• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.221 je naplánovaná na úterý 30. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru
  • Nazdárek kovbojové a kovbojky, Tento týden slavíme 16. narozeniny. S VÁMI jsme před 16 lety začali dobrodružství na prérii. Děkujeme VÁM! Více informací najdete na herním fóru

Sdílení IP ANO či NE?

Souhlasíte se zavedením sdílení IP přímo do hry?


  • Celkový počet hlasujících
    438
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

DeletedUser

Guest
Takže když to shrnu:
1. Je to velká pomůcka pro cheathuntery v boji proti multi účtům. ANO
2. Pomůcka pro hráče, kteří chtějí mít jistotu před blokací "z nedorozumění". ANO
3. Může to být to velká pomůcka pro majitele multiúčtů v boji proti cheathunterům, pokud budou na obdobné úrovni znalostí jako oni. ANO
4. K přehmatům může docházet dále, konečné posouzení je závislé na "lidském faktoru", se všemi chybami, které to může přinášet. Asi taky ANO.

Děkuji Zelickovi za kompetentní a v rámci možností vyčerpávající vysvětlení.

Nejsou body 2 a 4 prakticky v rozporu? Resp. bez znalosti kvantitativni ci kvalitativni (predpkladane) zmeny v poctu ci forme prehmatu muzes na bod 2 stejne tak jako ANO odpovedet i NE. Cimz padem fakticky prinos pro nas jako hrace je prinejmensim "sporny" (ne-li vylozene nulovy ci blizici se nule).
 

DeletedUser1318

Guest
Nejsou body 2 a 4 prakticky v rozporu? Resp. bez znalosti kvantitativni ci kvalitativni (predpkladane) zmeny v poctu ci forme prehmatu muzes na bod 2 stejne tak jako ANO odpovedet i NE. Cimz padem fakticky prinos pro nas jako hrace je prinejmensim "sporny" (ne-li vylozene nulovy ci blizici se nule).
Já jsem to tak taky pochopil, ale nechci to tu moc prezentovat, nebo se mi zase dostane školení...
Ať si to každý přebere jak chce, já se hlasování zdržím.
Lidí otrávených posledním vývojem situace přibývá, a herní motivace obecně klesá.
Třeba na S2 je to jak v údolí stínů, bavím se tam tím, že se toulám po světě, a jednou za čas zaberu město duchů, doplním výstroj a jdu zase jinam... města obsazená jedním dvěma hráči, všichni shání někoho do party, ale nikdo nikde není...
Teď bude oživení updatem - dva nové úkoly (první mám hotový, komentovat jej nebudu) - pak velikonoce a pak zase dlouho nic...
 

DeletedUser

Guest
Prostě jedna dlouhá nuda a jakékoliv sebemenší zpestření hry tady nikdo nepodpoří. Sdílení IP do nastavení hry zaveďte a nemusí tu být kolem toho tolik "******" řečí.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

Deleted User - 31870

Guest
Prostě jedna dlouhá nuda a jakékoliv sebemenší zpestření hry tady nikdo nepodpoří. Sdílení IP do nastavení hry zaveďte a nemusí tu být kolem toho tolik "blbých" řečí.

"Těmi blbými řečmi" jsme se snažili zjistit, jestli o to budete mít zájem. Proč bychom to asi jinak dělali? Navíc jsme od vás chtěli vědět, jak ideálně by jste si to nastavení představovali - aby opravdu docházelo k co nejmenším překlepům při banování. Ale toho jste se tady snad až na jednu výjimku nikdo neujal. Proč? Radši budete dokola omílat multiúčty, než aby jste přinesli něco pozitivního do debaty. To je pak marná snaha, když není ani zájem z vaší strany něco vyřešit - byli jste to především vy, kdo jste v nápovědě psali, jak to sem chcete...

Edit: nic proti, ale četl jsi tady tu diskuzi? tohle už bylo v příspěvku #121
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Chceš návrh, máš ho mít. Osobně to ale není můj problém. Představuji si to tak, že v nastavení hry bude položka pro zadání jmén hráčů, kteří mají sdílenou IP, které znám. Zdá se mi to logické přímo ve hře než někde jinde. Třeba jsem to úplně nepochopil, ale navrhuji toto, když tak mě pooprav.

Edit: celou určitě ne, něco jsem zahlédl. Prostě mě to napadlo jako nejjednodušší řešení. Chtěla jsi konkrétní návrhy. Nevidím nic špatného, když v takovém množství příspěvků padne jeden návrh vícekrát. Třeba je to pak ten nejlogičtější.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
"Těmi blbými řečmi" jsme se snažili zjistit, jestli o to budete mít zájem. Proč bychom to asi jinak dělali? Navíc jsme od vás chtěli vědět, jak ideálně by jste si to nastavení představovali - aby opravdu docházelo k co nejmenším překlepům při banování. Ale toho jste se tady snad až na jednu výjimku nikdo neujal. Proč? Radši budete dokola omílat multiúčty, než aby jste přinesli něco pozitivního do debaty. To je pak marná snaha, když není ani zájem z vaší strany něco vyřešit - byli jste to především vy, kdo jste v nápovědě psali, jak to sem chcete...

To ze mi sami bychom meli navrhnout podobu tohoto mechanismu sem tedy z prvniho prispevku (a casti kterou jsem cetl z dalsich) nepochopil. Ale vysvetluje to, proc nikdo nebyl schopen odpovedet na otazku CO by vlastne system mel delat.

Ale pokud je to tedy takhle, tak se muzu vyjadrit a to tak, ze obdobny mechanizmus z meho pohledu nema prilis smysl protoze:
A) nebude znamenat automatickou ochranu proti narceni (odsouzeni a potrestanni) z pouzivani vice uctu - na tom se urcite se supportem shodnu a nechapu tudiz snahu prezentovat tento system jako prevenci pred omyly.
B) bude vice omezovat hrace hrajicich z jednoho stroje a to tak, ze bude technicky mozno vynucovat dodrzovani pravidla o koordinovanych duelech ci znemozneno obchodovani. Sice tento technicky mechanuzmus bude omezovat i multiucty, ale ty se prave diky temto koordinovanym (ci pratelskym) duelum daji naopak snaze odhalit. Pokud se jim tato moznost znepristupni, tak se vice smaze rozdil mezi multiucty a "slusnymi hraci hrajicimi z jednoho stroje" => vetsi pocet omylu, nebo jednodussi situace pro multaky.

Zaverem nevidim zadny prinos pro hrace, pouze posileni moznosti vynucovat dodrzovani pravidel, ktere diskriminuji urcitou skupinu hracu na ukor omezeni zneuzivani multiuctu o jejich negativnim dopadu na hru by se dalo pochybovat.

O prinosu tohoto mechanizmu by se dalo diskutovat pouze pokud by support zverejnil, jakeho procenta hracu by se to dotklo, tj. jake procento lidi hraje ze sdilene IP adresy a jake procento lidi/hernich postav bylo odhaleno jako multiucty.
Vychazim z predpkladu, ze skupina lidi hrajicich ze sdilene IP adresy* je vyrazne vetsi nez proctento dokazanych multiuctu => mechanizmus by omezil vice tech "hodnych" nez tech "zlych".

*) alespon nekolikrat do tydne sdili IP adresu s nekym jinym, napr. z prace/skoly/na navsteve atd.. protoze i tech by se mechanizmus v nejake forme mohl dotknout (zalezelo by na jeho konkertni podobe).
 

DeletedUser

Guest
Myslím si, že je nejvyšší čas tuto anketu uzavřít a smazat, neboť se stejně ukázalo, že původní návrh je k ničemu a drtivá většina hlasující dala ANO jen protože nechápe rozdíl mezi sdílenou IP a hraní z jednoho PC.

