• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.220 je naplánovaná na úterý 16. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Osamělá prérie

DeletedUser

Guest
:pianista:OSAMĚLÁ PRÉRIE:siesta:​



Vážení přátelé a spoluhráči. Tak se tu znovu po dlouhé době ukazuji :). A přicházím rovnou s návrhem :D. Kdysi jsme tu rozjížděli dračí doupě, což se bohužel nepovedlo, ale co naplat, dotyčný organizátor na to nemusí mít dost času. A tak tu teda předkládám návrh, udělat podobnou "hru". Jednalo by se o to, že několik lidí, kteří by se dostali na Divoký Západ, by se náhodou sešli a plánovali společnými silami založit prosperující město. Tudíž se se ptám, kdo by o to měl zájem? Hra je přístupná komukoliv (pokud se bude slušně chovat). Doufám, že se Vám návrh líbí. Přeji hezký večer!
 

DeletedUser9371

Guest
Tak teď si nějak nevzpomínám. Víc to popiš, rozepiš. :)
 
Podle mě se to bude hrát nějak takto :)

To spíš bude něco jako budovatelská strategie, s takovým situačním/pozičním nádechem. Méně boje a interakce, více plánování a jednání. Jestli jde o "město", tak to vidím na tento způsob hraní. Každý hráč bude mít ve městě něco na starosti a věnovat se nějakému odvětví. Bude něco vyrábět a taky vlastnit, pak s ostatními měnit komodity a posilovat svůj vliv.
 

DeletedUser

Guest
To spíš bude něco jako budovatelská strategie, s takovým situačním/pozičním nádechem. Méně boje a interakce, více plánování a jednání. Jestli jde o "město", tak to vidím na tento způsob hraní. Každý hráč bude mít ve městě něco na starosti a věnovat se nějakému odvětví. Bude něco vyrábět a taky vlastnit, pak s ostatními měnit komodity a posilovat svůj vliv.

Ano, něco takového to bude. Popíšu tedy smysl hry:

Několik hráčů, kteří by se sešli, by se rozhodlo, někde v širé prérii postavit město. Nejprve by byli na stavbu města sami a potýkali by se z hromadou problémů. Aby se ovšem začalo město rychleji rozvíjet, museli by do něj nalákat lidi a rozproudit obchod. Po krušných začátcích, když by se do města přistěhovali jeho první obyvatelé a rozproudil by se alespoň trochu obchod se základními potřebami, by se jejich město mohlo stát malou oázou uprostřed prérie, kde by mohl poutník doplnit zásoby, munici a řádně si odpočinout. Aby do města nalákali ještě více lidí, museli by nabízet nová pracovní místa, tudíž by museli rozjet průmysl a zemědělství. S více obyvateli by také přicházela větší trestná činnost, s kterou by se museli vypořádat. Zakladatelé by si museli mezi sebou rozhodit jednotlivé funkce, aby každé odvětví průmyslu, stavebnictví, zemědělství, dopravy, obchodu a zákonodárství fungovalo jak mělo. Dalšími velkými problémy by byly také přírodní živly, indiánské kmeny či potulné bandy desperátů. S dopravou by se mnohem více rozrostl obchod ve městě, tudíž by mohlo začít mnohem rychleji vzkvétat. Součástí města by se také mohla stát vojenská pevnost, což by rapidně snížilo trestnou činnost. Hráči by se museli potýkat i s mnoha politickými problémy a často by museli vybírat z více voleb, z kterých by mohli zvolit jednu nebo dvě a ostatní volby by už nemusely být příště k dispozici. Jednalo by se o strategii, kde by i malé škobrtnutí mohlo mít velké důsledky. Problémy zde často přicházejí velmi rychle a nečekaně. Z malé zapadlé vesničky by se však mohlo stát velké prosperující město. Zda se do toho někteří z Vás vrhnou je jen a jen na Vás :).


Ti, kdo by měli zájem, bych prosil, aby sepsali životopis postavy do tohoto tématu. Její vlastnosti a dovednosti by mohli v budoucnu dát nějaké výhody při řízení města. Také podle toho Vám dám nějaké produkty, které byste mohli volně využít. V průběhu hry byste si také mohli pořídit věci, které by Vám přidávali bonusové schopnosti, což by se také promítlo v řízení města. Snad se můj návrh bude líbit a těším se na případnou dobrou zábavu :).
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Uvidím kdo se přidá, já bych byl ze startu sběrač lesních plodin a dělal z nich zavařeniny a marmelády. Až bych se vyvinul v pěstitele obilí/chmele a sadaře, následně se etabloval až na majitele pivovaru a likérky...

