• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.220 je naplánovaná na úterý 16. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Jak se žilo v ČSSR

  • Zakladatel vlákna DeletedUser9371
  • Vytvořeno

DeletedUser16429

Guest
Mám dojem, že aby byl dnes člověk povolán k původní funkci, musel by být členem nějakých těch stálých záloh, nebo jak se tomu nadává. Mně se to ovšem dobře kecá, protože jsem natolik prolezlý všelikými chorobami, že po několikaletém martýriu neustále opakovaných odvodů a lékařských vyšetření jsem byl obdařen modrou knížkou a mám, aspoň doufám, od vojáků pokoj...
 

DeletedUser11313

Guest
Mám dojem, že aby byl dnes člověk povolán k původní funkci, musel by být členem nějakých těch stálých záloh, nebo jak se tomu nadává. Mně se to ovšem dobře kecá, protože jsem natolik prolezlý všelikými chorobami, že po několikaletém martýriu neustále opakovaných odvodů a lékařských vyšetření jsem byl obdařen modrou knížkou a mám, aspoň doufám, od vojáků pokoj...

No, popravdě řečeno, modrá knížka se cenila mnohem víc, než modrá krev :angel:
 

DeletedUser9371

Guest
No, popravdě řečeno, modrá knížka se cenila mnohem víc, než modrá krev :angel:

No jéje a za kolik se cenila. Znám pár případů i za 10. 000 Kč v té době. To byl "majland". Znám i spolužáka, který byl ale slepý jak patrona a přesto ho odvedli jako "schopen výkonu" a vymalováno. Prostě byl podstav, neseděl počet vojáků a takhle se doplnil stav "Socialistické armády". Sice nemohl střílet, tak ho upíchli ve skladu prádla. Odkroutil si 2 roky vojny jako záklaďák.
Modrá knížka ? To bylo v té době nad zlato a hlavně jste neztratili 2 roky života. Někdo jako já skoro 2,5 roku. Za celou tu dobu dvě dovolené ze Slovenska do Prahy. Jedna dovolená 10 dní, ale mínus 2 dny na cestu. No a na KVOP (krátkodobé opuštění posádky) ? To nemělo vůbec význam jet do Prahy. Takže jsme se ubytovali na hotelu ve městě posádky a pařili jsme 2 dny.
:D
 
Krosno,většinou se jevíš jako seriozní chlap,ale občas taky ustřelíš malinko bokem jako ten tvůj slepej spolužák.
Třeba jsi měl smůlu,že jsi sloužil v nějakým dacanově,odkud bylo nemožný spojení,ale já jsem sloužil poblíž Prahy a kdo to měl domů dál,než tuším 300 km.měl na opušták taky dva dny na cestu,čili vycestoval už ve čtvrtek po rozkazu,tzn.po 16 hodině. Návrat byl v neděli do 24.00. Takže i ti kuci ze Slovenska byli v pátek ráno v pohodě doma.
A abych ti to ilustroval ze svý zkušenosti. Jistě víš,kde je Kostelec nad Labem.Pokud nevíš,kde leží na Slov. město Snina,tak je to cca 30 km za Humenným. Tam bydlela moje manželka. a v poklidu jsem tam jel na opušták,protože jsem vypálil z kasína na autobus do Prahy(jel jen do Vysočan),dopravil jsem se na Wilsoňák a v cca18.30 mi jel rychlík do Humennýho,kam jsem dorazil asi 9.00 a za půl hodiny mi jel osobák do Sniny,takže v 10 jsem byl na místě. (v pátek)
odjezd byl potom v neděli asi v9.00 ráno,takže jsem byl v podstatě dva dny doma.
Ale abych byl seriozní,tak tohle je jenom hypotetická úvaha v praxi jsem to nedělal,ale popisuju to podle naprostejch reálií. jezdil jsem tam už před vojnou od 1975,tak vím,jak to chodí.Nebyl jsem tam na opuštáku,ale dvakrát na dovolený.
A kluci,který Bydleli třeba v Partizánským,Trnavě,BBystici, byli do půlnoci toho dne doma.
To jsem vložil jenom v rámci objektivity.
 

