Jak někdo výše řekl, jde především o to inspirovat hráče ke hře. Mám zkušenosti z více online her, a tenhle problém je všude.
Tím, že se hra déle hraje, zvětšuje se propast mezi jejími TOP hráči a hráči, kteří jsou ve středu hráčského pole nebo začínají. TOP hráče žene dopředu to, že jsou na špici, eventuelně, že mají splněnou většinu úkolů, a nechtějí-li se stát ořezávátka, musí držet krok.
To, že ve hře je levelování, eventuelně plnění úkolů paradoxně přispívá k postupnému nezájmu hráčů a jejich odlivu ze hry. Dříve nebo později hráči u středu žebříčku statistiky nebo níže zjistí, že na TOP nemejí, že se rozdíl mezi nimi a TOP spíše zvětšuje. Mají samozřejmě možnost použít premium, ale proč by to dělali. Když už, tak je přeci lepší začít na novém serveru, kde mají jakousi šanci. Jenže o nový server zase nemají zájem ti starší, většinou TOP na jiných serverech. Nedovedu si představit, že bych začala hru znova, a vše absolvovala opětovně. Vedu si trochu statistiku a od uvolnění levelu 100 a výše jsem zadala 3800 x pracovní činnost (dvouhodinovky). A s tím je spojená pořádná porce času a starostí. Hra by byla daleko lépe hratelnější, kdybychom měli k dispozici možnost více zadávat prací najednou, ale to by distributor přišel o peníze z prémia. Vzpomeňme, že už jednou k tomu přikročil (dříve se daly zadat jen dvě dvouhodinovky).
Slabší hráče odrazuje, že tahle hra je hodně o stereotypu, nepřináší téměř nic inovativního, bohužel ani moc adrenalinu. Myslím, že se s tím potýká po delší době většina online her.
INNO moc dobře ví, že musí nové hráče inspirovat. Nás TOP má celkem jisté. Proto zavedlo opakování úloh vánoce, díkuvzdání apod. Kdyby to neudělali, podpořili by tím odchod hráčů. Řekněte sami, bavilo by vás dělat něco, kde nemůžete dosáhnout toho, co ostatní před vámi? Nesplnění takových úkolů by vedlo i k odchodům mezi TOP hráči.
K získání velblouda potřebujete (mimo Rudolfa) oslíka a pštrosa. K pštrosovi se dostanete přes opakovatelné úkoly - a to je pořádná porce stereotypu, jak mi řekl jeden aktivní hráč, počítá, že za rok by to mohl splnit. A co pštros? Mno bez prémia taky na hodně dlouhou dobu. Výsledek? Budete mít víc o 10 zkušenostních bodů oproti těm, co tohle nepodstoupí. Velká motivace pro TOP, malá pro střed a začínající.
A teď odpověď supportu. Je hezké, že se snažíte vtáhnout hráče do hry (například touhle soutěží), ale TOP hraje a nemusíte je pobízet. Střed a začínající - ti vám do toho v globálu nepůjdou. Možná se najde pár takových, ale dřív nebo později toho nechají. Oni mají plno starostí a stojí je plno času splnění jednodušších úkolů. Nechci být pesimistka, ale když zjistí, jak je takový úkol těžký a co vyžaduje, nepovede to spíš k jejich pasivaci nebo dokonce odchodu ze hry? A INNO? Řeší jak motivovat hráče. Že by jim naservírovali téměř nesplnitelný úkol? Spíš jim za rok Rudolfa předloží v nějakém lehkém úkolu, aby podpořili jejich zájem a pobídli je ke hraní A když ne? ... hrozí, že tuhle hru budou hrát jen fanatici, a těch zas tolik není a i mezi nimi se vyskytuje mortalita.
Je tahle soutěž užitečná a přínosná, a když ano, tak pro koho. Odpovíte si určitě sami ...