• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.220 je naplánovaná na úterý 16. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Hon na dýně 2022

Mikosansobi psala o víkendových awesomie bitvách - znamená to, že odměnou budou další dýně navíc?
 

raketak95

Člen týmu
Bylo by možné příště zahrnout do Shopu kromě starých úkolových nesmyslů (dýní z roku 21) i ty nové z roku 22? Čistě matematicky 12% lidí potřebné 3ks 4 různých krámů při dropratu 6.8% prostě nenasbírá a na mrtvácích je dost pain shánět přebytky od ostatních.
 
Bylo by možné příště zahrnout do Shopu kromě starých úkolových nesmyslů (dýní z roku 21) i ty nové z roku 22? Čistě matematicky 12% lidí potřebné 3ks 4 různých krámů při dropratu 6.8% prostě nenasbírá a na mrtvácích je dost pain shánět přebytky od ostatních.
Čistě matematicky kecáš.
Při šanci 6.8 a sto pokusech průměrně sebereš 6.8 od každého krámu, tj. dokonce 3.8 kusu máš navíc (tj. víc jak dvojnásobek).
 

raketak95

Člen týmu
Čistě matematicky kecáš.
Při šanci 6.8 a sto pokusech průměrně sebereš 6.8 od každého krámu, tj. dokonce 3.8 kusu máš navíc (tj. víc jak dvojnásobek).

Pravděpodobnost, že ti padne určitý počet nesmyslů z x pokusů se řídí binomickým/multinomickým rozdělením, zde konkrétně Bi (0,068;100). Pravděpodobnost, že 1 úkolová blbost padne míň než 3x je P(0)+P(1)+P(2) = 1 - F(2) = 0,001+0,006+0,023 = 0,03; takže z 97% procent jeden nesmysl budeš mít aspoň 3x.
Pravděpodobnost, že budeš mít všechny 4 alespoň 3x by měla být (0,97)^4 = 0,884, z čehož mi vychází, že 12% lidí bude mít prostě problém (bude jim něco chybět). Možná se pletu a musí se na to složitěji skrz nějaký šílený distribuční funkce multinomického rozdělení, nicméně tady je nutno si stěžovat na české školství (nikdo nám o tom za 5 let oboru nic neřekl) a pokud, tak nečekám nějaký senzační rozdíl. :roll:
 

AngeCZ

Člen týmu
Myslím, že postup výpočtu je správný, jen bych řekl, že nějakej šotek schoval jedno procento, pač mě vyšlo 13% :D Ale naposledy jsem to probíral na střední takže...
Bylo by možné příště zahrnout do Shopu kromě starých úkolových nesmyslů (dýní z roku 21) i ty nové z roku 22? Čistě matematicky 12% lidí potřebné 3ks 4 různých krámů při dropratu 6.8% prostě nenasbírá a na mrtvácích je dost pain shánět přebytky od ostatních.
Poptám se ti a dám vědět :)
 
Pravděpodobnost, že ti padne určitý počet nesmyslů z x pokusů se řídí binomickým/multinomickým rozdělením, zde konkrétně Bi (0,068;100). Pravděpodobnost, že 1 úkolová blbost padne míň než 3x je P(0)+P(1)+P(2) = 1 - F(2) = 0,001+0,006+0,023 = 0,03; takže z 97% procent jeden nesmysl budeš mít aspoň 3x.
Pravděpodobnost, že budeš mít všechny 4 alespoň 3x by měla být (0,97)^4 = 0,884, z čehož mi vychází, že 12% lidí bude mít prostě problém (bude jim něco chybět). Možná se pletu a musí se na to složitěji skrz nějaký šílený distribuční funkce multinomického rozdělení, nicméně tady je nutno si stěžovat na české školství (nikdo nám o tom za 5 let oboru nic neřekl) a pokud, tak nečekám nějaký senzační rozdíl. :roll:
raketak zaujimavy prispevok. Mam za sebou tazku matematiku 3 z vysky ale fakt som o tomto rozdeleni nikdy nepocul. Uz som si to aj pozrel v knihe a zaujimave.
 