Máš úplnou pravdu!:::)):::pianista:
Já bych jí zrestartnul, protože jsem špatně pochopil smysl.
Podle mě by to zabilo duely, obchodovat mezi kamarády, příbuznými? Proč ne.
Bohužel jsem to špatně pochopil a hlasoval ANO...:zásek:
Pokud by se ta anketa založila znova, NE by vyhrávalo asi o tolik, o kolik teď vede ANO.
 

DeletedUser1318

Guest
... pokud by support zverejnil, jakeho procenta hracu by se to dotklo, tj. jake procento lidi hraje ze sdilene IP adresy a jake procento lidi/hernich postav bylo odhaleno jako multiucty...

To je velmi podnětná myšlenka, jejím zveřejněním by snad nedošlo k vyzrazení něčeho významného. Je to pouze statistika.
A pokud není známo přesné číslo, třeba jen hrubý odhad v procentech.
 

DeletedUser

Guest
Nemělo by větší smysl zavedení společného PC, než společný IP. Moc tomu teda nerozumim...

společný PC nejde určit... když se někdo připojuje, vidíme pouze IP adresu, ze které se připojil (několik PC může mít stejnou IP adresu - to je taky jeden z problémů, ale pokud se ty lidi neznají, je velice malá pravděpodonost nějaké interakce mezi účty)
 

DeletedUser

Guest
společný PC nejde určit... když se někdo připojuje, vidíme pouze IP adresu, ze které se připojil (několik PC může mít stejnou IP adresu - to je taky jeden z problémů, ale pokud se ty lidi neznají, je velice malá pravděpodonost nějaké interakce mezi účty)

Chcete tvrdit, ze nologujete MAC adresy? :) Ne ze bych se v tom na 100% orientoval, ale myslim, ze tech pripadu, kdy nejake proxy meni IP i MAC adresu neni az tak moc.
 

DeletedUser

Guest
společný PC nejde určit... když se někdo připojuje, vidíme pouze IP adresu, ze které se připojil (několik PC může mít stejnou IP adresu - to je taky jeden z problémů, ale pokud se ty lidi neznají, je velice malá pravděpodonost nějaké interakce mezi účty)

Raději uvedu na pravou míru, zelí je tu krátce, tak se tolik neorientuje, nekamenujte ho prosím, chceme ho ještě použít :klubun:
Skutečně jsme schopni rozpoznat nejen společné IP, ale i PC. Podrobnosti z pochopitelných důvodů nebudeme zveřejňovat. Blokace se neuděluje jen na základě IP, to by bylo nepřijatelné jako důkazní materiál.
Sdílení IP má své klady i zápory. Schopným podvodníkům nahrává, méně schopných nepomůže.
Poctivým hráčům kterých hraje víc může pomoci, ale také se může stát, že se časem někdo připojí, nebo u nich přihlásí a tím horší potom následuje trest, protože ač tam ta možnost byla, tak nebyl hlášen.
Nám to relativně situaci usnadní, protože pokud tam nebudou podezřelé účty vedeny, budou blokovány téměř automaticky. Již si nejsem jist dopadem na hráče.
 

DeletedUser

Guest
Crowax: a proč si to nenapsal hned na první stránku? Lecos to vysvětluje. Sejně se zeptam a je možno do hry implantovat také společné sdílení PC? Mě to spíš dáva větší smysl, než IP.
 

