Skill tree není vhodný, abych řekl pravdu, neumím si pod tím nic představit. Stromovou strukturu, je vhodné až nutné udělat u povolání. A pak ke každému povolání, přiřadit různé dovednosti. Ty se mohou krýt, takový kovboj, voják a šerif mohou shodně ovládat jízdu na koni. Taky nějaké dovednosti jsou postavě jako člověku vlastní a nebývají součást žádného z povolání.
Udělám skicu jak by to asi mělo vypadat. Radím nejdříve vymyslet hafo povolání, které mohli v našem světě, v dané době v severní americe existovat. A pak to roztřídit, do čtyř skupin. Dvě budou okrajové, jedna startovací, to jsou povolání, které jsou základní až triviální a nepředchází jim žádné jiné. Pak ten top, který je završením kariéry. No a konečně mezi tím ten "střed", z dvou polovin, tedy běžné a pokročilé.
K těm atributům, bych chtěl říct že Dawe s nima určitě hrál. Je to laicky řečeno schopnost/vlastnost, takže to jsou ty noricky známé; síla, odolnost, obratnost, inteligence a charisma, někdy se přidává moudrost a vůle. Tohle je v dračáku podstata a stojí na tom celý systém interakce. No když se přidají dovednosti, atributy pak ustoupí do pozadí.
Co my potřebujeme je, jednak systém a jeho vyhodnocení. Zkrátka jak se bude řešit přímé dění a úkony v příběhu. Bez oballu, jde o určení/vyhodnocení siutace/úkonu, které se v běžném DrD děje hodem kostkou. Potřebovali by jsme program, který by fungoval jako generátor náhodných čísel. Přičemž by tyto hody zaznamenával a znázorňoval. My by jsme je tu na výzvu uveřejňovali. Tím pádem by jsme prokázali, jak jsme v dané činnosti uspěli, anebo ne. Možná to existuje, hraje se spousta RPG v online formě, určitě na to kdosi přišel.
No a pak ten systém, jak to bude fungovat. Jak ustanovit atributy, jak uzpůsobit dovednosti, než se s tím začneme vytvářet, tak to musí nějak fungovat. Můžu se "naučit střílet, mno ale jak se to provede a vyhodnotí systémově? Jestli budeme mít u atributů bonusy, anebo přímo operovat s číslem jako konečnou veličinou. Jestli dovednosti udělat jako procenta a překonávat na úspěch určenou mez.
...je třeba zapojit závity...