• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.220 je naplánovaná na úterý 16. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Událost Anketa TW Září 2021

Ahoj,
Skvelý nápad - skvelé spracovanie. Ako hráč, ktorému záleží na Weste som si spravil svoju "povinnosť" a poctivo som zahlasoval. Takisto som presvedčený ,že takáto forma vyjadrovania názorov či požiadaviek na support resp. pre report do Nemecka je tá najlepšia. Ostáva už len veriť ,že padne na úrodnú pôdu. Pre ďalšie pokračovanie mi tam chýba otázka migrácie a jej smery, ktorá je pre mňa v hre prioritou číslo 1 (pretože na s9 by nikdy neprišla nová vlna a nikdy sa z tadiaľ nedostaneme tak aký ma zmysel snažiť sa?) Zas som sa nechal uniesť :-( . A druhým nápadom ,ktorý som už dávnejšie predostrel supportu je realizovať podobné ankety priamo v hre po prihlásení v tom vyskakovanom okne ktoré nás otravuje :D Samozrejme viem ,že to nie je jednoduché ale dá sa to. Taký Jamza by so spravil za 1 hodinku s jeho povestnými odmlčaniami sa a bolo by len na supporte presvedčiť "centrálu" ,že niečo takéto sa robiť oplatí.

Klobúk dole :-)
S pozdravom,
 

EREWAN

Člen týmu
Ahoj,

před pár dny se příliv odpovědí značně zpomalil, jelikož jsem byl několikráte svědkem toho, že si někdo sám pro sebe určil termín, do kterého něco udělá, ale potom se na to vykašlal, rozhodl jsem se pro jistotu v rámci sebenedůvěry žádný deadline neuvádět. Teď mám dost času, tak jdu publikovat výsledky ankety v komunitě.
Anketu jsem zastavil na počtu 400 hlasů, což je podle mě pěkné číslo, ukazuje se, že hru stále pár hráčů hraje, zároveň to je číslo, na kterém se výsledky dobře zobrazí. U dvou otázek se hráčům podařilo nějakým způsobem (a z mně záhadných důvodů) nezvolit žádnou odpověď, takže v těchto dvou případech je celkový počet odpovědí cca o 10 nižší.

1633513514903.png
Během let lze stále zaznamenat příchod nových hráčů na West, ačkoliv velká část komunity jsou stále původní hráči, 2/3 začaly hrát ještě na starém Westu do roku 2012. Od té doby největší nárůst je za poslední dva roky, můžeme se ptát čím to je, pandemií? Nebo je hra stále lepší a lepší?

1633513645688.png
Tady asi netřeba něco říkat, třetina hráčů nikdy nedovršila maximální úrovně, přestože ještě větší procento lidí začalo hrát ještě před rokem 2010.

1633513720960.png
Téměř polovina hráčů má nejradši dobrodruha, skvělé bonusy jako možnost spát zadarmo v nižších úrovních cizího hotelu a vyhlídka na 1 extra produkt za pár hodin práce jsou pravděpodobně mezi lidmi stále populární, přestože se již delší dobu diskutuje o jejich využitelnosti.

1633513912016.png

Zde je první případ, kde se pár hráčům podařilo otázku obejít, každopádně vcelku vyrovnaný graf, s dnešníma sadama na rychlost je využitelnost většiny produktů od sedláře při nejmenším diskutabilní, takže výsledky tady asi dávají smysl. 30% lidí Kovář, ale kdo mi vyrobí ty objektivy na bitvu, když je potřeba...
 

EREWAN

Člen týmu
1633514055428.png
Na Westu si každý hráč může najít to svoje, na browserovku je hra celkem rozmanitá a každá součást hry si najde svoje fanoušky. Bitvy byly před 10 lety revoluční, podle mého názoru věc, která udržuje servery alespoň na nějaké částečné aktivitě, a s trochou vizuálních i principových úprav by mohly obstát i při dnešní konkurenci. Největší část komunity si libuje zejména v nošení krocanů Henrymu, odměny jako 500 zkušeností za několik hodin práce, nebo zbytečný předmět do sbírky, jsou pro mnohé neodolatelné. Očekával jsem upřímně trochu víc procent v duelech, můj odhad pro tak nízký zájem je nejspíš fakt, že duelový systém samotný znevýhodňuje aktivní duelanty, a nutí je duelovat méně.