DeletedUser

Guest
tak se omlouvám za špatný info... slibuju, že se polepšim :zed: ::):
 

DeletedUser307

Guest
Raději uvedu na pravou míru, zelí je tu krátce, tak se tolik neorientuje, nekamenujte ho prosím, chceme ho ještě použít :klubun:
Skutečně jsme schopni rozpoznat nejen společné IP, ale i PC. Podrobnosti z pochopitelných důvodů nebudeme zveřejňovat. Blokace se neuděluje jen na základě IP, to by bylo nepřijatelné jako důkazní materiál.
Sdílení IP má své klady i zápory. Schopným podvodníkům nahrává, méně schopných nepomůže.
Poctivým hráčům kterých hraje víc může pomoci, ale také se může stát, že se časem někdo připojí, nebo u nich přihlásí a tím horší potom následuje trest, protože ač tam ta možnost byla, tak nebyl hlášen.
Nám to relativně situaci usnadní, protože pokud tam nebudou podezřelé účty vedeny, budou blokovány téměř automaticky. Již si nejsem jist dopadem na hráče.

Takže už víme, že rozpoznáte konkrétní počítač, super...otázka je, proč vám mám nahlašovat, že z něj hraje vícero lidí? Když budu mít fejky, tak je tam uvedu a "zlegalizuju si je". A hlavně, když ti hráč X nahlásí, že hráč Y a Z jsou nejspíš MÚ, tak se na ně přece podíváš, vidíš odkud hrají (a následně provedeš další blíže neurčené šetření), to jestli si je někdo nahlásil jako sdílené nebo je přece fuk, důležité je aby podle pravidel neútočili na jednen cíl jak píše kopix.

Konkrétní otázka pro tebe (nezajímají mě názory a spekulace jiných) - pokud dva různé počítače na stejné IP adrese zaútočí během 24 hodin na stejný cíl, mají se bát BANu?
 

DeletedUser6874

Guest
No, tak jsem se dočetl asi ke 120 příspěvku, a pak skočil na ty poslední, to se opravdu na jeden zátah nedá. Ne že by to bylo tak přehnaně fundované, když to jeden pošle dál než k očím tak se v tom dá zorientovat. Mám ovšem denní limit rezistence vůči lidské blbosti a ten se právě tam někde vyčerpal, A to je prosím teprve poledne. Zbytek dne asi budu muset strávit ve skříni. Děkuji, čůrající Gonzalesi.

A teď trochu k věci. Multiúčty jsou špatné. Zastupování je špatné. OK, osobně už jsem se s tím setkal, bylo to nahlášeno a vyřešeno. Byl moc drzí (dva multiúčtaři) a moc blízko mého města. Zde support zafungoval skvěle. Ovšem poslední dobou se s těmi bany roztrhl pytel, a jsem si celkem jistý, že to semlelo i pár normálních hráčů. Z toho jsem měl hodně špatný pocit, ale co se dá dělat. Zatím mě to minulo, ač hraji odkudkoliv odkud se zrovna dá připojit, a v podstatě vždy je to hromadná ipka. Možná právě proto, protože je nemožné abych se zde s někým byť jen z poloviny kryl. Pokud má ovšem někdo stálou hromadnou typu dům či práce a dostane banán, vidím to jako veliky problem a nelibil se mi apriori negativní přístup supportera (pouze zprostředkovaný, ale myslím, že doslovně).
Tímto bych rád upozornil huntery, že ač jejich prací je brodit se bahnem a tím pádem vidí po čase všechno špinavé (běžný posun v posuzování, takhle lidská psychika funguje a neuděláte nic), většina (doufám) lidí se vznáší nad terénem, pro ně je to hra. A když si hraju, pro zábavu, tak nechci nic moc řešit, už takhle mě stojí spoustu nervů a času zorganizovat byť jen malou bitvu. Soudím podle sebe, ale snad objektivně. Takže děkuji všem supporterům, opravdu věřím to může být dřina a jsem vděčný za jejich píli, ale čím méně o Vás budu ve hře vědět, tím lépe. Asi tak.

Hlasuji ano, ale spíš z principu. Mnohem víc souhlasím s některými návrhy z publika.
 

DeletedUser3004

Guest
iElEn: Možná by ses mohl vyjádřit jasněji, v čem se pravděpodobně neshodnem.
 