DeletedUser9371

Guest
Na opušťáky jsem nejezdil. Pamatuji si to moc dobře (vím co jsem dělal, ale to moc ke zveřejnění není). KVOP bylo dva dny a dva dny na cestu. Například z Bardějovských kúpelí jsem musel autobusem do Košic. Z Košic vlakem do Prahy. To jsem vzdal. Na dovolené jsem byl z "Bakty"(100 obyvatel ?) jeden rok vojny jednou a druhý rok jednou. Vesnička na jižním Slovensku, ale česky a nebo slovensky si tam nekoupil ani chleba. Dovolená byla 10 dní a hlásit si se musel na posádce v místě bydliště. U mě to bylo tenkrát naproti Kotvě v Praze 1. Dnes je tam obchodní centrum Paladium. A cesta na posádku zpět ? Praha hlavní nádraží, mám pocit po 22 hodině vlakem do Zvolena. Tam jsem byl kolem 9 hodiny ráno. Čekání na osobní vlak na Košice. Vystoupil jsem ve stanici Jesenské ? Někdy po obědě. Pak vlakem do Rimavské soboty. Pak čekání a autobusem do Bakty na vysílač. Na opušťák domů ? Naprostý nesmysl. Bavím se o cestování na vojnu v roce 1981 - 1983, jestli se nepletu.
No a ten slepý spolužák ? Odkroutil si vojnu, dodělal si výšku dálkově jako já a dělal potom mám pocit prokurátora (dnes státní zástupce). Nějaký Pepa, příjmení si nechám pro sebe. No a vzhledem k tomu, že se od roku 1977 (78 ?) nejsme schopni slézt na třídní sraz, nic už o něm nevím.
:)
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Krosno,většinou se jevíš jako seriozní chlap,ale občas taky ustřelíš malinko bokem jako ten tvůj slepej spolužák.
Třeba jsi měl smůlu,že jsi sloužil v nějakým dacanově,odkud bylo nemožný spojení,ale já jsem sloužil poblíž Prahy a kdo to měl domů dál,než tuším 300 km.měl na opušták taky dva dny na cestu,čili vycestoval už ve čtvrtek po rozkazu,tzn.po 16 hodině. Návrat byl v neděli do 24.00. Takže i ti kuci ze Slovenska byli v pátek ráno v pohodě doma.
A abych ti to ilustroval ze svý zkušenosti. Jistě víš,kde je Kostelec nad Labem.Pokud nevíš,kde leží na Slov. město Snina,tak je to cca 30 km za Humenným. Tam bydlela moje manželka. a v poklidu jsem tam jel na opušták,protože jsem vypálil z kasína na autobus do Prahy(jel jen do Vysočan),dopravil jsem se na Wilsoňák a v cca18.30 mi jel rychlík do Humennýho,kam jsem dorazil asi 9.00 a za půl hodiny mi jel osobák do Sniny,takže v 10 jsem byl na místě. (v pátek)
odjezd byl potom v neděli asi v9.00 ráno,takže jsem byl v podstatě dva dny doma.
Ale abych byl seriozní,tak tohle je jenom hypotetická úvaha v praxi jsem to nedělal,ale popisuju to podle naprostejch reálií. jezdil jsem tam už před vojnou od 1975,tak vím,jak to chodí.Nebyl jsem tam na opuštáku,ale dvakrát na dovolený.
A kluci,který Bydleli třeba v Partizánským,Trnavě,BBystici, byli do půlnoci toho dne doma.
To jsem vložil jenom v rámci objektivity.

On Krosna se občas jeví, to jo. Sem tam plácne nějakou blbost, ale v tady tom má svatou pravdu.

1) To s tím cestováním byla klasická věc, trvalo to dlouho a spoje jezdili dvkrát "pomaleji" než dnes.


2) Vojáky dávali schválně daleko od jejich bydliště. U nás ostravských odvedenců, byli oblíbené destinace ČB, Chomutov a Slovensko. Tak nějak podobně to měli vojáci po celé republice.

3) Kdo dostal dovolenou anebo kvopa, tak ještě neměl nic jisté, kolikrát vojáky před odjezdem odvolali ke službě. Často si pro ně jeli i na nádraží.

4) Posádky byli zastrčené v kdejakých končinách. Od tama se člověk nevyhrabal a pohraičí nemluvě.

Já sám jsem byl nástupák 7/98, byl jsem na vojně V HK a Mikulášovicích. Domů jsem jel 13h cesty. Kluci byli v západních a severních Čechách. Nejezdili ani domů, pokud nešli na dovolenou, němělo to cenu, jezdit na kratší dobou než týden. Navíc když neměli na lístek.
A to ještě byli rádi Známý byl na vojně když proběhla revoluce, byl doma dvakrát sloužil v ČB. Genreace mého táty, na tom byla ještě hůře, ti se za dva roky vojny dostali domů jednou/dvakrát to když dobře sloužili a zaviselo to na kdejakém usmrkanci.


