• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.220 je naplánovaná na úterý 16. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Systém hry

  • Zakladatel vlákna DeletedUser12516
  • Vytvořeno
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser12516

Guest
:hi: Systém hry DrD TW :hi:

Tento systém sem píši pouze z jednoho důvodu. Aby jste vy, hráči, měli přehled, jak co funguje a nemuseli jste se ptát ve hře, nebo nebyli nuceni něco měnit už přímo v průběhu hraní...

PJ - Pán jeskyně alias Vypravěč
Pán jeskyně je osoba, která ovládá celou hru. Vymýšlí a udává příběh, náhody a postupy hráčů ve hře... Existují dva typy vypravěčů. Jeden typ vypravěče hraje podle nějakého manuálu a již udaného příběhu. Takových to příběhů existuje milión a dají se koupit v podobě knih. K nim jsou udány právě i manuály, jak a co hrát, kde co se nachází, a jsou k příběhu doložené i mapy... Tento typ vypravěče nemá takové možnosti ve změně příběhu, neboť se řídí právě tím již vytvořeným příběhem a manuálem. Druhý typ vypravěče hraje sám svojí fantazií. Vypráví svůj vytvořený příběh, nebo improvizuje sám od sebe. Nedrží se žádným manuálem, tudíž vše doslova ovládá sám - jak hráči budou postupovat, jaké náhody se jim stanou či překvapení jaké je potká. Tento systém vypravěče se mi líbí osobně nejvíce, neboť se dá nádherně vyjádřit představivost a kreativita.

Hráči a ovládání své postavy
Hráč hraje takřka sám za sebe, a tím ovládá svoji imaginární postavu. Jelikož v DrD TW se nebudou objevovat fantasy prvky, tak si hráč může ovládat osobu doslova stejně jako v reálném životě... Záleží už jenom na vás, jakým směrem budete svoji postavu vést. Vypravěč však může do některých akcí zasáhnout, takže nezapomeňte, že to není o tom ovládat svoji postavu stylem, který už se mi mimochodem stal. Hráč v každé jeho akci psal že jde vykonat potřebu a tak dále... Takže to vás prosím už předem, nic takového nepište... Berme to jako samozřejmost. Postava k vykonání práce, duelové akce a tak dále, bude potřebovat body schopností takzvané "skill" body. Dle těch bude PJ rozhodovat, jak daná akce dopadla. Body můžete získat také od vypravěče, který uzná sám za vhodné, díky a kvůli čemu tento bod získáte... Záleží už však jen na vás, kam si ten bod umístíte. Systém vylepšování a oblékání postavy bude převzat přímo ze hry, to znamená, že body schopností a inventář bude přímo od tam. Přidá se pouze prvek "batoh". Zamezí nekonečnému inventáři vaší postavy a tím pádem bude hra o něco náročnější a zajímavější.

Příběh a akce
PJ bude psát příběh jakožto vždy jedna postava ze hry. Ve hře, kde není žádná Vypravěčem ovládaná postava, se příběh vypráví takřka stejně, pouze s jednou menší změnou - že si vypravěč nahradí postavu sám sebou jako duch. Příklad vám hned ukáži.

Příběh s postavou
[spoil]Vidím Dejva, jak sedí u ohně a netrpělivě ťuká kapesním nožem o kámen. Je mi jasné že se něco děje, ale nemám tu odvahu se ho zeptat. Nevidím jinou možnost jak uklidnit skupinu, než je svolat k sobě, a o všem si promluvit.[/spoil]Příběh bez postavy
[spoil]Dejv netrpělivě sedí u táboráku a ťuká svým nožem o kus kamene. Už nějakou dobu je nervozní a nezapojuje se do žádné konverzace nebo řešení své skupiny o tom, jak budou postupovat ve své cestě za pokladem.[/spoil]Vidíte ten rozdíl? Jestliže je v příběhu postava, kterou ovládá vypravěč, většinou je ta postava hlavní. Vede skupinu a rozhoduje mezi dalšími akcemi, kdežto bez postavy vypravěč málo kdy zasahuje do akce hráčů, jako v předchozím případě. V tomto případě se hra ovládá čistě pouze hráči nebo velitelem skupiny, který je hráč a nahrazuje roli vypravěče. V průběhu příběhu se může stát, že postava ovládaná vypravěčem zmizí. Třeba zahyne nebo ve skupinových příbězích se oddělí od skupiny. V tomto případě se automaticky přechází na styl bez postavy a dle příběhu se vybírá jiný vůdce skupiny. Pak je zde ještě možnost hry - bez skupiny, tudíž každý sám za sebe. Tyto hry osobně nerad hraji, neboť jsou právě velmi náročné jak kreativitou, tak i časově na vypravěče... Musí kontrolovat každou akci samotného hráče a nadále pro něj vymyslet další postup. Tyto hry se většinou hrají pouze pod zkušenými a profesionálními vypravěči.

Postupy
Hráč si svůj postup příběhem ovládá sám. Díky tomu se dostávám k bodu, který chci zavést a to ten, že pište svůj postup stylem, jako by jste to sami dělali.

Správně
[spoil]Začalo mi kručet v břiše, tak jsem se rozhodl zastavit a prozkoumat útroby mých zásob. Našel jsem skvělý chléb, který jsem dostal od velmi milé paní v Salt Lake City. Pomalu jsem rozbalil papírový obal se vzorem květin a zakousl se do lahodného kusu potravy.[/spoil]Špatně
[spoil]Jelikož měl hlad, tak si vzal chleba, který mu dala ta milá hosteska v Salt Lake City.[/spoil]Opravdu, zkuste rozvinout svoji fantazii a vytvořit speciální příběh. Zažil jsem hodně skvělých příběhů, i jako vypravěč, nebo třeba jenom hráč. Možná bych dokázal někde hodně hluboko mého pevného disku najít ještě nějaké uložené a dokončené příběhy, a dal bych sem odkaz ke stažení, abyste měli představu, jaké to může být dobré... Zažil jsem i online příběhy, kdy jsem společně se svojí skupinou dalších čtyř lidí hrál celou noc.¨

Máte-li další otázky, samozřejmě se zeptejte... Není zde napsáno vše...
 
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru