• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.223 je naplánovaná na středu 29. května. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru
  • Nazdárek kovbojové a kovbojky, Tento týden slavíme 16. narozeniny. S VÁMI jsme před 16 lety začali dobrodružství na prérii. Děkujeme VÁM! Více informací najdete na herním fóru

Otázka Změna bitevních vzorců ve 2.193

Zlepšila podle Vás změna vzorce odporu situaci na bitvách o pevnost?


  • Celkový počet hlasujících
    15

raketak95

Člen týmu
Ahoj,

na konci února došlo v updatu 2.193 k dílčí změně v bitevní formuli pro odpor a to jeho rozdělení na primární a sekundární část. Primární část blokuje část rány, která je odvislá od poškození zbraně a závisí pouze na schopnostech (zvyšuje se s rostoucím skrýváním, nástrahou pastí - klesá s rostoucím HP), sekundární část odporu pochází z výbavy a blokuje část poškození pocházející ze schopností a vybavení střelce na druhé straně.

Podle mého názoru bylo hlavním cílem ze strany vývojářů zatraktivnit bitvy nižším levelům s horším vybavením, kteří za staré odporové formule vytrvale dostávali po skončení kola hlášku Vystřelil jsi na (libovolný tank s velkým odporem), ale minul. > buď z důvodu, že skutečně minuli a nebo, že jejich poškození bylo menší než odpor protistrany, tudíž se sice trefili, ale nezpůsobili žádné poškození. To se občas dělo i při běžné interakci tank x tank, kdy si strany s velkým odporem a nevylevlenou puškou nic moc nedělaly. Pro interakci tank střelec se vůbec nic nezměnilo.

Proč tedy vymizely nulové rány? Primárně proto, že neexistuje reskill a sada, u kterého by multiplikátor primárního odporu (skrývání nebo nástraha pastí / HP max.) byl signifikantně větší než 1. Existují prakticky jen 2 potenciální sady - E. Zapata z DoD 18 a průvodčí z Velikonoc 20. U Zapaty při full zelené/skrývání jde na 150 dosáhnout:
- 750 skrývání - oblečení + zbraně + jízda
- cca 600 skrývání ze schopností a atributů
> což dělá 1350/1500 (0.9) x 300 = 270 > tudíž se takový reskill vysměje do obličeje lidem s puškou, jejíž průměrné poškození je menší než tato hodnota (a jejich sekundární damage <200). To může fungovat ze začátku nových světů, ale na zajetém světě hrozí, že za kolo umřete na 3 rány od sniperů (za 2 pokud jste dobro s prémkem)

Běžní HP tanci v bývalé metě brali odpor hlavně z výbavy, který je nyní sekundární a v interakci tank/člověk bez výbavy už je prakticky zbytečný, protože se souboj sekundárního poškození a odporu smrskává na srovnání sektoráku střílejícího a odporu recepienta rány:

Důstojník + jízda Murriety
215​
Bull s full duchy
427​
Kapitán + jízda Murriety
160​
Cortina s full duchy
412,5​
Murrieta
150​
Bull + zbraně Cortiny
210​
Kapitán + jízda Adamse
145​
Zapata
200​
Adams + zbraně kapitána
155​
Cortina
190​
Adams + zbraně Murriety
130​
Livingstone + zbraně Zapaty
165​

Při pohledu do tabulek běžných sektoráků a běžných odporů je vidět, že veškeré F2P sektoráky v současné metě smázne 4 roky starý top gear a majitelé Letních duchů mají téměř dvojnásobek všech dostupných sektoráků (čímž je jejich investice pro takovou interakci zbytečná a INNO jim tímto updatem sadu degradovalo). Na světech Klondike a novější není možné dosáhnout sektoráku, který by byl větší než odpor F2P Cortiny nebo Bulla. Sekundární poškození x odpor jsou tedy pro tanky téměř zbytečné, hlavně proto, že odpor gearu je pro sekundární poškození tanků moc velké.

Z praktického hlediska si však myslím, že uvedená změna benefitovala hlavně obránce tanky, kteří se neměli problém trefit > čímž zvýšila jejich damage v bitvě, Problém tanků útočníku je hlavně v tom, že střílí na bonusy, které jsou lehce op a netrefují se > takže toto potenciální zvýšení jejich damage se příliš neprojeví. Myslím, že v pro tanky v útoku měl odpor zůstat takový jaký byl a tato formule měla být aplikována jen pro tanky v obraně.

Jaký je Váš názor? Líbí se Vám tato změna, nebo byste preferovali návrat ke staré verzi nebo jiné změny v bitevním prostředí?
 
Naposledy upraveno:
Co se mě týče, tak je to uplně nahouby. Tank má být tank a netrefovat se.. maximálně "omylem". Teď je krásný že dám za Tanka 2,5k dmg ale místo průměrného poměru obdržených a vyhnutých zásahů 1:3+ mam 1:1 .. Motivace hrát tuhle "parádu" těžce upadá
 
Nahoru