V návaznosti na to co píše iElEn, mne napadá několik otázek
1. V poslední době padlo banů plno, většina za multiúčty? Jestli ano, tak by mne zajímalo, jestli je to lepším "kladivem na čarodějnice", nebo snad příchodem nových supportérů, kteří se začali své dobrovolné práci věnovat s větší vervou?
Nenajde se tu snad nikdo, kdo mi bude chtít tvrdit, že ty "multiúčtové" postavy vznikly za poslední měsíc, to není technicky možné ani při sebevětší snaze porušovat pravidla.
2. Diskutujeme tu, jestli umožnit něco, co by hráče mohlo ochránit před nedorozumněním. Teď je praxe taková, že podezřelí dostanoou napřed Ban, a pak mají možnost vysvětlovat? Tak to podle mého fungovalo na divokém západě, - jsi mi nějaký podezřelý :zásek::zásek::zásek: otázky až potom..., většinou už nebyly komu položit.
Na případné námitky, že varování nebo upozornění dává možnost podvodníkům lépe se krýt, si odpovídám sám, že support tvrdí, že to stejně pozná. Tečka, dál to neřešme.
Úplně stejně může fungovat i hlášení IP adres do hry.
A pokud hledáme možnost, jak slušným hráčům, kteří chtějí hrát společně a podle pravidel, život ve westu usnadnit, tak ta je tu vlastně už teď. To, co je tu navrženo, je pouze technické řešení toho, co může fungovat při trošce dobré vůle i teď.
3. Pokud vím, pár lidí dostalo ban za "nestandartní" vyjadřování při reklamaci. Veškerá korespondence se supportem je tajná, tudíž mohu jen na základě principu "někde jsem zaslechl" spekulovat o tom, že supportér "vhodně" zvoleným komentářem snadno může vyprovokovat peprnou odpověď. Je nějaká možnost, aby podobnou slovní přestřelku zkontroloval někdo třetí, ve sporu nezávislý, a v celém kontextu, a zjistil, jestli to byla sprosťárna hráče, nebo jen praktická ukázka rčení "na hrubý pytel hrubá záplata".
Na případné námitky, že si někteří hráči nevidí do úst, si odpovím sám, ano, vím to, sám jsem pár podobných dopisů dostal, tyto případy prosím nerozebírat (myslím tím tady). Často nakonec s chladnou hlavou i bez supportu došlo ke smíru či omluvě, ale dost už o tom.