• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.220 je naplánovaná na úterý 16. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Volný pokec o Dračím Doupěti The West

  • Zakladatel vlákna DeletedUser12516
  • Vytvořeno

DeletedUser

Guest
Klidně to zkus udělat jakoby do reálna, něco podobnýho jako když píšeš knihu. Aby to byl takový přiběh, jako kdyby se to stalo. Je to jen návrh, ale bych bych rád za vyjádření ostatních :). Samozřejmě inventář bych nechal, ale s jeho úpravou mě nic nenapadá.
 
Tak jak říká Jebedeah, kdy pochybuje že atributy a dovednosti jdou ruku v ruce. Usuzuje správně, to jsou obě rozdílné věci, kdy na sebe mají určitou míru vlivu. Takže to není to tak, že postava má velkou sílu a svede pokácet strom, je potřeba umět zacházet se sekerkou. Schopnosti si hráč vylosuje, a ty už se nemění. Kdežto v dovednostech se zlepšuje, dostává další body na rozdělení, s tím jak postava roste a získává zkušenost. Postava může dostat bonus ze schopností do dovedností, které souvisejí mezi sebou podle profese.

Tedy když bude postava učitel, s vyšší inteligencí, tak má by měl mít už předem, na nějaké úrovni dovednost psaní/čtení, počty a jiné. Jelikož je učitel, logické by tohle měl umět. Když je chytrý, tak se předpokládá, že mu to jde. Získá tak do základu nějaké body. Pokud ale nepřidá další body, aby v dovednostech získal potřebnou odbornou úroveň a bude zaostávát, tak je to mizerný učitel.

Schopnosti postavy jsou fyzické (síla, odolnost, obratnost) a duševní (inteligence, moudrost, charisma). Od fyzických schopností se odvíjí výdrž/vytrvalost/kondice, nosnost, rychlost. Od duševních zase; cit, vnímavost, učenlivost, myšlení. A obě se prolínají do kumulativních schopností; motorika, orientace a zručnost (apod). Nad tím vším, je samostatná kategorie ´nadání a talenty´ (popřípadě šestý smysl).

Dovednosti jsou úkony, které postava/jedinec více či méně ovládá. Přiměřeně ke své profesi, kdy si osvojí určitou dovednost, tu pak vyvýjí na vyšší formu; čtení/psaní - konverzace - rétorika. S tímto postupem, se může z prodavače stát obchodník anebo z úředníka soudce.

Ps: nevím jestli to Dawe dá dohromady, to není jen tak...
 
Naposledy upraveno:

DeletedUser12516

Guest
Plně chápu co jsi chtěl říct. Když na to tak koukám, ježí se mi vlasy, ale na jednu stranu se rád do toho vrhnu. Je to výzva a ty já neodmítám... :) Každopádně bude to celkem makačka to vše vymyslet a propracovat. Největší problém bude to propojit, aby to vše kombinovalo s ostatním a bylo to jak logicky tak i jiným způsobem propojené.

Btw... Příběh jsem nějak tak vymyslel respektive o co by šlo. Nebude žádný specifický příběh jako byla Honba... Udělal bych to tak, že se celá skupina domluví (dejme tomu že se znají z vyprávění bo z minulosti) a sejdou se v schátralém domě někde třeba v Utahu. Tam se domluvíte na tom, že se z vás stane něco jako "podnik" pro všechny práce. Počínaje farmaření, až po hledání pokladů nebo objevování záhad. Z celé skupiny se pak hlasováním vybere vůdce, který bude v kontaktu s vypravěčem a bude mu oznamovat úkoly atd. Tento velitel poté bude úkoly rozdávat ostatním dle jeho uvážení, jak se kdo na co bude hodit. Vypravěč pak bude pouze postupovat "příběhem" ve stylu úkolu. Tudíž velitel pošle třeba dva ze skupiny na plácnu, lov potkanů do Portlandu. V tu chvíli začíná práce PJ, který bude jejich postupování řídit. Klasicky vyprávět příběh. Dostávám se díky tomu k možnosti, že si hru budete moci ovládat absolutně sami.

Co vy tedy na to? Názory a vše co máte pro a proti... :)
 

DeletedUser2814

Guest
Takže ty to myslíš tak, že bude parta lidí, všechno v pohodě, kafíčko, sušenky (:D) a bude se chodit na výpravy. Sice menší, ale o to zajímavější, možná i nebezpečnější a záživnější.. Chápu to správně?

Btw: Mohl bych v případě zájmu udělat "Skill Tree" pro schopnosti, kdysi jsem něco podobného dělal a nedělal by mi problém něco takového udělat znova.
 

DeletedUser12516

Guest
Ano, pochopil jsi to přesně... Přesně takto si to představuji. Ten "Skill Tree" není špatný nápad, ale to se spíše zeptej McBraceye. Má o mnoho více zkušeností než já přímo v rozdělování profesí a podobné blbůstky... :D Neříkám že to neznám, ale nejsem v tom profesionál. Abych pravdu řekl, s atributy hraji takřka poprvé... Navíc, jestli se budou dělat do hry atributy atd, budu rád za jakoukoliv pomoc... ;)
 
Skill tree není vhodný, abych řekl pravdu, neumím si pod tím nic představit. Stromovou strukturu, je vhodné až nutné udělat u povolání. A pak ke každému povolání, přiřadit různé dovednosti. Ty se mohou krýt, takový kovboj, voják a šerif mohou shodně ovládat jízdu na koni. Taky nějaké dovednosti jsou postavě jako člověku vlastní a nebývají součást žádného z povolání.

Udělám skicu jak by to asi mělo vypadat. Radím nejdříve vymyslet hafo povolání, které mohli v našem světě, v dané době v severní americe existovat. A pak to roztřídit, do čtyř skupin. Dvě budou okrajové, jedna startovací, to jsou povolání, které jsou základní až triviální a nepředchází jim žádné jiné. Pak ten top, který je završením kariéry. No a konečně mezi tím ten "střed", z dvou polovin, tedy běžné a pokročilé.

K těm atributům, bych chtěl říct že Dawe s nima určitě hrál. Je to laicky řečeno schopnost/vlastnost, takže to jsou ty noricky známé; síla, odolnost, obratnost, inteligence a charisma, někdy se přidává moudrost a vůle. Tohle je v dračáku podstata a stojí na tom celý systém interakce. No když se přidají dovednosti, atributy pak ustoupí do pozadí.

Co my potřebujeme je, jednak systém a jeho vyhodnocení. Zkrátka jak se bude řešit přímé dění a úkony v příběhu. Bez oballu, jde o určení/vyhodnocení siutace/úkonu, které se v běžném DrD děje hodem kostkou. Potřebovali by jsme program, který by fungoval jako generátor náhodných čísel. Přičemž by tyto hody zaznamenával a znázorňoval. My by jsme je tu na výzvu uveřejňovali. Tím pádem by jsme prokázali, jak jsme v dané činnosti uspěli, anebo ne. Možná to existuje, hraje se spousta RPG v online formě, určitě na to kdosi přišel.

No a pak ten systém, jak to bude fungovat. Jak ustanovit atributy, jak uzpůsobit dovednosti, než se s tím začneme vytvářet, tak to musí nějak fungovat. Můžu se "naučit střílet, mno ale jak se to provede a vyhodnotí systémově? Jestli budeme mít u atributů bonusy, anebo přímo operovat s číslem jako konečnou veličinou. Jestli dovednosti udělat jako procenta a překonávat na úspěch určenou mez.

...je třeba zapojit závity...
 

DeletedUser

Guest
Jen aby jsi nevymyslel dokonalý systém a pak jste ani nevyšli z města. Jestli budeš věrný DrD, tak další "level" budou mít až po jednom dvou dobrodužstvích, takže budeš mít případně čas přemýšlet. Do té doby zjistíš, jestli to tu na fóru vůbec má šanci fungovat.
 
Mno já žádný systém vymýšlet nebudu, to už jsem prve psal a ptal jsem se PJ jestli systém má když chce hrát. To už je třeba mít předem. Já nevým jestli budeme levlit, anebo se vyvýjet, každopádně na prvních úrovních je postup celkem rychlý. Doufám, že z města výjdeme brzo, je třeba na tom zamakat. Snad jsme si naložili velké sousto, uvidí se kdo na čem zamaká.

schéma profesí
[SPOIL]
mru83n.jpg
[/SPOIL]​

Tak jsem tady prsknul "hrubý náčrtek, tak jak by to mělo vypadat. Samozřejmě že to je amatersky splácané. Zrktátka je to pro představu. K prefesím se přiřadí 5-7 dovedností, ty se mohou krýt s jinými povoláními. Je tak logický přestup na jinou profesi, která má s tou předešlou společné charakteristiky.

ps: V tom nepřehledném pavoukovi, jsem ve spěchu, zapoměl zapojit mastičkáře a odvedence, tyto se pak napojí na další profesní dráhy a kariéra pokračuje...
 
Naposledy upraveno:
Já sice nějsem žádný leiter, ale nějak postrádám zpětnou vazbu. Tak kde jsou nějaké dotazy, nápady a komentáře...?!
 

DeletedUser2814

Guest
To schéma je supr, nic víc bych k němu nepřidával. Možná jenom skutečnost, že asi budu gangster a stanu se řečníkem :D (vede toho k němu hrozně moc)
 
To je chabý náčrt, taky dost zpackaný a je to akorát pro představu. Pro hru se musí udělat něco obstojného a propracovanějšího.
 

DeletedUser2814

Guest
Ale vidím, že to máš promyšlené. Sám bych něco takového asi neudělal. Rozhodně by to chtělo někdy (třeba až na nějaké hry v budoucnu) udělat takový "Oficiální přehled", který by se používal pro všechny hry (pokud by samozřejmě zakladatelé chtěli).
 

DeletedUser12516

Guest
Pánové, omlouvám se že se teď nezapojuji do diskuze. Pracuji na příběhu a systému takže nemusíte mít strach že bych se na vás vybodl. Předpokládám že bych hru odstartoval nějak tak na konci měsíce. Každopádně budu velmi rád, kdyby jste posílali další návrhy a možnosti do hry. Tento strom profesí mi hodně pomohl a nejspíše do dvou dnů na něm začnu pracovat.

PS: McBracey mohl by jsi mi ve volné chvíli napsat rozšířenější profese (nemyslím ty základní)? Plus samosebou profese které by jsi osobně uvítal ty ve hře... :)
 
Mno zapracuju na tom a budou tam povolání poplatné době. V podstatě žánr westernu se hraje hlavně proto, aby jsme byli všichni kovbojové (tak jak známe tato dobrodružství z TV a knížek). Takže vymykat by se to nijak zvláště nemělo. Kdo má nějaké nápady, tak ať mi napíše, zakomponujeme povolání o které by měli i ostatní zájem.

Mimochodem, dovednosti jsou další věc a dost namahavějš a důležitějšíí, na tom musí taky někdo zamakat. A pak taky ten systém, je třeba vědět jak to bude fungovat.
 

DeletedUser12516

Guest
Bufalo Bill - Tak to jsi absolutně trefil... :D Palec nahoru... :D
McBracey - Ty dovednosti nějak promyslím a pohledám na konkurenčních DrD Místnostech... ;)
 

DeletedUser12516

Guest
Novinky, dnes už jdu zkontrolovat postavy a ještě bych dnes mohl sepsat základ příběhu... Stále ještě pracuji na těch pracích a dovednostech. Chce to chvíli strpení, omlouvám se že to tak trvá ale špatně se mi kombinuje se školou a prací dohromady... Někdy dojdu domů v 8, někdy pomalu až o půlnoci. Takže se omlouvám a nezlobte se... :(
 

DeletedUser

Guest
Novinky, dnes už jdu zkontrolovat postavy a ještě bych dnes mohl sepsat základ příběhu... Stále ještě pracuji na těch pracích a dovednostech. Chce to chvíli strpení, omlouvám se že to tak trvá ale špatně se mi kombinuje se školou a prací dohromady... Někdy dojdu domů v 8, někdy pomalu až o půlnoci. Takže se omlouvám a nezlobte se... :(

Já se určitě nezlobím. Každý má svoje starosti. Nejsme přeci stroje :).
 
Já jsem měl dodat nějaké ty (názvy) profese, jenže mám inteligenci na nule. Mám momentálně takové vyprázdněné období, tak soráč...
 
Nechci nějak kalit vodu a ptát se libově ostatních. Každopádně jte třeba vědět jestli už někdo zapracoval na systému, tak aby jsme začli...
 
Nahoru