Výsledná přesnost se vypočítá z tvé přesnosti nějakým způsobem opravené o soupeřovu taktiku, pokud je vyšší než tvoje uhýbání. Nakonec se k ní přičte ještě 5, aby měl každý někdy šanci na zásah.
Soupeřova výsledná přesnost se počítá z jeho přesnosti upravené o tvoje vystupování, pokud je vyšší než jeho taktika. Také se k ní přičte 5.
Uhýbání by se nemělo upravovat o taktiku/vystupování, čili je to tvé původní uhýbání+5. Pokud soupeř střílí na místo, které si chráníš úhybem, počítá se ti úhyb dvakrát tak velký.
Pak se vezme přesnost a uhýbání, generátor náhodných čísel a ten vytvoří dvě čísla v rozsahu do přesnosti a uhýbání, které pak porovná. Je-li uhýbání větší, je to miss, je-li menší, je to hit.
Zranění se počítá z rozsahu zbraně a zvyšuje se o sílu úderu/střelbu, snížuje se o houževnatost/reflexy. Vždy se bere pár dovedností, prostě pokud protivník střílí, bráníš se reflexy, pokud tě tluče, bráníš se houževnatostí. Vzorce zase nikdo nezná, ale obranná schopnost je pravděpodobně zvýhodněna.
Při střele na rameno je dodatečný koeficient poškození 1,15 a hlava má 1,5
Například já měl střelbu 35, soupeř reflexy okolo 33. Zraňoval jsem ho asi za dvě třetiny rozsahu zbraně. Jeho souputniky, kteří reflexy neměli, jsem zraňoval asi za dvojnásobek rozsahu zbraně. (přesná předovka: 24-36; soupeř s reflexy: 22s, 17a, 18a; soupeř bez reflexů: 56a, 61s, 72s, 53a, 54s, 68s).
Usuzoval bych, že největší váhu pro duel mají uhýbání a přesnost, protože se neoběvují v žádné jiné práci.
Menší bude mít vystupování/taktika, asi se soupeřova přesnost sníží o nějaká procenta (v jiném tématu jsem psal teoretický vzorec). Navíc vystupování nemá vliv na lidi bez přesnosti, protože jim neni co snížit.
Zraňovací schopnost je k něčemu jenom za předpokladu, že se trefíte.
Kdežto obranná (nebo ochranná) schopnost se využije vždy, když soupeř trefí vás.