• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.218 je naplánovaná na úterý 19. března. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru
  • Vítejte kovbojové a kovbojky, všude je cítit jaro, to znamená, že se na The West blíží Velikonoce. Tak jako každý rok i letos máte šanci zastřílet si s nejznámějšími střelci. Big Fred, Van Cliff, Brinson a Westwood jsou zpět ve Velikonoční střelnici! Více informací najdete na herním fóru

Otázka Změna produkt dropu u zlatých a stříbrných prací

raketak95

Člen týmu
Zaznamenali jste, že stříbrné a zlaté práce již nejsou z hlediska % dropu produktu, tak výhodné jako byly dříve? (viz výstřižky)

Wiki:
Stříbrné práce jsou k dispozici po 24 hodin na stejném místě, mění se kolem 3 - 3:15 h ráno. Poskytuje bonus 50% na zkušenosti, peníze a nález produktu.

Zlaté práce jsou k dispozici na stejném místě pouze pro určitý počet odpracování. Bude-li počet zadání vyčerpán, všichni ostatní již budou pracovat bez bonusu. Poskytuje bonus 100% na zkušenosti, peníze a nález produktu.

To však evidentně neplatí > na příkladu (kde mám nasazený stejný equip) to sedí pro peníze a expy, kde jsou tyto proměnné 1.5 a 2násobkem nestříbrných ekvivalentů. U nálezu je to však:
- stříbrný: 611/557 = 1,0969 > 9,7 % bonusu
- zlatý: 665/557 = 1,194 > 19,4 % bonusu
Správně by to mělo být
557*1,5 = 836 - stříbrné
557*2 = 1114 - zlaté

Blbě je to naprosto všude, % navýšení je totálně random - ale nikdy ne víc než cca 15 % pro stříbrné a zhruba 25 % nárůst pro zlaté.

Přehlídl jsem v update logu zásadní nerf, nebo jde o chybu? Nebo to má další pro mě nepochopené zdůvodnění? V případě druhého prosím nápravu/předání devs - díky.
Výstřižek nes.PNGVýstřižek stř.PNGVýstřižek zlat.PNG
 
Naposledy upraveno:
Rád bych upozornil, že se bonus u produktů (stříbro/zlato) přičítá k bonusu z oblečení - není to extra bonus, kterým by se vše násobilo (jako například premko, které násobí i bonusy z oblečení).
Na druhou stranu, i pokud obléknu třeba murrietu, tak pro nálezku produktu platí:
Stříbrná:
  • Zkušenosti +50%
  • Dolary +50%
  • Produkt +33%
Zlatá:
  • Zkušenosti +100 %
  • Dolary +100 %
  • Produkt +67 %
Druhý "problém" je, že u dolarů a zkušeností se zlaté/stříbrné práce projevují jinak. Nepřičítá se bonus k tomu z oblečení, ale násobí se všechny předešlé bonusy - jednoduše nezávisle na oblečení je zlatá práce (co se týče zkušeností a dolarů) vždy 2x lepší než běžná (+- zaokrouhlení)
 

raketak95

Člen týmu
Ok, na rovinu nejsem si na 1000 % jistý, jaký je přesně mechanismus pro počítání toho % nálezu - dřív jsem to věděl jistě, bohužel jsem to zapomněl, ale když to vezmu logicky (sorry nezájemcům o čísla):

Základ (nemám full zlaté krumpáče na hodinovce) u polodrahokamů: 72 %
- mám full zlaté krumpáče +50 % = 72*1,5 = 108
- prémko vyšší příjem +50 % = 108*1,5 = 162
- výbava (rybář - hadry na 2, síťka na 1, jízda Madison) +186 % = 162*2,86 = 463,32
- dobro bonus s charakterovým prémkem +20 % = 463,32*1,2 = 555,98 = 556 > jo, o 1 % mi to nesedí

557 mi to vyjde, když zaokrouhlím v mezikroku 463,32 nahoru na 464 > 464*1,2 = 556,8 > 557

Nevím, kam bych měl nasadit těch 50, 100 % aby mi to vůbec sedělo s tím, co je na zbytku těch výstřižků. U expů a peněz je to naprosto logické a intuitivní - tady mám pocit, že mě někdo natáhl. Jestli se někdo k těm číslům dokáže dostat (i k tomu prvnímu bez toho zaokrouhlení), budu moc rád, když mi ukáže jak (bez ironie).
 

AngeCZ

Člen týmu
@raketak95 -> Dal jsem si tu práci s matikou
Čištění bot (Nestříbrné a bez premka) - 297% drop
Čištění bot (Stříbrná bez prémka) - 446% ->cca 50% bonus
Čištění bot (Zlatá bez prémka) - 594% -> cca 100%
Čištění bot (Nestříbrná a premko up) -> 446% drop -> +50% :) takže prémko funguje
Čištění bot (Stříbrná a premko) -> z předchozího víme, že 50% je 148,5. Takže 148,5 (stříbrná) + 148,5 (premko) + 297 (čistý základ) = 594%
Čištění bot (zlatá a premko ) -> jako nahoře - 297 (zlatá) + 148,5 (premko) +297(základ) = 742,5 (realita je 743 = vliv zaokrouhlení).
Takže bych řekl, že procenta sedí, jen se nepočíítají z upraveného základu


Edit: Pokud jde o ty hadry, tak pokud nasadím hadry 115% tak například u stříbrné práce (bez premka) - > tak base drop (297%), tudíš 1,15*297 = 341,55% a drop na stříbrné bez premka je 446%. To znamená 341,55%+446% = 787,55 kde realita je 788%
 
Naposledy upraveno:
@raketak95 -> Dal jsem si tu práci s matikou
Čištění bot (Nestříbrné a bez premka) - 297% drop
Čištění bot (Stříbrná bez prémka) - 446% ->cca 50% bonus
Čištění bot (Zlatá bez prémka) - 594% -> cca 100%
Čištění bot (Nestříbrná a premko up) -> 446% drop -> +50% :) takže prémko funguje
Čištění bot (Stříbrná a premko) -> z předchozího víme, že 50% je 148,5. Takže 148,5 (stříbrná) + 148,5 (premko) + 297 (čistý základ) = 594%
Čištění bot (zlatá a premko ) -> jako nahoře - 297 (zlatá) + 148,5 (premko) +297(základ) = 742,5 (realita je 743 = vliv zaokrouhlení).
Takže bych řekl, že procenta sedí, jen se nepočíítají z upraveného základu
Dobrý den, AngeCZ,
mockrát děkuji za Tvé vysvětlení, které je přínosem pro celou naši herní komunitu. Je vidět, že sis s tím dál práci (ve spolupráci se mnou) a krásně jsi vše vysvětlil. Dle mého, možná zkresleného, názoru, mám za to, že tento problém vychází ze špatného popisu INNO Games. Myslím, že by bylo fajn toto vysvětlil přímo, například u kupování prémia. (Nevhodné, upraveno - Symphie)
 
Naposledy upraveno moderátorem:

raketak95

Člen týmu
Ano, děkuju @AngeCZ za vyčerpávající vysvětlení (které jsem, protože mám dlouhé vedení a jsem retard, okamžitě nepobral) a velmi se omlouvám za zkažené víkendové odpoledne. Můj výpočet prezentovaný výše je v podstatě správný, avšak 50 nebo 100 % nárůst dropu způsobený zlatou, nebo stříbrnou prací je odvozen ne z celkového % dropu po aplikaci všech bonusů z prémek a hader, ale jen z tohoto základu:

- mám full zlaté krumpáče Základní cena + 50 % = 72*1,5 = 108 - z něj se vezme 50 % nebo 100 % (54 a 108) a přičte se k těm 557, což dá 611 a 665 z výstřižků.
- hadry bonus se počítají ze základů po aplikaci prémek, jenom tam asi bude nějak dobře ošéfované zaokrouhlování

V tom případě můžu ze zlatých prací dostat nejvíc +9 (900 %) produktu u kávy, vlny, zubů a jehněčí vlny a u stříbrných 4.5 u těch samých bez ohledu, jestli mám prémka nebo ne. Naopak v případě aztéckého zlata, kousku listu, pout a prstenu se mi zvedne nálezka o 9 %/4.5 %... Bomba.

Když už jsem tedy zjistil, že jsem si 2.5 roku nevšiml, jak "výhodné" jsou zlaté a stříbrné práce a udělal jsem ze sebe dementa - bylo by v mezidobí, kdy budu dělat vlaštofku ze svého diplomu z matematického oboru, možné opravit tu formulaci na Wiki, že dostávám 50 (100) % více peněz a expů z finálního základu po aplikaci prémek i hader, ale to samé nedostávám u produktu, protože zde je základ jiný?
 
