ÚVOD
- projekt je inspirován TV pořadem Kdo přežije (SURVIROR), ale některé věci jsou pro účel projektu zjednodušené popř zcela vypuštěné
- předem upozorňuji, že jde pouze o rámcový návrh na projekt - podrobné detaily jsou pouze nastíněny, popř. jsou nabízeny v v alternativních možnostech a dá se o nich diskutovat
- nikdy mě nenapadlo, že takle jednoduchá soutěž, má tak složitá pravidla :-)
FÁZE 0 - START A OBECNÝ PRINCIP HRY
- pro hru je třeba cca 16-20 hráčů a jeden vedoucí (všichni musí mít postavu na jednom světě)
- projekt může odstartovat několika způsoby: moderátor vypíše podmínky na fórum a čeká na zájemce, popř opačně účastníci (typicky dvě města=kmeny mezi sebou) se domluví přímo ve hře a osloví moderátora k vedení
- před hrou by měli být známé čas. podmínky (viz příklad na konci bloku), a je možné se domluvit na hraní např pouze po-pá.
- princip hry je jednoduchý, každý den se probíhá jedna soutěž, vítěz z ní získá imunitu. Soutěží se rozumí náhodně vybraná práce (popř. náhodně vybraná práce z předem dohodlého intervalu PB), jako měřítko úspěšnosti se bere zisk $ za jednu dvojhodinovou(hodinovou) práci (opakovat práce lze, ale hodnotí se pouze jedna). Hodnotí se pouze cash, produkty ani nalezené předměty se neberou v potaz (možnost pro alt. nastavení) a pro práci lze použít libovolného vybavení i libovolného posilovače (např. kousek dortu). Hodnoty nálezu s premiem Vyšší příjem budou pokráceny o příslušnou část zisku, bonus dělníka je započítáván. Pokud někdo neodevzdá report, popř. nemůže danou práci vykonávat, tak se bere jako výsledek nula. Každá práce může být v rámci soutěže vylosována pouze jednou (+alt. nastavení - určitá progrese náročnosti prací).
- kmenová rada (dále jen KR) - na kmenové radě každý označí jednoho člověka hlasem (tajně - SZ vedoucímu projektu), kdo obdrží nejvíce hlasů opouští soutěž. Pokud někdo má imunitu, nesmí se pro něj hlasovat (resp. ty hlasy jsou neplatné). V případě rovnosti hlasů, rozhoduje hlas nejúspěšnější člověka v denní soutěži (ten co vydělal nejvíce $ za 1(2) hod).
- hráči spolu mohou komunikovat jakýmkoliv způsobem, který jim vyhovuje (a to přímo ve hře, na fóru, popř. i za pomocí jiných programů a i další způsoby komunikace nejsou zakázány - např. rozhovor při obědě)
- veškeré aktuální (a i historické) informace budou vždy k nalezení na profilu vedoucího přímo ve hře (lze se dohodnout i jinak)
denní rozvrh (návrh, lze si ho domluvit jinak, popř lze ho realizovat i dvoukolově):
23:00 (den předem)- oznámení práce na příští den
00:00-21:00 - čas na dokončení práce + odeslání reportu (spolu s reportem, odeslat volbu na kmenovou radu - ta (volba) se bude brát potaz pouze pokud bude potřeba)
21:00-23:00 - vedoucí vyhodnotí práce, určí imunitu/kmenovou imunitu, a dále vyhodnotí kmenovou radu a vyloučí jednu osobu. Zaktualizuje svůj profil (měly by jít vidět počty pro jednotlivé hlasující na poslední KR - anonymně), a $ zisky jednotlivých soutěžících z posledního kola.
FÁZE 1 - BOJ V KMENECH
- na začátku se soutěžící náhodně rozdělí za dvě družstva (pokud nejsou předem dohodnutí jinak, např. na dvě města), které celou tuto fázi soutěží mezi sebou
- soutěží celé kmeny, kdo prokáže zisk více $ (v sumě všech prací), získává kmenovou imunitu, poražený kmen jde na kmenovou radu, kde vyloučí jednoho svého člena
- při nerovnosti v počtech členů v kmenech se výsledky průměrují na jednoho člověka
FÁZE 2 - SLOUČENÍ KMENŮ
- při snížení počtu soutěžících na cca polovinu/ popř při výrazně diferenci v počtech jednotlivých kmenů, dojde ke sloučení do jednoho kmene. Tento kmen musí mít lichý počet členů.
- nyní již každý soutěží sám za sebe a získává imunitu pouze pro sebe.
- hlasování pro kmenovou radu bude ve formátu "Pepa (Franta)", hlas pro Frantu je platný jen, pokud Pepa získá individuální imunitu
- KR má stejná pravidla jako v předchozím bodě
- hráči vyřazení v této fázi, se stávají členy poroty
FÁZE 3 - TŘI POSLEDNÍ HRÁČI
- hráč, který v této fázi vyhraje imunitu si určí dalšího vyřazeného, ten se také stávÁ členem poroty
FÁZE 4 - FINÁLE
- v této fázi hlasují pouze členové poroty a to i vítězi (žádné soutěže ani imunity tu už nejsou)
INDIVIDUÁLNÍ TAJNÁ IMUNITA
- je možnost získat extra imunitu (která zůstává účastníkovi až do spotřebování, ale neplatí při posledních 4 (a méně) lidech), tuto imunitu si nelze předávat (možnost pro alt. nastavení). Tyto imunity jsou ve hře 1-2.
- každý den spolu se zadáním prací by se objevila malá nápověda, za řešení toho questu by první 1-2 lidi obdrželi tajnou imunitu. Nejlepší by to bylo např. pomocí programu na postupné odkrývání obrázku, ale dovedu si představit i jiné způsoby zadávaní.
- pokud na KR hráč s touto imunitou obdrží nejvíce hlasů, tak soutěž opustí druhý v pořadí (a tím je konec této imunity)
ODMĚNY
1. místo - Ocelová bedna nebo jeden druh produktu za 150 pracovních cyklů (150 x pravděpodobnost nálezu, příklad: velké kladivo 0,08 (x 150) = dvanáct kladiv)
2. místo - Dřevěná bedna nebo produkty za 25 prac. cyklů nebo 5 x sada cukrovinek z adventu (6x 1ks)
3. místo - 3 x sada cukrovinek z adventu
4-8. místo (členové poroty) - 1x sada cukrovinek z adventu
vedoucí (pokud nebude mod) - produkty za 50 prac. cyklů nebo 10 x sada cukrovinek z adventu
VÝHODY
- minimum zásahů do systému, jedinou vyjímkou jsou odměny
- variabilnost soutěže, např. mezi městká soutěž by mohla být fajn
- vedoucí nemusí být přímo mod
- (teoretická) časová nenáročnost, k vlastnímu soutěžení stačí pouze 1x denně odeslat telegram s prací a jménem
NEVÝHODY
- špatné komunikační nástroje přímo ve hře
- chybí nástroj na losování prací (snadno doplnitelné)
- tajná imunita, resp její zadání
- projekt je inspirován TV pořadem Kdo přežije (SURVIROR), ale některé věci jsou pro účel projektu zjednodušené popř zcela vypuštěné
- předem upozorňuji, že jde pouze o rámcový návrh na projekt - podrobné detaily jsou pouze nastíněny, popř. jsou nabízeny v v alternativních možnostech a dá se o nich diskutovat
- nikdy mě nenapadlo, že takle jednoduchá soutěž, má tak složitá pravidla :-)
FÁZE 0 - START A OBECNÝ PRINCIP HRY
- pro hru je třeba cca 16-20 hráčů a jeden vedoucí (všichni musí mít postavu na jednom světě)
- projekt může odstartovat několika způsoby: moderátor vypíše podmínky na fórum a čeká na zájemce, popř opačně účastníci (typicky dvě města=kmeny mezi sebou) se domluví přímo ve hře a osloví moderátora k vedení
- před hrou by měli být známé čas. podmínky (viz příklad na konci bloku), a je možné se domluvit na hraní např pouze po-pá.
- princip hry je jednoduchý, každý den se probíhá jedna soutěž, vítěz z ní získá imunitu. Soutěží se rozumí náhodně vybraná práce (popř. náhodně vybraná práce z předem dohodlého intervalu PB), jako měřítko úspěšnosti se bere zisk $ za jednu dvojhodinovou(hodinovou) práci (opakovat práce lze, ale hodnotí se pouze jedna). Hodnotí se pouze cash, produkty ani nalezené předměty se neberou v potaz (možnost pro alt. nastavení) a pro práci lze použít libovolného vybavení i libovolného posilovače (např. kousek dortu). Hodnoty nálezu s premiem Vyšší příjem budou pokráceny o příslušnou část zisku, bonus dělníka je započítáván. Pokud někdo neodevzdá report, popř. nemůže danou práci vykonávat, tak se bere jako výsledek nula. Každá práce může být v rámci soutěže vylosována pouze jednou (+alt. nastavení - určitá progrese náročnosti prací).
- kmenová rada (dále jen KR) - na kmenové radě každý označí jednoho člověka hlasem (tajně - SZ vedoucímu projektu), kdo obdrží nejvíce hlasů opouští soutěž. Pokud někdo má imunitu, nesmí se pro něj hlasovat (resp. ty hlasy jsou neplatné). V případě rovnosti hlasů, rozhoduje hlas nejúspěšnější člověka v denní soutěži (ten co vydělal nejvíce $ za 1(2) hod).