Neměl si nějakého známého, anebo jsi byl úderník, který fásl po zásluze dobrý flek? To pak věřím že jsi to měl takové jak líčíš. Jestli říkáš že Krosna to vidí přes černý filtr a měl smůlu, tak jsi rarita když říkáš že to bylo bez závad. Ty máš na tyto věci zase ten svůj filtr a docela hrubý. Někdy žasnu, jak si všechny věci před revolucí pamatuješ jinak. A ještě se k tomu divíš, když někdo z pamětníků tu věc podá ve svém vyprávění a neladí to s tím tvým...


Takže krátce: Tenkrát měli smůlu (skoro) všichni a dacanov byl (téměř) všude...
 

DeletedUser9371

Guest
On Krosna se občas jeví, to jo. Sem tam plácne nějakou blbost, ale v tady tom má svatou pravdu.

1) To s tím cestováním byla klasická věc, trvalo to dlouho a spoje jezdili dvkrát "pomaleji" než dnes.


2) Vojáky dávali schválně daleko od jejich bydliště. U nás ostravských odvedenců, byli oblíbené destinace ČB, Chomutov a Slovensko. Tak nějak podobně to měli vojáci po celé republice.

Naprosto souhlasím. Pražáky na Slovensko a pokud možno až na východ a nebo k maďarským Slovákům. Nebo slovenským Maďarům ? Opravte mě. Na každém nádraží si vystál důlek. Jezdit si musel jen osobákem a ještě jen ve II. třídě, kvůli (lítačkám) kontrolám . Rychlíkem si nesměl, neměl si na to povolení, ale přeprava byla zdarma, jako voják základní vojenské služby (záklaďák).:)
 
McBracey. Bod po bodu.
1. Praha-Snina vlakem cca 760 km vcelku jedno zda přes Žilinu,nebo Ostravu + - 14 hodin. Ten rychkík se jmenoval LABOREC .Praha -Medzilaborce.
Dnes,ze svýho současnýho bydliště je to zhruba na chlup stejný ,autem to vyjde tak na 10-11 hodin. Nejsem Chiron.
2.K nám se rukovalo tak nějak po krajích,čili naše sestava se rekrutovala ze sev.Čech,okresy Jablonec,Děčín,Ústí,Teplice. Naši supři byli do jednoho z jižní Moravy-Břeclav,Hodonín apod.Naši mazáci byli všichni ze středního Slovenska a naši holubi byli všichni feferoni-Štůrovo ,Galanta,Komárno.
Takže jsem měl kliku,že jsem narukoval,kam jsem narukoval.
Nikde jsem nepsal,žeto tak bylo u každýho.
3.Měl jsem i to štěstí,že mě nikdy nic naplánovanýho nezrušili,nemluvě o tahání z rozjetýho vlaku.
A ani nepamatuju,že by se to kdy u nás někomu stalo.
4.Jasně jsem psal,že někdo holt měl smůlu a sloužíl v nějaký Čierný pod Bruchom,odkud se dostal akorát tak do řiti.
A jestli jsem se dostal na opušták taky záviselo na kdejakým usmrkanci.
5.Úderník jsem nebyl,ba ani Pavka Korčagin,těžko někdo mohl bejt v 18 letech pokládanej za úderníka
a jedinej známej,kterej byl,byla moje sestra,která vzala v 1968 pilu na západ. Takže pokud jsi znalej tehdejších poměrů,tak to byla opravdu špičková kvalifikace pro dobrý mínění o naší rodině.
Takže pokud já mám divnej filtr,tak ty jsi asi požil nějakou tu dobrou kořaličku,co je ted v kurzu.
Nikde jsem ani slovem nezpochybnil to,co Krosna napsal jako celek.Jenom jsem poukázal,že to podal paušálně.
Ostatně jako i ted,kdy píše,že doprava byla zadarmo,Byla ,ale jen na dovolenou,opušták jsme si museli zatáhnout sami. A rychlíkem se jezdilo běžně.
Tak to bylo za mě,rukoval jsem k 1.10.1976.
 
Naposledy upraveno:

DeletedUser9371

Guest
McBracey. Bod po bodu.
1. Praha-Snina vlakem cca 760 km vcelku jedno zda přes Žilinu,nebo Ostravu + - 14 hodin. Ten rychkík se jmenoval LABOREC .Praha -Medzilaborce.

Vy máte paměť. Laborec pamatuji. Pak ještě Hron, Strela ? Mám pocit, že tenkrát stálo (lehátko - druh cestování se spaním) asi kolem stovky ? Ale na záchodech ve vlaku netekla voda na mytí stejně jako dnes. V zimě se topilo takovými super "kamínky". Lůžkové spaní bylo dražší. Tam se spalo ve dvou ? V lehátku šest osob. :D
 
Naposledy upraveno moderátorem:
To není o paměti,ale o tom ,že jsem takto cestoval opravdu mnohokrát.
Sluší se proto dodat,že bohužel nejsem schopnej si vybavit cenu lůžka,nebo lehátka,v každým případě bylo poměrně hodně laciný,protože samotná jízdenka Pr.-Humm, stála asi 96 nebo 98 korun. Pravdu píšeš o počtech lůžek i když to lehátkový provedení se nevužívalo celý,protože 6 lidí s báglama by se tam umlátilo.Tak to jedno horní se neobsadilo spáčem,ale kuframa. Ne proto,že by bylo nevyužitý,ale takhle to prostě nakoncipovaly ČSD.
Samotná cesta tímto expresem,lidi zážitek jen pro otrlý a štasnej to člověk,kterej právě to lúžko nebo lehátko sehnal.
Vlak byl skoro (tak na 95%)plnej už v Praze,v Kolíně ještě kapacita - + stačila,ale Pardubice-už nastala menší katastrofa.Předpokládám,že ve vagonech bylo tak 3x víc lidí,než konstruktér zamýšlel trochu to vypadalo jako v Indii,průvodčí neměl nárok a osožáci )Ozbrojená Stráž Železnic) dělali mrtvý chrobáky,protože tam byli taky jaksi navíc.
Raději se moc nepilo,šance dostat se na tu zadělanou,smradlavou,mokrou a často poblitou místnost,bylo nemožný. V létě největší nápor polevil v Lipt.Mikuláši,Ružomberoku a Popradě.Ale skoro to dorovnaly ty starý babky s těma loktušema na zádech.Ta se narvala do vagonu,tam se zašprajcovala na chodbičce a konečná,protože ten balík vypadal,že se kompletně stěhuje.
Takže absolutní plus pro toho,kdo měl ta dvě lůžka.Tenhle vagon byl řazenej na konci vlaku a byl samostatná jednotka,čili zamčenej.Měl svýho průvodčího,v podstatě recepčního,ten věděl kdo kde nastupuje nebo končí jízdu,uvařil kafe,měl v lednici kořku a lahvový pívo. Tak takhle by se nechalo cestovet i na konec BAMu. Bajkalsko-amurská magistrála.
A ještě zmíním tu rychlost cestování.Všechno je relativní, i dnes mívají vlaky leckdy i krutý zpoždění ,ale jen pro ilustraci uvedu,že v poslední době jsem několikrát cestoval od nás do Plzně. Vzdálenost 249 km(zdroj ofic.str.ČD), je to s jedním přestupem v Praze a vyrazím v 11.40. od nás,v Plzni jsem v 17.02. Čili 5 hodin. Což mi vychází,že z Prahy do Humennýho to je 3x tolik kilometrově a taky 3x tolik časově. Tehdy.
Pro úplnost dodám,že dneska ta cesta trvá 11.08. hodin.
 

DeletedUser

Guest
McBracey. Bod po bodu.
1. Praha-Snina vlakem cca 760 km vcelku jedno zda přes Žilinu,nebo Ostravu + - 14 hodin. Ten rychkík se jmenoval LABOREC .Praha -Medzilaborce.