DeletedUser1318

Guest
V návaznosti na to co píše iElEn, mne napadá několik otázek
1. V poslední době padlo banů plno, většina za multiúčty? Jestli ano, tak by mne zajímalo, jestli je to lepším "kladivem na čarodějnice", nebo snad příchodem nových supportérů, kteří se začali své dobrovolné práci věnovat s větší vervou?
Nenajde se tu snad nikdo, kdo mi bude chtít tvrdit, že ty "multiúčtové" postavy vznikly za poslední měsíc, to není technicky možné ani při sebevětší snaze porušovat pravidla.

2. Diskutujeme tu, jestli umožnit něco, co by hráče mohlo ochránit před nedorozumněním. Teď je praxe taková, že podezřelí dostanoou napřed Ban, a pak mají možnost vysvětlovat? Tak to podle mého fungovalo na divokém západě, - jsi mi nějaký podezřelý :zásek::zásek::zásek: otázky až potom..., většinou už nebyly komu položit.
Na případné námitky, že varování nebo upozornění dává možnost podvodníkům lépe se krýt, si odpovídám sám, že support tvrdí, že to stejně pozná. Tečka, dál to neřešme.
Úplně stejně může fungovat i hlášení IP adres do hry.
A pokud hledáme možnost, jak slušným hráčům, kteří chtějí hrát společně a podle pravidel, život ve westu usnadnit, tak ta je tu vlastně už teď. To, co je tu navrženo, je pouze technické řešení toho, co může fungovat při trošce dobré vůle i teď.

3. Pokud vím, pár lidí dostalo ban za "nestandartní" vyjadřování při reklamaci. Veškerá korespondence se supportem je tajná, tudíž mohu jen na základě principu "někde jsem zaslechl" spekulovat o tom, že supportér "vhodně" zvoleným komentářem snadno může vyprovokovat peprnou odpověď. Je nějaká možnost, aby podobnou slovní přestřelku zkontroloval někdo třetí, ve sporu nezávislý, a v celém kontextu, a zjistil, jestli to byla sprosťárna hráče, nebo jen praktická ukázka rčení "na hrubý pytel hrubá záplata".
Na případné námitky, že si někteří hráči nevidí do úst, si odpovím sám, ano, vím to, sám jsem pár podobných dopisů dostal, tyto případy prosím nerozebírat (myslím tím tady). Často nakonec s chladnou hlavou i bez supportu došlo ke smíru či omluvě, ale dost už o tom.
 

DeletedUser

Guest
S bodem 1 bych ne zcela souhlasil - na "nasekání" multiúčtů stačí pár hodin, pokud budou postavy zcela nové, respektive pár dnů pro levely vyšší, pokud půjde o nekalou činnost jiného druhu. Zrovna dnes jsem kupříkladu zle skřípl jednoho uživatele, který si účet vesele prodával na Aukru - počkal jsem si a spadla klec. Jednoduché a konečné.
Není to tedy apriori tím, že by Tým nic nedělal - snažím se říci, že jsou dny, kdy na žádná provinění nenarazíte (případně jsou ve stadiu šetření), a jsou dny, kdy se s tresty roztrhne pytel...

K bodu 2 jsem se vyjadřoval již několikráte, ale je to Vaše hra a nerad bych četl další výlevy pochybné kvality na svou již tak skrovnou inteligenci; kdo chce, nechť hledá :-))

