• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.221 je naplánovaná na úterý 30. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

bonusy a postihy v bitvách

DeletedUser

Guest
p.s. až to zkontroluje někdo zodpovědný, přesuňte do příslušné sekce
Bonusy a postihy v bitvě o pevnost
Na základě informací z vývojářského blogu, z nápovědy a z informací o bonusech v updatu 1.28 jsem se pokusila udělat nějaký souhrn toho, jak fungují bonusy v bitvách. Jestli jsem se někde spletla, ať už v předpokladu nebo ve výpočtu, předem se omlouvám. Pokud to můžete někdo zkontrolovat, bude to fajn.

A) Základní bonus postavy
V bitvě se uplatňují následující schopnosti: vést (vždy), vytrvalost (pouze v útoku), skrývání (pouze v obraně), přesnost (pouze při výstřelu), uhýbání (pouze při úhybu).

Útočník
Bojová hodnota pro výstřel = Přesnost, vytrvalost, vést
Bojová hodnota pro úhyb = Uhýbání, vytrvalost, vést

Obránce
Bojová hodnota pro výstřel = Přesnost, skrývání, vést
Bojová hodnota pro úhyb = Uhýbání, skrývání, vést

Váš základní bonus pro výstřel a úhyb se počítá z hodnoty jednotlivých schopností (počítá se z aktuální hodnoty, tj. včetně vybavení):
+1 bonus - bod 1
+2 bonus - body 3
+3 bonus - body 10
+4 bonus - body 23
+5 bonus - body 43
+6 bonus - body 71
+7 bonus - body 108
+8 bonus - body 155
+9 bonus - body 211

Např. dělník (vést 71, vytrvalost 108, skrývání 23, přesnost 43, uhýbání 71) podle této tabulky má tyto základní bonusy (příklad je hypotetický… po zavedení bonusů na sektory se zřejmě dělníci budou specializovat spíše na obranu):
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19

Pozn. tabulka pro výpočet bonusů je jen orientační
podle http://devblog.the-west.net/ to vypadá, že skutečná hodnota bonusu se počítá jako hodnota vlastnosti umocněná koeficientem 0,4, tudíž:
Obrana – výstřel: 5,50 (vést 71) + 3,51 (skrývat 23) + 4,50 (přesnost 43) = 13,51
Obrana – uhýb: 5,50 (vést 71) + 3,51 (skrývat 23) + 5,50 (uhýbání 71) = 14,51
Útok – výstřel: 5,50 (vést 71) + 6,51 (vytrvalost 108) + 4,50 (přesnost 43) = 16,51
Útok – úhyb: 5,50 (vést 71) + 6,51 (vytrvalost 108) +5,50 (uhýbání 71) = 17,51
Ve výše zmíněné tabulce z nápovědy jsou tedy uvedeny hraniční hodnoty pro zaokrouhlení na celá čísla. Od dalších výpočtů níže je tedy třeba odečíst ještě přibližně 1,5 bodu.

B) Minimální bonus
Minimální bonus se v bitvě připočítává k základnímu bonusu, pro výstřel činí 25, pro úhyb 10 (pro útočníky i obránce).
Takže náš hypotetický dělník (vést 71, vytrvalost 108, skrývání 23, přesnost 43, uhýbání 71) dostává celkem tyto hodnoty pro výstřel a uhýbání:
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15 + 25 (minimální bonus) = 40
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16 + 10 (minimální bonus) = 26
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18 + 25 (minimální bonus) = 43
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19 + 10 (minimální bonus) = 29