Laborec taky pamatuju, vzhledem k tomu, že máme příbuzný na východním Slovensku (ujo sloužil na vojně v Tachově a v Plzni si vzal mou tetu), jela jsem tím vícekrát ... z Prahy v Michalovcích jsme byli asi za 11 hodin... většinou jsem zjevně měla štěstí - když jsem jela s mámou nebo s babi, kupovala se lůžka (nebo lehátka, když lůžka nebyla)... vzpomínám si, že kromě povlečení se fasoval i tlustej drát, aby se mohl člověk v kupé zalígrovat před zloději, kdyby přešli přes zámek... jednou jsem pak jela s dědečkem, kterej byl šetrnej a koupil nám jen místenky na sedadla... nezapomenutelná noc: vzhledem k tomu, že to bylo před Velikonoci, spousta Východňárů se snažila dostat domů; kapacita sedadel byla přesažena asi tak 3x, lidi se všemi zavazadly se do vlaku nemohli vejít, kousek za Prahou byl nával už takovej, že to byl jeden velkej lis na lidi... modlila jsem se, abych nemusela na záchod, protože bych se tam prostě nedostala (a zpátky už vůbec ne)... dědeček pak rád vyprávěl, jak jsem zbila jednoho Ukrajince, kterej seděl vedle mě a osahával mě (ale ve skutečnosti jsem ho jen párkrát praštila a nějaký chlapi ho odtáhli, aby si mohl sednout někdo jiný)... od té doby, co Student Agency zprovoznila linku Praha-Košice, už takovými vlaky nejezdím, asi ke své škodě, přicházím o zážitky
 
Tuším,že situace je lepší,ale vím,že když k nám jezdí švagrová,tak jezdí autobusem Michalovce-Liberec.
Vlak vraj nieje až tak bezpečný,vela Ukrajincov.
Jednou se mi stalo,že jsem seděl v kupé s třema Ukraj.,kteří se vraceli domů,zkraje byl klid,potom mi veheměntně začali nabízet dolary,za český prachy. Říkám si, kluge dávej majzla. Tak ledabyle jsem se odšoural na *****ík,necjal si ve šrajtofli 300,aby to nevypadalo až tak *****ně,že jedu na Slov. bez peněz,zbytek putoval do ponožky. No a potom jsem směle šrajtofli vytáhl a tvrdil,že nemám prachy.
Tvářili se docela nasraně a za chvilku docestovali,protože v Horní Lidči (okr.Vsetín) na žel.hran. přechodu je vytáhli z vlaku financové a dál už jaksi necestovali. Nijak mě neohrožovali,nebo něco takovýho,ale stejně má člověk blbej pocit.
Dneska by to bylo už jiný,anobrž mám zlatej kolt a šablu.
 

DeletedUser9371

Guest
Já jel vlakem jako dítě asi dvakrát. Tam kam jsme jezdili, se jezdilo autobusem. Pak autem. Volha, Moskvič a podobná vozidla.
V pubertě jsem vymetal koncerty v Maďarsku, Polsku a NDR vlakem. A vzhledem k výši kapesného, jsme cestovali i spali v "uličkách". Pak na vojně. Od té doby a že to je tedy let jsem do vlaku nevlezl. Až letos na sraz do Boskovic.
Ale spokojený, sice jsem se asi 20 x ptal "jako hňup", ale dojel jsem.
:D
 

DeletedUser

Guest
Tohle je zajímavé téma, člověk by nevěřil, co se na fóru hry o divokém západě doví. Pravda, toto je taky vzdálená minulost :-) Hodně jsem se při čtení tématu dověděl a dost se i pobavil, je super, že se dá dnes něco takového na internetu najít. Určitě v tom pokračujte, my, co jsme v té době nežili a známe ji jen z knih a vyprávění, se rádi dovzděláme!
 
Krosno,nevím jak jsi cestoval,ale jde to s jedním přestupem,asi i bez ptaní.
Praha hl.n. odj 05.51 R 865 Petrov
Skalice nad Svitavou-08.35 příjezd
08.50. odjezd ze Skalice (osobák)
08.57 příjezd do Boskovic
Tento spoj: 03.06 hod.
222 km.
289 Kč.
To je jen jeden spoj,takovejch jich denně jede dost,jde to i na dva přestupy,ale pokud budeš chtít,tak pojedeš i na 10 přestupů a potom se nutně budeš asi muset ptát.
Promiň,ale tvůj omyl,nebo pokus o další zviditelnění se?:radní:
 
Naposledy upraveno:

DeletedUser

Guest
kluge: ahoj, bylo to jako poslední komentované téma v tom sloupečku a uhodilo mi to do očí :-)
 
Tak se toho drž a leckdy se budeš muset i podržet :-D
A ničeho se neboj,klidně přidej i svoje poznatky a myšlenky.
 

DeletedUser9371

Guest
Tohle je zajímavé téma, člověk by nevěřil, co se na fóru hry o divokém západě doví. Pravda, toto je taky vzdálená minulost :-) Hodně jsem se při čtení tématu dověděl a dost se i pobavil, je super, že se dá dnes něco takového na internetu najít. Určitě v tom pokračujte, my, co jsme v té době nežili a známe ji jen z knih a vyprávění, se rádi dovzděláme!