1633514394689.png
Druhá otázka, u které se několika hráčům podařilo odpověď obejít, přestože v nabídce mají možnost odpovědět neutrálně, jedno kliknutí navíc je jedna sekunda vašeho života, a každá sekunda se počítá. Obecně vyrovnaný graf, před příchodem Cortiny by možná procenta u tanků byla trochu nižší, od té doby co se můžete posadit na hrot vaší charakterové věže, odejít na pár kol na cigárko, zatímco vám přibývají úhyby, je gameplay určitě příjemnější.

1633514605506.png
Skoro dvě třetiny hráčů alespoň příležitostně navštěvují herní fórum, není to tak dávno, co jsme v soutěži na Yukonu dosáhli téměř 10 účastníků. Tento graf si zapamatujte, ještě na něj budu odkazovat.

1633514774429.png
Vyloženě spokojený je asi málokdo, jestli je opravdu hra v tak špatném stavu, nebo za tím je nechvalně zmiňovaná "česká mentalita"? K této otázce byla možnost odpovědět vlastními slovy a vyjádřit svůj názor na současný stav hry, více se dozvíte na konci pořadu.

1633514901633.png
Pro mnohé bude tento graf nejspíš překvapením, na fóru se málokdy objevuje něco jiného než kritika, přesto jsou dvě třetiny hráčů s prací našeho týmu spokojené. Tady bych odkázal zpět na graf s návštěvností fóra. Jsou spokojeni zejména hráči nenavštěvující fórum? Nebo je v charakteru člověka ozvat se pouze v případě, že se mu něco nelíbí? Každopádně gratuluju týmu k výsledku.
 

EREWAN

Člen týmu
1633515233781.png
Polovina hráčů si užívá hru zadarmo, většina zisků pramení právě z těch 7,5% "velryb", kteří těm ostatním tuto možnost dopřávají. Plniči úkolů k existenci nákup prémiové měny nepotřebují, nabízí se otázka, jak výdělečná hra v daném stádiu ještě je, možná by zisky stouply s představením aplikace na mobilní telefony, to se nejspíš nikdy nedozvíme.

1633515451412.png
Otázka na odlehčení, téměř všechny servery zamýšlený vtip pochopily, nevím abe cos prováděl na S1, tam jsem čelil obviněním, že jsem abeho mulťák, že je smyslem celé ankety zvýšit abeho popularitu, a že je to snad celé na objednávku, a zaplacené. Jsou tamní hráči důvtipnější a odhalili skutečnou podstatu? Nebo jsou pouze paranoidní?

1633515602705.png
17 procent hráčů se s chutí chystá vyrazit do světa lumíků, zájem o nové světy však podle průzkumu není příliš vysoký. Vezmou si vývojáři hry nějaký feedback z dané statistiky? Nebo se pokusí namotivovat oněch necelých 40 procent váhajících?
 

EREWAN

Člen týmu
Poslední část, u které hráči měli možnost se vyřádit a projevit se naplno. Nechci dostat banán, takže veškeré odpovědi nejspíš nebudou publikovatelné, nejedná se v tomto případě o cenzuru nebo diskriminaci, ale máte možnost do toho investovat několik vlastních trestných bodů. Můžu poslat odkaz na pdfko nebo něco, kde bude napsáno všechno, počkám případně, zda by to bylo v pořádku, pokud ne, můžete si zažádat soukromě na Jerichu, na Discordu nebo jinde.

1633516007596.png
Spousta odpovědí byla hodně podobná, duplicity (kolikrát se lišily pouze různými gramatickými chybami, interpunkčním freestylem nebo slovenštinou) tady většinou shrnu do jedné odpovědi.

Hráči si přejí
rozšířit hru o více možností co dělat po dosažení maximální úrovně, případně zvýšit maximální úroveň.
podporovat, případně přímo integrovat skripty typu TW-Calc a podobně
mobilní aplikaci
úpravu stávajících receptů, aktualizaci těch, které v dnešní době už nedávají smysl
vybalancovat bitvy, zejména vrátit zpět původní hodnoty bonusů na věžích, zvýšit zpátky maximální počet útočníků
investovat víc do reklamy a snažit se rozšířit hru o nové hráče
nové úkolové řady
zavést omezení na použití salonu od konkrétní úrovně, nejčastěji se uvádělo v rozmezí od 15 do 30 úrovně
ne tak časté spouštění nových světů, a věnovat větší pozornost světům již stávajícím
poker (byl fajn, tady známe odpověď ze strany němců, že to není v souladu s legislativou)
upravit duelový systém, který trestá duelanty za duelování, duelová motivace nedává smysl, je v zájmu duelanta, aby byla co nejnižší

1633516384881.png
Tady se dostáváme k tomu ne příliš publikovatelnému bodu našeho průzkumu, když to shrnu nějak slušně, nejčastější body byly

větší transparentnost
upřímnost ke komunitě
kvalitnější překládání textů
rychlejší odezva a efektivnější boj se spamem na salonech
tlačit na InnoGames o prosazení zájmů komunity
uvědomit si, že tým tu je pro komunitu, nikoliv proti ní
více se věnovat hře samotné, případně se zamyslet, zda je hra ještě baví
rychlejší odpovídání a řešení ticketů
(plus ještě perlička - vyměnit kompletně celý tým / vyměnit některé konkrétní členy týmu)

Tak, to je všechno, jelikož se mě pár hráčů ptalo, jaký je vlastně smysl toho celého, a považují to za nesmysl, pokusil jsem se to podat alespoň částečně zábavnou formou, tak díky všem za účast a dál máte prostor pro komentáře. Schválně za jak dlouho to tu bude zamčený

ere
 

Přílohy

  • 1633515933231.png
    1633515933231.png
    4,8 KB · Zobrazení: 22
Naposledy upraveno:

Mikosansobi

Člen týmu
Děkujeme za výsledky avizované ankety.

Tímto děkuji Erewanovi za skvělý nápad. Na grafech je skvělé to, že zobrazují hlasy vizuálně a v barvách a tím jsou samozřejmě efektivnější.
Děkuji i hráčům za jejich čas a chuť se ankety zúčastnit.

Určitě si vezmu k srdci poslední post.

Miko
 
Děkuju za výsledky a komentář.

Doufám, že podobné ankety budou častěji např. ohledně migrací, nových nápadů do hry, kritiky teamu apod.
Výzkum rozhodně nebyl zbytečný, protože některé výsledky byli zajímavé a překvapující.
A určitě budu chtít to .pdf, bude určitě krásné počtení.

A konstruktivní kritika je rozhodně dobrá věc.

PS: Kdyby team dělal tyhle ankety akorát by si házel klacky pod nohy.

Legate
 
Naposledy upraveno:
Velký respekt @EREWAN za uspořádání průzkumu. Výsledky jsou zajímavé, čtivě prezentované a doporučuji je všem k podrobnému studiu.
Jen malý dotaz, který snad nebude pochopen jako shazování celé akce: jak bylo zajištěno, aby jeden hráč nevyplnil dotazník víckrát, třeba i na různých světech? Sám jsem to vyplnil na Eldu a na Dakotě jsem o pak už nezkoušel, tak nevím, jestli je to ošetřeno nějak technicky nebo nevím.
 
Super počin. Interpretace a popis některých dat by u mých vyučujících statistiky neprošel, ale informační hodnotu výzkum má. Například výší počet hráčů, kteří přibyli za poslední dva roky oproti letům předcházejícím je dán spíš tím, že tito hráči ještě neskončili (velká fluktuace hráčů, kteří hrají plus mínus rok).
 
Téměř polovina hráčů má nejradši dobrodruha, skvělé bonusy jako možnost spát zadarmo v nižších úrovních cizího hotelu a vyhlídka na 1 extra produkt za pár hodin práce jsou pravděpodobně mezi lidmi stále populární, přestože se již delší dobu diskutuje o jejich využitelnosti.
Tohle pěkně ukazuje, že polovina hráčů z toho má spíše singleplayer a hrají to opravdu málo.

Vyloženě spokojený je asi málokdo, jestli je opravdu hra v tak špatném stavu, nebo za tím je nechvalně zmiňovaná "česká mentalita"?
Z ostatních jazykových mutací mám vypozorováno, že to není českou mentalitou. Třeba němci křičí daleko víc - a nikdo je za to nebanuje.

Vezmou si vývojáři hry nějaký feedback z dané statistiky? Nebo se pokusí namotivovat oněch necelých 40 procent váhajících?
Ne, protože část z těch pár procent zafinancuje provoz serveru na další rok.

(plus ještě perlička - vyměnit kompletně celý tým / vyměnit některé konkrétní členy týmu)
:D
 
Nahoru