C) Bonusy/postihy sektorů:
Speciální sektory jsou věže, hradby, budovy, okolí vlajky a vlajka. Nezáleží, zda jste obráncem nebo útočníkem, bonus za sektor dostanete vždy. Sektory vám mohou zvýšit/snížit hodnoty pro výstřel a úhyb. Věže, hradby a budovy bonusy zvyšují, vlajka a její okolí naopak snižují. U věží a hradeb se bonusy zvyšují s každým vystaveným levelem. Hodnota bonusů/postihů se vám objeví po najetí kurzoru myši na daný sektor – symbol zkřížených sekyrek značí bonus/postih pro výstřel, symbol štítu bonus/postih pro úhyb (v současnosti – update 1.28 – jsou hodnoty zobrazené opačně, tj. hodnota pro výstřel ukazuje hodnotu pro úhyb a naopak, ale výpočty fungují dle správného nastavení – chyba zobrazování bude opravena v některém z dalších updatů).
Náš dělník bude stát třeba na věži vojáků, ve střední pevnosti má věž na levelu 4 bonusy 25 na výstřel a 18 na úhyb. Tudíž onen dělník (vést 71, vytrvalost 108, skrývání 23, přesnost 43, uhýbání 71) stojící na této věži dostane tyto bonusy:
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15 + 25 (minimální bonus) = 40 + 25 (bonus věže) = 65
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16 + 10 (minimální bonus) = 26 + 18 (bonus věže) = 44
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18 + 25 (minimální bonus) = 43 + 25 (bonus věže) = 68
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19 + 10 (minimální bonus) = 29 + 18 (bonus věže) = 47

D) Charakterové bonusy na věžích
Charakterový bonus z věže dostanete pouze tehdy, když stojíte na věži určené pro svůj charakter. Věže jsou umístěny takto: vlevo dole věž vojáků, vlevo nahoře věž dobrodruhů, vpravo nahoře věž duelantů, vpravo dole věž dělníků. Hodnotu bonusu zjistíte opět po najetí kurzoru myši na danou věž – je to číslo uvedené za symbolem charakteru. Bonus se přičítá k hodnotě výstřelu/úhybu.
Pokud tedy onoho dělníka přesunu na dělnickou věž, v této střední pevnosti s věží na 4. levelu je charakterový bonus 18. Náš dělník (vést 71, vytrvalost 108, skrývání 23, přesnost 43, uhýbání 71) tak dostává další bonusy:
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15 + 25 (minimální bonus) = 40 + 25 (bonus věže) = 65 + 18 (charakterový bonus věže) = 83
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16 + 10 (minimální bonus) = 26 + 18 (bonus věže) = 44 + 18 (charakterový bonus věže) = 62
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18 + 25 (minimální bonus) = 43 + 25 (bonus věže) = 68 + 18 (charakterový bonus věže) = 86
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19 + 10 (minimální bonus) = 29 + 18 (bonus věže) = 47 + 18 (charakterový bonus věže) = 65

E) Bonusy charakterů v bitvě (update 1.28)
Bonusy vojáků se nemění (zdůvodněné tím, že vojáci mají dostatečný bonus ve zdraví).
Dobrodruh - Po druhém zásahu v bitevním kole má 25% (s prémiem 50%) šanci nebýt vícekrát zasažen. Tzn., že pokud dostanete v jednom kole 2 zásahy, snižuje se šance, že v tom samém kole budete znovu zasaženi, což se hodí zejména v případě, kdy na vás střílí víc postav.
Duelant - Má 10% (s prémiem 20%) šanci udělat kritický zásah. Kritický zásah ubere základní počet životů +10% z maximálních životů.
Dělník - Bonus sektorů v pevnosti je zvýšen o 40% (s prémiem 80%).
Takže náš dělník (vést 71, vytrvalost 108, skrývání 23, přesnost 43, uhýbání 71) na 4. levelu dělnické věže střední pevnosti dostane další bonusy (není mi jasné, zda se v současné verzi 1.28 do tohoto bonusu započítávají i charakterové bonusy věže, pokud si myslíte, že ano, přičtěte ke každé hodnotě navíc 7,2, resp. 15,4 – každopádně v navržené verzi je jasně řečeno, že bonus se nevztahuje na charakterový bonus věží, tudíž pokud v současnosti bonus dělníka znásobuje i charakterový bonus věže, v budoucnu to tak nebude):
1) bez prémia (40%)
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15 + 25 (minimální bonus) = 40 + 25 (bonus věže) = 65 + 18 (charakterový bonus věže) = 83 + 10 (40% bonus na výstřel věže) = 93
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16 + 10 (minimální bonus) = 26 + 18 (bonus věže) = 44 + 18 (charakterový bonus věže) = 62 + 7,2 (40% bonus na úhyb věže) = 69,2
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18 + 25 (minimální bonus) = 43 + 25 (bonus věže) = 68 + 18 (charakterový bonus věže) = 86 + 10 (40% bonus na výstřel věže) = 96
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19 + 10 (minimální bonus) = 29 + 18 (bonus věže) = 47 + 18 (charakterový bonus věže) = 65 + 7,2 (40% bonus na úhyb věže) = 72,2

2) s prémiem (80%)
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15 + 25 (minimální bonus) = 40 + 25 (bonus věže) = 65 + 18 (charakterový bonus věže) = 83 + 20 (80% bonus na výstřel věže) = 103
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16 + 10 (minimální bonus) = 26 + 18 (bonus věže) = 44 + 18 (charakterový bonus věže) = 62 + 15,4 (80% bonus na úhyb věže) = 77,4
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18 + 25 (minimální bonus) = 43 + 25 (bonus věže) = 68 + 18 (charakterový bonus věže) = 86 + 20 (80% bonus na výstřel věže) = 106
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19 + 10 (minimální bonus) = 29 + 18 (bonus věže) = 47 + 18 (charakterový bonus věže) = 65 + 15,4 (80% bonus na úhyb věže) = 80,4

F) Plánované změny (update 1.29, 1.30?)
Snížení bonusu sektorů pro dělníky na 30% (resp. 60% s prémiem), bonus se týká pouze základních hodnot věže, nevztahuje se na charakterový bonus. Takže náš dělník (vést 71, vytrvalost 108, skrývání 23, přesnost 43, uhýbání 71) na 4. levelu dělnické věže střední pevnosti dostane tyto bonusy:
1) bez prémia (30%)
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15 + 25 (minimální bonus) = 40 + 25 (bonus věže) = 65 + 18 (charakterový bonus věže) = 83 + 7,5 (30% bonus na výstřel věže) = 90,5
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16 + 10 (minimální bonus) = 26 + 18 (bonus věže) = 44 + 18 (charakterový bonus věže) = 62 + 5,4 (30% bonus na úhyb věže) = 67,4
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18 + 25 (minimální bonus) = 43 + 25 (bonus věže) = 68 + 18 (charakterový bonus věže) = 86 + 7,5 (30% bonus na výstřel věže) = 93,5
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19 + 10 (minimální bonus) = 29 + 18 (bonus věže) = 47 + 18 (charakterový bonus věže) = 65 + 5,4 (30% bonus na úhyb věže) = 70,4

2) s prémiem (60%)
Obrana – výstřel: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 5 (přesnost 43) = 15 + 25 (minimální bonus) = 40 + 25 (bonus věže) = 65 + 18 (charakterový bonus věže) = 83 + 15 (60% bonus na výstřel věže) = 98
Obrana – uhýb: 6 (vést 71) + 4 (skrývat 23) + 6 (uhýbání 71) = 16 + 10 (minimální bonus) = 26 + 18 (bonus věže) = 44 + 18 (charakterový bonus věže) = 62 + 10,8 (60% bonus na úhyb věže) = 72,8
Útok – výstřel: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) + 5 (přesnost 43) = 18 + 25 (minimální bonus) = 43 + 25 (bonus věže) = 68 + 18 (charakterový bonus věže) = 86 + 15 (60% bonus na výstřel věže) = 101
Útok – úhyb: 6 (vést 71) + 7 (vytrvalost 108) +6 (uhýbání 71) = 19 + 10 (minimální bonus) = 29 + 18 (bonus věže) = 47 + 18 (charakterový bonus věže) = 65 + 10,8 (60% bonus na úhyb věže) = 75,8

Voják má dostat bonus 25% (s prémiem 50%) na vést plus navíc stejný bonus poskytne 4 hráčům stojícím ve stejném sektoru pevnosti. Tzn., že voják bez prémia násobí své body vedení koeficientem 1,25 (s prémiem 1,5) jen díky svému vlastnímu bonusu. Pokud je obklopen dalšími vojáky, může být tento koeficient až 2,25 bez prémia (3,5 s prémiem... ovšem prémium na charakter musí mít zapnuto všech 5 vojáků).
voják s vést 40 má v současnosti bonus 4,37 k výstřelu i k úhybu
po zavedení tohoto bonusu může být tedy jeho bonus:
1) bez prémia 4,78 (vést 50, pokud ho neovlivňují další bonusy dalších vojáků v sektoru) až 6,05 (vést 90, jeho bonus + bonusy od dalších 4 vojáků v sektoru)
2) s prémiem 5,14 (vést 60) až 7,22 (vést 140)
bonus vojáků zvyšující vést sousedů ve stejném sektoru zřejmě platí i na ostatní charaktery

uff, už nemůžu, pokud můžete někdo údaje upřesnit, doplnit nebo opravit, pusťte se do toho
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
zajímalo mě, jak přesně to funguje...takže když jsem to spočítala pro sebe, proč bych to sem nedala i pro ostatní...psala jsem to 2 hodiny (většinou bez kalkulačky, tak tam snad nejsou velké chyby)
 

DeletedUser6874

Guest
Dobrá práce, konečně nějaké srozumitelné informace, byť zase ne uplně oficiální. Chyby tam dle všeho nejsou, alespon od pohledu.

Postrádám však ještě jednu věc. A totiž jakých hodnot nabývá generované číslo. Bez tohoto rozsahu je celá ta tabulka užitečná, ne že ne, ale odhadnout úspěšnost střelby to moc nepomůže (kromě toho, že trefit premioveho stavaře na jeho věži je opravdu oříšek:::))::)
 

DeletedUser

Guest
viz Nápověda: Při útoku a obraně funguje standardní poměřování (dva hody proti sobě), čímž se vyhodnotí, zda-li je cíl zasažen. Zranění je udáno pouze rozsahem zbraně, proto je velmi důležitou vlastností i zdraví, jehož vysoká hodnota znamená, jak dlouho vydržíte pod přímou palbou nepřítele (do toho je zahrnut předpoklad, že Vám nikdy nikdo nemůže sebrat více než 1/3 celkového života).

Další modifikátor, který upravuje Vaši šanci na zásah, je vzdálenost. Na čím větší vzdálenost pálíte, tím obtížněji se budete trefovat. V potaz se berou pouze políčka, ne sektory.

postih -1 při vzdálenosti 1
postih -2 při vzdálenosti 2
postih -4 při vzdálenosti 3
postih -5 při vzdálenosti 4
postih -7 při vzdálenosti 5
postih -9 při vzdálenosti 6
postih -10 při vzdálenosti 7
postih -12 při vzdálenosti 8
postih -14 při vzdálenosti 9
postih -16 při vzdálenosti 10
postih -18 při vzdálenosti 11
postih -19 při vzdálenosti 12
postih -10 při vzdálenosti 13
postih -22 při vzdálenosti 14
postih -24 při vzdálenosti 15 a více

Teoreticky: porovná se tvá útočná hodnota (snížená o postih vzdálenosti) s obrannou hodnotou protivníka a vyšší vyhrává...ale prakticky do toho musí vstupovat navíc nějaký randomizační algoritmus, protože někdy protivníka za stejných podmínek zasáhneš, někdy ne. Velikost zásahu záleží na poškození zbraně, zdraví zasaženého (na 1 zásah lze vzít max. 1/3 aktuálního max. zdraví, takže nemůžeš dát zásah 200 někomu se zdravím 500...) a charakteru útočícího (duelanti mohou dát kritický zásah).
 

DeletedUser6120

Guest
Takže teoreticky:
Tvůj soupeř má level 1, 100 životů. Ty máš level 99, přesnou winchestrovku a nezabiješ ho 1 ranou?
 

DeletedUser

Guest
byl jsem v bitve s malym zdravím a vždy jsem vydžel 4 rány.
v tomto případě 3x 33 + jeden dorážející hit
 

DeletedUser

Guest
pekná blbost že ? by ma to "moc potešilo" byť na najvyššej úrovni a skoliť lvl 1 až na 3 rany :D

PS: super práca
 

DeletedUser7836

Guest
Samozrejme, že sa musí skoliť na štyri rany. Keďže stále platí pravidlo, že súperovi môžeš na jeden hit odobrať maximálne jednu tretinu jeho zdravia.
Ak sa to nezmenilo :)
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Kdo jste na S7, můžete se kouknout na výsledek bitvy SPz Pittsburgh Fort. soupeř si tam praděpodobně namulťačil 13 postav na první úrovni + pár postav na nějaké trochu vyšší úrovni. Postavil je do první lajny, aby dělali štít, a za ně až nasadil opravdové hráče.
Všechny tyto postavy umřely až po 4. ráně. Ještě jsem neviděl postavu, která by nepřežila 3 rány.
 

DeletedUser

Guest
chjo.. zas jedno "know how" v haji (o existenci zakladniho bonusu sem byl presvedcen uz delsi dobu, charakterove bonusy sem uz pred par dny napsal, jak se pocitaji - dle me a mel sem pravdu). Mno nic, aspon doplnim par drobnosti:

- pokud sem dobre pochopil dev-blog, vojak dava (bude davat) svych 25/50% bodu ve vest 4 sousedum kolem sebe (do krize) +sobe samotnemu.
- koeficien 2.25 pro byl priklad, pro 5 stejnych vojaku. V jakemkoliv obecnem pripade (5 libovonlych vojaku) je dle meho nesmyslny a neda se jednoduse urcit (bez znalosti schoopnosti "vest" vsech 5 vojaku)
- hodilo by se zduraznit, ze fce prepoctu schopnosti na bonusy je spojita (x^0.4). V textu je to zmineno, ale i v dnesni dobe si hodne lidi (kteri tomu aspon trochu rozumi) mysli, ze tomu tak neni. (o tom ze prepocet je spojity se vi uz delsi dobu)

domneky (ci pozorovani):

-samotny vypocet zasahu probiha jako random (rovnomerne rozlozeny? gaussian spis ne) od 0-max_bonus. Hodi si strilec i cil a kdo hodi vic ten uspeje. (tj. kdokliv muze trefit kohokoliv a vzhledem k ruznym bonusum tak clovek muze dostat zasah i od uplne lamy)
-zda se, ze "cil" si hodi jen 1x na vsechny strely ktere na nej leti, protoze se stavaji excesy, kdy jedno kolo dostanete za 300 (1 zasah) a druhe kolo od tech stejnych lidi za 3000 (10 zasahu), coz neni prilis pravdepodobne v pripade samostatnych hodu.

vic toho uz asi "nevim" :)
 

DeletedUser

Guest
- koeficien 2.25 pro byl priklad, pro 5 stejnych vojaku. V jakemkoliv obecnem pripade (5 libovonlych vojaku) je dle meho nesmyslny a neda se jednoduse urcit (bez znalosti schoopnosti "vest" vsech 5 vojaku)
to je příklad převzatý z devblogu...je to koeficient, kterým by se měl násobit počet bodů vedení, pokud jsi voják a vedle tebe ve stejném sektoru stojí další 4 vojáci...tudíž za každého 25% navíc (všichni bez prémia), 100+25+25+25+25+25%=225%
hodnotu vedení na zjištění koeficientu znát nepotřebuješ, nezávidí na hodnosti vést, závisí na tom, zda jsi voják, zda máš prémium a kolik dalších vojáků kolem tebe ti přidává další bonus (a jestli tito vojáci mají prémium, pravděpodobně)...nebo jinak, bonus se odvíjí od tvé velikosti vést, ne od hodnoty lidí, kteří ti přidávají bonus

- hodilo by se zduraznit, ze fce prepoctu schopnosti na bonusy je spojita (x^0.4). V textu je to zmineno, ale i v dnesni dobe si hodne lidi (kteri tomu aspon trochu rozumi) mysli, ze tomu tak neni. (o tom ze prepocet je spojity se vi uz delsi dobu)
ano, taky jsem ještě před pár dny předpokládala, že je to kategoriální proměnná, tabulka v nápovědě je zavádějící, takže to tu pro lidi ještě zdůrazníme
velikost bonusu za body schopností se počítá v desetinných číslech (číslo umocněné na 0,4), čísla v tabulce pro výpočet bonusů v nápovědě je pouze orientační, tudíž NEPLATÍ, že např. při 43 a 55 mám stejný bonus (podle tabulky by to bylo 5, ve skutečnosti při 43 bodech to je 4,50, při 55 bodech 4,97...), jinými slovy: každý bod navíc se počítá
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
ano, taky jsem ještě před pár dny předpokládala, že je to kategoriální proměnná, tabulka v nápovědě je zavádějící, takže to tu pro lidi ještě zdůrazníme
velikost bonusu za body schopností se počítá v desetinných číslech (číslo umocněné na 0,4), .... každý bod navíc se počítá

Mohu se zeptat odkud čerpáte informace? Víceméně všechny údaje odpovídají mým pocitům, tedy si myslím, že jsou pravdivé.

Když už do toho docela vidíte: Je 211 maximální hodnota po kterou má smysl zvyšovat dovednost, nebo i zde platí vzoreček x^0.4?
 

DeletedUser

Guest
to je příklad převzatý z devblogu...je to koeficient, kterým by se měl násobit počet bodů vedení, pokud jsi voják a vedle tebe ve stejném sektoru stojí další 4 vojáci...tudíž za každého 25% navíc (všichni bez prémia), 100+25+25+25+25+25%=225%
hodnotu vedení na zjištění koeficientu znát nepotřebuješ, nezávidí na hodnosti vést, závisí na tom, zda jsi voják, zda máš prémium a kolik dalších vojáků kolem tebe ti přidává další bonus (a jestli tito vojáci mají prémium, pravděpodobně)...nebo jinak, bonus se odvíjí od tvé velikosti vést, ne od hodnoty lidí, kteří ti přidávají bonus

Myslim ze si nerozumime. Vojaci davaji 25% sve schopnosti vest 4 sousednim polim + sobe (Soldiers are adding their leading skill points by up to 50% (Premium) on their own leading bonus and their 4 neighbors that are within the same sector). V pripade 5ti stejnych vojaku je tedy vest toho uprostred *2.25, protoze 5x dostane stejnych 25% vest.
Pokud ale bude uprostred vojak s hodnotou vest 0 a okolo nej 4 vojaci s hodnoutou vest 100, tak jeho vest (toho uprostred) bude 0+25+25+25+25=100. Jak vids zadne 0*2.25 ti 100 proste nevyrobi (ani zadny jiny koeficient).


...this is mostly only making sense in case of sectors without a bonus – or when soldiers support players that have nearly no skill points on leading.
(ma smysl) Kdyz vojaci podporuji charaktery s temer 0 body ve vest. Zadny koeficient 2.25 ani nic podobneho. Proste kdyz mam delnika s 0 vest a vedle nej si stoupne vojak se 40 vest, tak tomu memu delnikovy zaridi vest 10 (tj. bonus +3 coz je hodne, tj. ma to smysl). Naopak kdyz uz mam vest 200 (a sem treba dobrodruh) a vedle me postavi 4 vojaci kazdy s vest 40, tak ve vysleku budu mit vest 240 a ne nejakych 400 jak by vypadalo dle tveho popisu (bonus z 240 a 200 je skoro stejny, takze to naopak smysl vubec nema).

Když už do toho docela vidíte: Je 211 maximální hodnota po kterou má smysl zvyšovat dovednost, nebo i zde platí vzoreček x^0.4?

Pokud vim, zadny strop neexistuje, ale vzhledem k charakteru fce x^0.4 nema smysl soustredit se na jednu schopnost (efektivita exponencialne klesa.. zjevne).
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Myslim ze si nerozumime. Vojaci davaji 25% sve schopnosti vest 4 sousednim polim + sobe (Soldiers are adding their leading skill points by up to 50% (Premium) on their own leading bonus and their 4 neighbors that are within the same sector). V pripade 5ti stejnych vojaku je tedy vest toho uprostred *2.25, protoze 5x dostane stejnych 25% vest.
Pokud ale bude uprostred vojak s hodnotou vest 0 a okolo nej 4 vojaci s hodnoutou vest 100, tak jeho vest (toho uprostred) bude 0+25+25+25+25=100. Jak vids zadne 0*2.25 ti 100 proste nevyrobi (ani zadny jiny koeficient).
Z těch vzorečků i z textu (i když ten text je místy nešikovně napsaný) uvedených na devblogu ale plyne něco jiného. 25% (resp. 50%) bonus se nemění a nezávisí na velikosti schopnosti vést, prostě dostaneš jako bonus 25% na svou hodnotu vést (ať je jakkoli vysoká), pokud stojíš jako voják sám; a až 125% opět na svou hodnotu vést, pokud máš to štěstí a stojíš uprostřed kříže s dalšími 4 vojáky okolo (všichni bez prémia) ve stejném sektoru. Jako voják tedy nedáváš lidem okolo 25% ze svého vedení, ale dáváš jim 25% k jejich hodnotě vedení. Tou větou, kterou cituješ, je myšleno právě toto, a odpovídá to i těm vzorečkům, které jsou tam uvedené (právě tady mluvím o tom, že je to nešikovně napsané, vynech z věty první slovo "their" a začne to dávat smysl...autor zřejmě napsal nejdřív první část věty a později dopsal to o těch sousedech, ta druhá část věty je zjevně nedopsaná....Soldiers are adding their leading skill points by up to 50% (Premium) on their own leading bonus and their 4 neighbors that are within the same sector. Takže překlad zní zhruba takhle: Vojáci přidávají k bodům vedení až 50% (s prémiem) na vlastní bonus vedení a na bonus vedení svých 4 sousedů ve stejném sektoru...ale jeho texty jsou tam zmatené ve více částech, podle mě je lepší zaměřit se na ty vzorečky...ohledně minimálního bonusu tam máš třeba uvedeno: If an attacker shoots, a bonus of 25 is added to his attempt, whereas the defender gets a bonus of 10. v překladu Když střílí útočník, bonus 25 je přičten k jeho pokusu, zatímco obránce dostává bonus 10...ve skutečnosti ale z jeho vzorečků pak plyne, že obránce i útočník dostávají minimální bonus 25 k útočné hodnotě a bonus 10 k obranné hodnotě atd.).
....je to obdobné jako u dělníků, kteří dostávají 40% bonus na sektor, ten koeficient 40% taky nezávisí na velikosti třeba útočného bonusu věže, prostě dostaneš 40% na ten bonus, ať je jakkoli vysoký.
Uvidíme ovšem, jak to s bonusy dopadne nakonec a zda tohle bude konečná verze.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Ta chyba o ktere mluvis tam neni, to na co se odkazujes je konkretni priklad a obecne pravidlo je tam uvedeno nize:

- The attack value is increased per default by 25, the defense value is increased by 10 (this is the game rule that was not present in the help)
("attack" ne "attacker" stejne tak "defense" a ne "defender")

Stejne tak vynechani "their" uplne prekrouti vyznam cele vety nevidim duvod proc jej vynechavat - ta veta ma celkem jasny vyznam i s tim "their". Navic tvrdit, ze bonus je 25% bez ohledu na cokoliv jineho je v primem rozporu s druhou vetou kterou sem uvadel, a to ze tento bonus ma smysl hlavne pro postavy bez schopnosti vest (pro ty na sousednich polich samozrejme, samotny vojak vest potrebuje, aby mel co "rozdavat").
Pokud by tomu bylo tak jak tvrdis ty, tak 4 vojaci by vzdy zdvojnasobili tomu uprostred jeho schopnost vest. Tzn. dokonce i z hodnoty vest 200 (bonus +8.3) by vyrobili 400 (bonus +11) coz jak nazorne vidis je hodne velky bonus.

Pokud stale neveris a chces se drzet jen vzorecku, tak se zamer na vetu:
If multiple soldiers of the same values stack, the result would change in this way (the bonus is maxed when 5 soldiers form a cross, the one in the middle receives then 25%*5 of the leader skill):

Doslova je tam receno vice vojaku se "stejnym souborem promennych" - tzn. ano pro tento konkretni vzorecek pouzil 5 identickych vojaku a proto je to 25% ze "stejne hodnoty" a da se to nascitat na koeficient 1+1.25 (100% +5*25%). Pocitani s procenty uz zde resit doufam nemusim, aby bylo jasne, ze pokud to je 25% z ruznych hodnot, tak to takovymto zpusobem nascitat nejde.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
pro uplnost pridam oficialni popisek primo ze hry (dnesni update bety):

Soldiers fortbattle bonus: Raising their own and of their 4 neighbor's leadership in fortbattles by 25% (50%) of their own leadership. (ze seznamu zmen)

In Fortkämpfen erhöhst du die Leitenfertigkeit für dich und deine vier Nachbarn um 25% deiner eigenen Leiten Fertigkeit. (u charakteru - zatim neprelozeno do eng, ale vidim tam deiner eigenen, tj. "jejich vlastni" (vest))
 
Nahoru