Díky za pochvalu. Právě proto je tohle téma, volný pokec, odreagování, vzpomínání na dobu minulou s úsměvem pro hráče, které to zajímá a tu dobu nezažili. I když se to třeba moderátorům fóra nelíbí. O to si jich ale osobně víc vážím, že respektují principy demokracie a plurality. :72:

Kluge ? :)

Krosno,nevím jak jsi cestoval,ale jde to s jedním přestupem,asi i bez ptaní.
Praha hl.n. odj 05.51 R 865 Petrov
Skalice nad Svitavou-08.35 příjezd
08.50. odjezd ze Skalice (osobák)
08.57 příjezd do Boskovic
Tento spoj: 03.06 hod.
222 km.
289 Kč.
To je jen jeden spoj,takovejch jich denně jede dost,jde to i na dva přestupy,ale pokud budeš chtít,tak pojedeš i na 10 přestupů a potom se nutně budeš asi muset ptát.
Promiň,ale tvůj omyl,nebo pokus o další zviditelnění se?:radní:


No, já jsem tedy dorazil Šťastně, ale řádně komplikovaně. Byl jsem z pátku na sobotu na chatě na Mácháči, vyrazil jsem asi v pět ráno do Prahy. Přesedlal jsem na motorku a vyrazil po dálnici na Brno asi kolem deváté ráno v sobotu. Od 120 km dálnice, jak je sjezd na Jihlavu mi v motoru začalo "šustit, cinkat, klepat". Prostě super zvuky, který má určitě rád každý řidič čehokoli.
Na sjezdu z dálnice, asi 31 km od Brna do obce "Ostrovačice" se mi vysypala převodovka. Takže jsem strávil asi hodinu marnou opravou a telefonováním. Odtlačil jsem ji asi 4 km do vesnice, kde ochotní, cizí lidé motorku strčili do garáže. Čučel jsem tam přes hodinu na autobus, dorazil jsem na kraj Brna, pak tramvají (šalinou) 8 do centra Brna na nádraží. Předtím sem jel ale špatnou, tramvají 5, kam mě jedna dobrá duše odkázala. 14:45 hodin jsem jel vlakem do Skalice, ale tam mi ujel přípoj (motoráček) do Boskovic. Zdatný Krosna v hromadné dobravě čučel na peroně a nevěděl, že ten motoráček je ten přípoj. Pak jsem se doplácal motoráčkem do Boskovic. Tam jsem to vzdal, zavolal jsem si Taxi a to mě dovezlo až do Westernového městečka.
Takže díky Všem za příjemně strávený večer s hráči Westu, super pokec a tak podobně.
Jen je škoda, že jsem tam neviděl některé známé tváře hry. Zejména "remcali, reptali, věčné kritiky" všeho.
Protože jsem měl všechny věci na motorce (spacák, převlečení, stan, karimatku), vedoucí v městečku mi zajistil stan s podsadou a peřinu na přespání.
Omlouvám se, že jsem v neděli ráno asi v půl šesté musel odjet a u nedělního programu jsem už nebyl.
Chtěl bych tímto poděkovat hráči Kojot, na srazu nebyl, ale bydlí okolo Brna, který mi zajistil odtah motorky do Prahy, a ještě pro mě ráno přijeli až do areálu Westernového městečka. Lidé, co mi uschovali motorku nic nechtěli, tak jsem jim hodil 500 Kč do schránky na poštu a odjel. :)
Protože jsem ale kliďas a jen tak mě něco nerozhodí, včetně některých expertů hry na světě sedm, na další sraz se nejen těším, ale vyrazím zase na motorce. :D
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Tak se toho drž a leckdy se budeš muset i podržet :-D
A ničeho se neboj,klidně přidej i svoje poznatky a myšlenky.

Tak já k tomu asi nemám co dodat, v té době jsem nežil a jak říkám, znám ji jen z knih, z vyprávění a snad z dávných hodin dějepisu, kdy jsem o ní slyšel vyprávět pokaždé jinak, podle toho, jaký učitel o ní vyprávěl. Přijde vám rozumné učit ve škole takto subjektivně zabarvené věci? Myslím pohled na historii, dokud žijí pamětníci (není myšleno jako urážka na věk). Ve škole by se měly podávat objektivní informace, což dost dobře v takovém případě podle mě nejde (a toto vlákno je toho důkazem).

Krosna33: proč se to někomu nelíbí?
 
Nahoru