Naposledy upraveno:
Je fajn, že tedy máme vysvětleno, jak se to počítá, ale nabízí se relativně jednoduchá otázka. Proč?
peníze a zkušenosti jsou vypočteny : (základní práce)*(1,5 respektive 2)*další bonusy
zatímco produkty jsou vypočteny: (základní práce)*(další bonusy + 0,5 respektive 1)
Proč je to takhle hloupé/komplikované?
 
Ahojte, doufám, že nebude vadit, když budu reagovat ve vlákně, které je už 2 roky vyřešeno, případně se to může přesunout. V době této diskuze jsem měl dlouhou pauzu od divokého západu.

Po návratu do hry mi tyto hodnoty nedaly, tak jsem se pustil do zjišťování vzorce, nezávisle na této diskuzi.
Pokud Vás to tedy zajímá, uvádím vzorec, podle kterého si to můžete dopočíst (ideálně v tabulkovém editoru, např. excel).

Spíše to berte jen jako takové shrnutí diskuze výše a taky bych se o to rád podělil, když už jsem si dal s tím nějakou práci (a taky mi to hlava dlouho nebrala).

DROPCHANCE = BASE*(1+FULL)*(1+EQUIP+PBUFF)*(1+PREM)*(1+GBUFF)*(1+CHAR)+BASE*(1+FULL)*SLVR

Vysvětlivky - příkladem budiž práce "Vyrážení zubů" alias "Vyhnat zlodějíčky".
DROPCHANCE - výsledná šance na získání produktu, výsledek se musí vynásobit *100, abyste dostali hodnotu ve hře.
BASE - hodnota základní šance - zde je to 600%, dosazuje se "6"
FULL - pokud máte všechy zlaté krumpáče, dosazuje se "0,5"
EQUIP - bonus oblečení, např. komplet kostra přidá 244%, dosazuje se "2,44"
PREM - pokud máte aktivní prémium "Vyšší příjem", dosazuje se "0,5"
GBUFF - globální bonus, který čas od času vyhlásí INNO, např. 20% - dosazuje se "0,2"
PBUFF - osobní posilnění, např. cukrové hůlky (+75%) - dosazuje se "0,75"
CHAR - bonus dobrodruha - bez prémia 10% - "0,1", s prémiem 20% - "0,2"
SLVR - stříbrná práce (bonus 50%) - dosazuje se "0,5" nebo zlatá práce (bonus 100%) - dosazuje se "1"

Toto jsou všechny bonusy, které mě napadly.
Jediná hodnota, která nesmí být nulová je BASE. Jinak můžete dosadit nuly v případě nesplnění podmínky, např. nemáte plné zlaté krumpáče, dosadíte "0".

Neberte to ještě jako 100% správné, protože nemám odzkoušené, jak se chová osobní posilnění a globální bonus (červeně ve vzorci) spolu dohromady. Neměl jsem kombinaci příležitost / čas / chuť to testovat.
Běžné bonusy odzkoušené mám a i podle údajů, co jste uvedli výše, to souhlasí. Malé zaokrouhlovací chyby jsem neřešil.

Vzorec by určitě šel matematicky upravit, ale je to pro mě takto srozumitelnější.

A proč je to takto odlišené od peněz a zkušeností? Protože bychom získavali moc produktů při práci na stříbrných a zlatých prací (osobně by mi to nevadilo :D).
Stříbrné / zlaté práce nejvíc ocení ti, kteří nemají žádné oblečení na bonus, nepoužívají premium, atd. V tom případě jde nárust nejvíce vidět.
Jakmile si ale nasadíte třeba "kostru" a další výhody, bonus z těchto prací už nejde tak poznat, přestože nárust je stejný. Vždy si ale jenom pomůžete.

Doufám, že jsem to napsal srozumitelně. Jakmile budu mít možnost testovat nedostatky, vzorec zde upravím.

EDIT 2023-07-08: Vzorec upraven. Osobní posilnění (PBUFF) se jen přičítá k bonusu oblečení - je to jako byste si oblékli další kus oblečení s bonusem, avšak pouze dočasně.
 
Naposledy upraveno:
Nahoru