Ps: Doufám Derbacu, že to máš dobře pořešené. To s tou aktivní populací bude dost náročné. Nerad bych sepsal CV, aby se pak nic nedělo...
 

DeletedUser

Guest
To jsi špatně pochopil s tím životopisem. Myslím tím životopis postavy co dělala předtím, než se do té Ameriky dostala, jak dosavaď žila, jak se jmenuje, kde se narodila, jak se dostala do Ameriky atp.
 
Já to pochopil dobře, v Americe jsem se narodil. Jsem syn sládka z východního pobřeží a dělnice z konzervárny na herynky. Máma zavařovala všechno co rostlo a z dědy táhla kořala. Budu pivovarníkem....
 

DeletedUser

Guest
Dobrá, ovšem obávám se, že na sbírání plodů nebude zrovna čas :D. Protože budeš jeden ze zakladatelů města. Ano, můžeš to dělat ve svém volném čase, ale ze začátku se budete s ostatními muset hodně ohánět. Budete muset pomalu rozvíjet obchod, jen ten Vám zaručí, že Vaše město bude fungovat.
 
Tak teď si nějak nevzpomínám. Víc to popiš, rozepiš. :)

jeden tu moc brečel, že tu chce dělat westí dračák a tak dostal spešl fórum, titul a vůbec okolo toho bylo velké haló. No a když se to konečně rozběhlo, tak dotyčný zjistil, že má taky školu nebo tak něco a hodil to celé do ...

taková več, chce za Aá moc času a vůle a za Bé si uvědomit, že forum není chat a prostě tu někdo občas chvíli není ....
 

DeletedUser

Guest
Ighasi, já na to ovšem čas mám, jinak bych se ani o nic nesnažil. A to, že tu občas někdo nebude vím taky, s tím se musí počítat. Já žádný spešl fórum ani titul nechci. Pokud o hru nebude zájem, tak to nebudu ani začínat. Pokud však někteří z Vás projeví zájem a bude Vás dostatek, já si na to klidně čas udělám.
 
padl tu dotaz, tak jsem jen popsal poslední pokus, dokonce jsem se v rámci zachování celého příspěvku zdržel i hodnocení výsledku :-). Jinak ti fandím (jako každé aktivitě vedoucí k oživení fóra), ale moc tomu nevěřím (nic osobního, ale za mě je pro tohle fórum blbá platfroma), ale třeba se pletu ..
 
O Game-Mastera strach nemám, (i když mně mrzí že ten předchozí neuvědoměle prchl), podstatné je aby bylo dost hráčů. Každopádně je třeba aby GM měl svůj "projekt" dobře podchycený, dělat RPG není jen tak a hlavně ne jen jednotlivá dobrudružství, ale "svět" to je náročné.
 

DeletedUser

Guest
Jistě, záleží už jen na tom, zda se přidá dost hráčů. V podstatě čím méně hráčů, tím lepší organizace, ale nedá se to hrát zase se dvěma hráči. Ale budu rád za každého zúčastněného :). Mohlo by to být fajn oživení na tomto fóru, jak zmínil IGHAS, a já si na to ten čas můžu udělat. Tudíž pokud se sejde dostatek hráčů, budu rád :).
 

DeletedUser2814

Guest
Hurá! Konečně se našel nějaký nový GM potom, co minulý utekl do neznámých končin :D. Pokud to bude tak, jak ty říkáš, tak do toho jdu. Už minule jsem měl o jakoukoliv fórovou činnost zájem, a pokud to vyjde, tak do toho jdu všema deseti.
Jenom tě prosím o jednu věc... Když něco začneš, rozjedeš, naplánuješ a seženeš pro to lidi, nezahazuj to za hlavu, podruhé by mě to už vážně naštvalo. Chápu, že minulý GM měl školu, ale mohl tušit, že to příjde. No, ale to by bylo na delší diskuzi, zkrátka a dobře... Pokud to vyjde, a nezkra****e to, jdu do toho, případně něco dotvořím, pokud bude potřeba :)