3) Uživatel, kterému byl zabanován herní účet, je od počátku v, řekněme, emocionální nerovnováze - jinak řečeno, ano, vhodně zvoleným komentářem lze tohoto hráče vyvést z konceptu natolik, že mu povolí nervy dočista. Zde bych poznamenal několik věcí:
- hráč by při reklamaci neměl lhát (s tím jsem se setkal mnohokráte), protože pokud má administrátor důkazy o hráčově vině (tedy nezvratné důkazy), hráč se dostává do poněkud problematické pozice;
- administrátor by neměl hráče provokovat nevhodně poštívajícími poznámkami, to etické není (ovšem hráče často "vytočí" i naprosto nezaujaté otázky týkající se jeho provinění);
- administrátor by se v žádném případě neměl řídit pravidlem "na hrubý pytel hrubá záplata" - jeho rozhodnutí je poté velmi snadno napadnutelné, a to nemluvím o obecné nevhodnosti, protože když něco trestám, tak to sám nesmím provozovat;
- o té nezávislosti a kontrole jsem psal rovněž.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser1318

Guest
Ad 1. Když jsem na levelu 81, proč bych proboha měl mít zájem, vytvořit si další postavu? Je to proti pravidlům, a nic, opravdu nic tím po mnoho dalších týdnů nezískám. Jedině oprávněnou blokaci. Kdo hraje west a zná pravidla, je mu to jasné, jak to myslím.
Na S1, S2 a S3 to stejně ani nejde.

Ad 2.
Modelové situace:
1. Dva či více hráčů hrající z jedné IP adresy, hrají podle pravidel, nemají možnost tuto skutečnost nikam nahlásit, tudíž riskují Ban. Supportem možnost přehmatu připuštěna byla. (PODEZŘENÍ - BAN - DISKUSE, DOKAZOVÁNÍ, VYVRACENÍ)
2. Jeden hráč, vědomě porušující Ban, vlastní víc účtů, riskuje Ban. (ODHALENÍ - BAN)
Pokud bude realizováno ANO z anketní otázky:
3. Dva či více hráčů hrající z jedné IP adresy, hrají podle pravidel, získají možnost tuto skutečnost někam nahlásit, support o nich ví, a mohou je hlídat. Zároveň by bylo možné nastavit systém tak, že bude "podezřelé" situace hlásit nebo blokovat. Hráč to může řešit nebo vysvětlit. (UPOZORNĚNÍ HRÁČE O PODEZŘENÍ SYSTÉMEM - MOŽNOST ŘEŠIT SE SUPPORTEM - další možnosti:
a) VYSVĚTLENO - NEBAN
b) PORUŠENÍ PRAVIDEL - BAN)
4. Jeden hráč, vědomě porušující Ban, vlastní víc účtů, riskuje Ban, nic se nemění.
(ODHALENÍ - BAN)

Nebylo by řešením, bez ohledu na to, co uznají za vhodné v Německu doplnit do hry, nabídnout poctivým hráčům možnost třeba tady na fóru, nahlásit např. své rodinné příslušníky?
Support si udělá svou databázi, a pak ať si s tím dělají co chtějí. Nástroje k tomu mají.

Ad 3. Jsou supporti lidi, jako ty a já? Jsi ochoten připustit, že je čistě hypoteticky možné, že některému z nich taky mohou ujet nervy? Jestli ano, tak to dál nerozebírejme. No a jestli myslíš, že ne, tak to dál taky nerizebírejme.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
K prvému bodu - četl jsem zde náznaky, že tomu tak nemusí být, Tate... ale dejme tomu, TW nehraji; Ty to hraješ, vezmu to jako bernou minci a jediný další možný závěr je ten, který naznačuješ.

Ad 2 - to řešení (částečné, přirozeně), které zmiňuješ, jsem popisoval právě odjinud - neúspěšně (mimo jiné proto, že TW nehraji). Také hezké.

Ad3 - pokud administrátorovi ujedou nervy podobným stylem, nemá ve své funkci co pohledávat - a to bez ohledu na jakési hypotézy. O takových případech se poté mezi hráči debatuje ještě velmi, velmi dlouho. A o kontrole jsem psal rovněž... jenže jsi opět vyzobl malý kousek. Vidím to tak, že "nehráč" nemůže mít absolutně žádný přínos, pokud někdo z hráčů nevezme některé myšlenky za své. Rozebírat to opravdu nemá smysl.
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru