Následující čísla brát s mírnou rezervou - je více faktorů, které jsem do úvahy nevzal;, vypracovával jsem v rychlosti ze zvědavosti, přesto by odchylka měla být malá.
Počítáno pro hráče lvl 125, který má vše ve vést a používá zásobník na munici.
Vzhledem k navazujícímu tématu "sektorový bonus poškození" zahrnuty jen sady s tímto bonusem.
(tj. do úvahy nevzata sada Rona apod.)
Použita data a kalkulátor na tw-calc.
Gringo zbraně - útok
Kap. puška lvl 1 - útok
Kap. puška lvl 2 - útok
Stručně:
Bodů na zásah +- stejná ve všech třech případech.
Průměrné poškození u vylepšené kapitána pušky oproti nevylepšené Gringo je o 15
(lvl 1) resp o 82
(lvl 2) větší.
Elitní duelanti (kvalitní level, sada a schopnost se pohybovat na bitvě) mají úspěšnost zásahu na Lummi ~45%
(dělníci ~54%).
Tedy duelant s kapitán puškou lvl 2 průměrně v teoretické situaci způsobí každých 10 kol o 328 - 410 poškození více než stejný duelant s Gringo puškou.
Gringo zbraně - obrana
Kap. puška lvl 1 - obrana
Kap. puška lvl 2 - obrana
Stručně:
Bodů na zásah v obraně o 16 bodů (+-1) více s Gringo puškou než s Kapitánovou bez bonusu (hradby a věže dávají % bonus z celkové sumy, že ve výsledku o něco větší bodový rozdíl)
Zároveň elitní duelanti
(viz. výše) na obraně úspěšnost zásahu ~63%
(dělníci ~69%) - výrazný bodový rozdíl mezi dělníkem a duelantem udělá jen 6% (+-1) ; z tohoto pohledu těch 16 bodů
(na bonusu ~ 20-26) není podstatný - přesto zmiňuji protože jednou za x střel se průměrně trefí místo aby netrefil, což s určitou pravděpodobností může být zrovna kritik.
Ale když se toto nevezme v úvahu:
Gringo zbraně o 1 poškození průměrně větší než kapitánova puška na lvl 1, ale o 62.5 menší než u kapitána pušky lvl 2.
Tak či onak, z mého pohledu závěr:
Pokud jde hráči o individuální maximální poškození, Gringo zbraně nejsou nijak na bitvách pro duelanta ve vést OP, naopak spíše jsou slabší než jiné lehčeji sehnatelné a vylepšitelné zbraně.
Tedy nechápu histerii.
Co sektorový bonus na poškození?
Níže použita čísla z kombinací sad z odkazů.
(nezahrnuji tedy např. zlatou jízdu atd; ve chvíli kdy použiji v obou případech, rozdíl mezi oběma bonusy stejně zůstane beze změny)
Pro názornost zvolím jen 2 čísla, a tedy "ideální" situaci, kdy vezme hráč sadu s maximálním bonusem - 255 celkový sektorový bonus na poškození s Gringem a 180 s Kapitánovou puškou lvl 2.
Rozdíl je 75.
Bitevní formulka na the-west wiki je v tomto nejasná, ale tw-calc kalkulátor pracuje s tím, že i na toto číslo působí bonus z vést každého jednotlivého hráče
(tj. např. pro hráče ve vést s bonusem na poškození 1,5 tento bonus fakticky znamená ~ 112.5 průměrné poškození navíc).
Nedokážu odhadnout jaký výběr hráčů s jakým bonusem se v daném sektoru zrovna pohybuje, ale pro další úvahu jsem zvolil průměrný sektorový bonus navíc 90.
Další faktory
(počítáno z pohledu útočníků)
Do velkých sektorů se vejde mezi 27-36 hráči - při situaci mezi věžemi (levé či pravé) velící často chtějí, aby hráči nepřečuhovali nad horní/dolní věž, to limituje počet polí na 21 (hráč s maximálním bonusem + 20 kolegů) - do úvahy vezmu tedy 20
Na Lummi je prvních 20 kol z mého pohledu klíčových, často nejpozději v tuto chvíli začíná koordinovaný pohyb mezi sektory, výsledkem čehož je smrt mnohých - proto volím 20 kol.
Jak bylo výše, na útoku elitní duelanti úspěšnost zásahu průměrně 45%, dělníci 54%
(k tomuto se vztahuje hned první věta tohoto příspěvku, protože jsem vzal čísla z výsledků bitev, kdy ale není zobrazeno na koho hráč střílel, z jaké vzdálenosti atd, že výsledná čísla můžou být zkreslená - ale sledoval jsem vícero hráčů přes vícero bitev)
Ostatní hráči budou mít ještě menší úspěšnost zásahů.
Po krátkém rozmýšlení jsem zvoleno, že celkově budou mít hráči v sektoru 40% úspěšnost zásahu.
Tedy výsledná teoretická situace - 20 hráčů po 20 kolech se 40% úspěšností zásahů, kdy je jejich průměrné poškození o 90 větší díky bonusu Gringa zbraní.
Pokud jsem spočetl správně, průměrně útočníci každé kolo způsobí o 720 poškození více, což za 20 kol dohromady činí 14400 poškození.
(opět i tu lze počítat s dalšími faktory - že samotný hráč s bonusovou sadou způsobí o něco méně poškození, což je mínusová položka atd)
Může to být zajímavý bonus, nemusí, na výjimečně vyrovnané bitvě může převážit misky vah, ale pokud obránci mají 400-500k+ celkového HP, je to relativně malá hodnota.
Tedy ani v tomto nechápu histerii.
Zvláště z pohledu, že např. Zlatá jízda dává 70 sektorové poškození, což je oproti 45 Murr. jízdy o 25 více
(a opět lze počítat s bonusem z vést)
Tato sada byla v shopu, daný bonus navíc bylo tedy možno získat, a přesto nevidím, že by na Lummi hráči, zde si stěžující na sektorový bonus, na bitvách o tyto bonusy navíc usilovali.
Až teď je mírný poplach - ale málo konstruktivní, že by změna, spíš více stížnosti.
Závěrem ke zbraním - nijak OP mi nepřijdou.
Za sebe vidím hlavně komplikace, kdyby byla tato sada za body přátelství.
Pokud si můžu vybrat 10 itemů podle své volby (a byla by možnost i Gringo), co by mi bránilo vzít 5 sad zbraní
(5 duelovek a 5 pušek)? Nebo 1 duelovku a 9 pušek a vylepšit na lvl 2? Nebo proč bych si nevzal sadu oblečení, která je skutečně top a v začátku světa k nezaplacení?
Hlavně náročnost získání soupravy výhra v soutěži vs přátelské body, je velkém ku přátelským bodům
(kor když soutěže skoro/vůbec nejsou).
100k utracených nuggetů je větší suma, a zároveň skoro nic - zvlášť když lze rozpočítat mezi "neomezený" počet lidí či když jsou bonusy na nákup nugget (je ještě i ten 500% pro účty, ze kterých se nikdy nuggety nekoupily? to je pak kolem 28k nugg za 2k kč?)
Ale líbilo se mi, co napsal HIV- o transparentnosti, protože nelze převést mezi světy a pak jde, a něco nejde a něco jde, a jak často a proč. No rozhodně kdyby to mělo pravidla, tak sice logisticky náročnější, ale zase víc v klidu pro komunitu věřím.
Ale zas hm, vždycky si najdeme něco na co si stěžovat a kde je chyba, v tom jsme dobří. ?