EDIT
(ehm... slovíčko "zkrachovat" ve 3. os. j. č. je sprosté slovo? Chtělo by to přidat výjimku do filtru sprostých slov :D)
 
Mohli by jsme do hry zavést nějaký systém 1) událostí 2) činnosti a 3) výtěžků z toho a následné nakládání s těmito surovinami. Tak že do příslušného téma napíšeš; sekám dříví v lese a z toho by byl jeden kmen, Pak by jsme zase po čase měli práci; řežu dříví na kusy a byli by z toho nějaké prkna na stavbu. Maximální doba 2 hodiny, po uplynutí času by hráč "zadal" další práci, samozřejmě je třeba být aktivní.

GM by zase prováděl neočekávané události; do osady vám vběhl medvěd! A my by jsme museli - někdo z nás kdo bude při ruce, do hodiny zahnat medvěda, jinač by nám pobořil stavbu.
 

DeletedUser2814

Guest
Co se týče té těžby... šlo by to udělat tak jak říkáš, že by bylo založeno nové téma, kam by každý napsal např. "Jdu sekat dříví", jenomže by se ještě předem udělala tabulka, kde by bylo napsáno něco takového:

===============================================
Práce: =//= Vyžadováno =//= Surovina / Čas pro těžbu
=========================================================

Těžba Kamení =//= Kamenolom =//= Kámen / 3 Hodiny

Sekání Dříví =//= Dřevorubec =//= Dřevo / 1 Hodina
.
.
.
=================================================
(tabulka by se postupně doplňovala dle toho, co již budeme moct těžit)

Každý by napsal do tématu, co bude zrovna dělat a pak by to po dané době upravil, např.

11:37
Jdu těžit kamení do kamenolomu!

EDIT
Těžba dokončena v 17:43! Natěžil jsem: 2x Kámen!

Po tomhle by GM do jiného tématu (pojmenováno např. Sklad) napsal třeba toto:

Hráč XY natěžil 2x Kámen!
a následně by upravil úplně první a stěžejní příspěvek, kde by byly statistiky, kolik čeho máme, takže by v kolonce Kámen přepsal 10 na 12. Stejně tak by snižoval počty surovin dle toho, co postavíme.
 

DeletedUser

Guest
Dobrý nápad, Jebedeahu, máš pravdu. Mohlo by to takto určitě fungovat. Později by toto už dělali dělníci, a zapisovalo by se to podle dělníků, například kdyby jeden dělník natěžil káměn za dvě hodiny, mohlo by to vypadat takto:

6 dělníků =//= těžba kamene =//= kamenolom =//= kámen / 2hodiny

Hráči se totiž v pozdější fázi budou spíš muset strat o chod města, ze začátku by však ale všechnu práci odvedli oni.

Finanční přehled města bych zde samozřejmě zveřejňoval, za co se utratilo, z čeho se vydělalo, čeho se kolik vyvezlo, čeho se kolik dovezlo apod.

Jinak v pozdější fázi, když by město už mělo obyvatelstvo, tak byste si rozhodili funkce ve městě a každý z Vás by něco spravoval, jeden např. zemědělství, druhý průmysl, třetí obchod atd. a museli byste činit těžká rozhodnutí a řešit nejrůznější problémy. Například by k Vám přijel obchodník a nabídl Vám, že Vám může dovážet olovo, železo, stříbro a drahokamy, každé za jinou cenu, vy byste neměli ani jedno k dispozici, ale mohli byste si vybrat jen jednu surovinu z nabízených, nebo by Vám vtrhla do města banda desperátů a vy byste se s tím museli vypořádat.

Dále mě také napadlo dát hráčům i nějaký prostor pro osobní život. Třeba, že když budou chtít, mohou si zajít do saloonu na whisky nebo se jen tak projet po krajině.

Poté bych zájemce poprosil, aby se mi tu ještě jednou ozvali a napsali zde (stačí krátký) životopis své postavy, co doposud dělala, jak se ocitla na Západě, její záliby a dovednosti, dětství apod.

Jsem rád, že je tu o tuto hru zájem, těším se na další spolupráci :).
 
Nahoru