@raketak95 : hele sorry, nějak jsem přehlédl a nedomyslel těch 12% a reagoval trochu zbrkle a blbě - matematicky to máš správně, omlouvám se své vyjádření. Nicméně pořád si myslím, že z herního hlediska je správně, když se tlačí na nějakou další drobnou interakci mezi hráči a že ta pravděpodobnost produktů je nastavená +- dobře, kdy na normálním světě opravdu není problém obstarání všeho za rozumnou cenu. Samozdřejmě, že na světě o hrajích 20 lidech, to může být problém ... Nicméně snažit se o herní balanc na mrtvácích na úkor nastavení na běžných světech je principiálně úplně špatně, touto cestou by se hra ubírat neměla a doufám, že tak to cítí i vývojáři. @AngeCZ: a reportuj i to, že já to v ochodu nechci :-)
 
Naposledy upraveno:

raketak95

Člen týmu
@raketak95 : hele sorry, nějak jsem přehlédl a nedomyslel těch 12% a reagoval trochu zbrkle a blbě - matematicky to máš správně, omlouvám se své vyjádření. Nicméně pořád si myslím, že z herního hlediska je správně, když se tlačí na nějakou další drobnou interakci mezi hráči a že ta pravděpodobnost produktů je nastavená +- dobře, kdy na normálním světě opravdu není problém obstarání všeho za rozumnou cenu. Samozdřejmě, že na světě o hrajích 20 lidech, to může být problém ... Nicméně snažit se o herní balanc na mrtvácích na úkor nastavení na běžných světech je principiálně úplně špatně, touto cestou by se hra ubírat neměla a doufám, že tak to cítí i vývojáři. @AngeCZ: a reportuj i to, že já to
Já teda nevím, jak by přítomnost těch itemů v shopu bránila interakci mezi hráči - myslím, že by to vytvořilo vhodnou alternativu pro lidi, co mají jinou cenovou citlivost - rozumná cena pro jednoho může být židáctví pro dalšího.

Myslím, že víc principiálně špatně je existence Eldoráda, Indiany, Jericha a Klondajku, a když už tu teda jsou, mohlo by se hledat univerzální řešení pro všechny. (Ale bohužel vzhledem k tomu, co za P2W svět se vytvořil na Mordoru, je jasné, že cílem INNO je hráče z těchto světů nahnat tam než je nechat migrovat na perspektivnější světy.)
 
Já teda nevím, jak by přítomnost těch itemů v shopu bránila interakci mezi hráči

Tak když si budu moci vybrat mezi nákupem za 10 UPD v shopu a tím, jestli budu prosit na salónu/v poště a následně ještě pracně jezdit někam do cizího města - tak ta druhá možnost je o tolik náročnější, že si ji prakticky nikdo nevybere a k žádné interakci mezi hráči nedojde.
Ohledně ceny - v tomhle na trhu celkem funguje nabídka/poptávka a cena u takových produktů na začátku akce začíná na skoro 6-ti místné částce, ale poměrně rychle klesne o řád (a nevybočuje z cen řemeslných produktů do úkolů).
Tvůj návrh je prostě jeden z řady návrhů "pojďme dělat úkoly hlavně rychlé a bezbolestné" a nedej bože, aby INNO po nás chtělo něco, co tam před rokem ještě nebylo.
Migraci nerozumím :-)
 
Myslím, že víc principiálně špatně je existence Eldoráda, Indiany, Jericha a Klondajku, a když už tu teda jsou, mohlo by se hledat univerzální řešení pro všechny. (Ale bohužel vzhledem k tomu, co za P2W svět se vytvořil na Mordoru, je jasné, že cílem INNO je hráče z těchto světů nahnat tam než je nechat migrovat na perspektivnější světy.)

Principiálně špatně je myslet si, že migrace může cokoli vyřešit. Vyzkoušel jsem a nezaznamenal žádný rozdíl.
 
Nahoru