- hráči spolu mohou komunikovat jakýmkoliv způsobem, který jim vyhovuje (a to přímo ve hře, na fóru, popř. i za pomocí jiných programů a i další způsoby komunikace nejsou zakázány - např. rozhovor při obědě)
- veškeré aktuální (a i historické) informace budou vždy k nalezení na profilu vedoucího přímo ve hře (lze se dohodnout i jinak)
denní rozvrh (návrh, lze si ho domluvit jinak, popř lze ho realizovat i dvoukolově):
23:00 (den předem)- oznámení práce na příští den
00:00-21:00 - čas na dokončení práce + odeslání reportu (spolu s reportem, odeslat volbu na kmenovou radu - ta (volba) se bude brát potaz pouze pokud bude potřeba)
21:00-23:00 - vedoucí vyhodnotí práce, určí imunitu/kmenovou imunitu, a dále vyhodnotí kmenovou radu a vyloučí jednu osobu. Zaktualizuje svůj profil (měly by jít vidět počty pro jednotlivé hlasující na poslední KR - anonymně), a $ zisky jednotlivých soutěžících z posledního kola.
FÁZE 1 - BOJ V KMENECH
- na začátku se soutěžící náhodně rozdělí za dvě družstva (pokud nejsou předem dohodnutí jinak, např. na dvě města), které celou tuto fázi soutěží mezi sebou
- soutěží celé kmeny, kdo prokáže zisk více $ (v sumě všech prací), získává kmenovou imunitu, poražený kmen jde na kmenovou radu, kde vyloučí jednoho svého člena
- při nerovnosti v počtech členů v kmenech se výsledky průměrují na jednoho člověka
FÁZE 2 - SLOUČENÍ KMENŮ
- při snížení počtu soutěžících na cca polovinu/ popř při výrazně diferenci v počtech jednotlivých kmenů, dojde ke sloučení do jednoho kmene. Tento kmen musí mít lichý počet členů.
- nyní již každý soutěží sám za sebe a získává imunitu pouze pro sebe.
- hlasování pro kmenovou radu bude ve formátu "Pepa (Franta)", hlas pro Frantu je platný jen, pokud Pepa získá individuální imunitu
- KR má stejná pravidla jako v předchozím bodě
- hráči vyřazení v této fázi, se stávají členy poroty
FÁZE 3 - TŘI POSLEDNÍ HRÁČI
- hráč, který v této fázi vyhraje imunitu si určí dalšího vyřazeného, ten se také stávÁ členem poroty
FÁZE 4 - FINÁLE
- v této fázi hlasují pouze členové poroty a to i vítězi (žádné soutěže ani imunity tu už nejsou)
INDIVIDUÁLNÍ TAJNÁ IMUNITA
- je možnost získat extra imunitu (která zůstává účastníkovi až do spotřebování, ale neplatí při posledních 4 (a méně) lidech), tuto imunitu si nelze předávat (možnost pro alt. nastavení). Tyto imunity jsou ve hře 1-2.
- každý den spolu se zadáním prací by se objevila malá nápověda, za řešení toho questu by první 1-2 lidi obdrželi tajnou imunitu. Nejlepší by to bylo např. pomocí programu na postupné odkrývání obrázku, ale dovedu si představit i jiné způsoby zadávaní.
- pokud na KR hráč s touto imunitou obdrží nejvíce hlasů, tak soutěž opustí druhý v pořadí (a tím je konec této imunity)
ODMĚNY
1. místo - Ocelová bedna nebo jeden druh produktu za 150 pracovních cyklů (150 x pravděpodobnost nálezu, příklad: velké kladivo 0,08 (x 150) = dvanáct kladiv)
2. místo - Dřevěná bedna nebo produkty za 25 prac. cyklů nebo 5 x sada cukrovinek z adventu (6x 1ks)
3. místo - 3 x sada cukrovinek z adventu
4-8. místo (členové poroty) - 1x sada cukrovinek z adventu
vedoucí (pokud nebude mod) - produkty za 50 prac. cyklů nebo 10 x sada cukrovinek z adventu
VÝHODY
- minimum zásahů do systému, jedinou vyjímkou jsou odměny
- variabilnost soutěže, např. mezi městká soutěž by mohla být fajn
- vedoucí nemusí být přímo mod
- (teoretická) časová nenáročnost, k vlastnímu soutěžení stačí pouze 1x denně odeslat telegram s prací a jménem
NEVÝHODY
- špatné komunikační nástroje přímo ve hře
- chybí nástroj na losování prací (snadno doplnitelné)
- tajná imunita, resp její zadání
Naposledy upraveno: