• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.221 je naplánovaná na úterý 30. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Sdílení IP ANO či NE?

Souhlasíte se zavedením sdílení IP přímo do hry?


  • Celkový počet hlasujících
    438
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.

Deleted User - 31870

Guest
Čeká se ještě na další podněty, třeba někoho napadne vhodnější řešení.. Odesíláno nebylo nic, o tom bychom vás informovali ;)

Ty upoutávky na vlákna byly odstraněny omylem (včetně upoutávek na soutěže), když se přidával odkaz na update. Pokud je o ty odkazy na hlavní stránce zájem, stačí písnout klubunovi. ;)
 

DeletedUser1318

Guest
Z příspěvků moderátorů jsem vyrozumněl, že pokud něco odešlou k posouzení, není vůbec jisté, jestli to někdo bude byť jen číst.
Takže pokud tu vedeme čistě hypotetické debaty, tak vlastně nerozumím tomu, jaké výhody poskytuje hráčům výhody, mít víc účtů, pokud nedojde k porušení příslušných paragrafů pravidel.
Ano, je to proti momentálně platným pravidlům.
Druhá věc je, jestli zrovna toto pravidlo není pro samotný vývoj hry kontraproduktivní.
 

Deleted User - 31870

Guest
Proč NE mulťákům:
* 1 majitel si nasadí x postav do pevnosti a hrát bude pouze za jednu (může se krýt za svými neaktivními)
* město - bude několika postavami přispívat do města, několika stavět - jednotliví hráči budou v nevýhodě, protože se budou muset na všem domlouvat a časově jim to bude trvat déle
* brzy prodej věcí - pokud bude mít více postav, snadno si dodělá všechny úkoly a povyjede v žebříčku (pak může být i mulťák třeba v síni slávy)
* stavba pevnosti - snadněji si našetří $, produkty a postaví

Takže výhod pro multi i tak je dost (možná jich je ještě více
 

DeletedUser1318

Guest
V pevnosti tento postup žádnou výhodu nepřinese.
Možná by to prošlo jednou, ale bitva v pevnosti není otázka jednoho multihráče.
Co říct na to ostatní?
Pokud hraje víc lidí z jedné rodiny, pracovního kolektivu, internátového pokoje, či co já vím ještě odkudkoliv, tak všichni zmíněné výhody mají. Je to špatně?
Ovšem podobně mohou spolupracovat i naprosto cizí hráči, kteří se znají jen z této hry, nikdy se fyzicky nepotkali a prakticky nic o sobě neví. A já mám osobní zkušenost, že to tak může fungovat.
Nicméně za tvou námitku děkuji, pár věcí mi už začíná být jasnějších.

Zase bych tu nepřeháněl, dost těžko tě mohl řešit, když sám na cz1 hraje...
A to by nemohlo jít proč?
 
Naposledy upraveno moderátorem:

Deleted User - 31870

Guest
tat: jenže ty píšeš o lidech, kteří si hrají jako jednotlivci, já mluvím o osobě, která ovládá více účtů.. ;)
 

DeletedUser

Guest
tat: jenže ty píšeš o lidech, kteří si hrají jako jednotlivci, já mluvím o osobě, která ovládá více účtů.. ;)

Coz je ve vysledku to stejne, jen to supluje absenci lidi ve hre. Kazdy kdo se na hru trochu podrobneji podiva a zamysli, zjisti, ze svet je naddimenzovany - na polovine mapy je pusto a prazdno, mesto s 45-50 obyvatli je stejne cetny jev jako neuplatny politik. Sehnat 140 lidi do boje znamena zapojit 10+ mest do organizace (autori jsou proti velkym aliancim, takze si predstavovali, ze to zvladnou 4 mesta).

Nestacilo by pouze zprisnit pravidla pro hrani z jednoho PC (nikoliv IP adresy coz je nesmysl) misto vyrabeni dalsiho kladiva na carodejnice?

Kolik vyhod by zustalo multakum, kdyby napr. nemohli byt 2 postavy se stejnou MACxIP adresou v jednom meste?

Kooperovane duely se daji hlidat automaticky.
Spolecna stavba - ne.
Spolecne penize na mesto - ne.
Spolecna stavba pevnosti? Max 4 na velkou pevnost.
Obchodovani? Ve hre neni, nevi se kdy bude a da se osetrit limitovanim (nejake limit budou automaticky pro vsechny) nebo znemoznenim obchodovani.
Mit OFF postavy v boji je spis za trest nez vyhoda - to neberu.
Spionaz - ta funguje i bez multaku.

Nejake dalsi vyhody, ktere by mohli mit multaci a kazili hru ostatnim "slusnym" hracum?

Nemluve o tom, ze nekteri multaci jsou ochotni platit premium za vice postavav naraz - zisk pro Inno? 100%
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Souhlasím se Sdílení IP adresy protože se stává že z jednoho počítače hrju já, brácha a můj syn se snachou když jsou u mne na návštěvě
 

DeletedUser

Guest
Já s tím také souhlasím...Když přijde návštěva,tak hraje u mě na PC a když jdu na návštěvu,tak hraju také u někoho na PC...
 

DeletedUser

Guest
je rozdíl, když odtud jednou zahraje návštěva, nebo když odud někdo hraje pravidelně ;o)
 

DeletedUser

Guest
Tak rozdíl to je, ale je to i porušení pravidel a mužu za to čekat trest.
 

DeletedUser1318

Guest
je rozdíl, když odtud jednou zahraje návštěva, nebo když odud někdo hraje pravidelně ;o)
Tak rozdíl to je, ale je to i porušení pravidel a mužu za to čekat trest.
To si dovolím oponovat, protože podle pravidel hráči mohou hrát z jednoho počítače i z jedné IP adresy, pokud se neduelují vzájemně a nenapadají stejný cíl. A samozřejmě nehrají jeden za druhého. A nejedná se o multiúčet.
No a jsme zase na začátku, ano či ne...
 

DeletedUser

Guest
Nejake dalsi vyhody, ktere by mohli mit multaci a kazili hru ostatnim "slusnym" hracum?

Nemluve o tom, ze nekteri multaci jsou ochotni platit premium za vice postavav naraz - zisk pro Inno? 100%

Freashmeate, mě by z pozice nehrajícího a nic o hře nevědoucího zajímalo následující:
pokud budu mít kupříkladu (a čistě hypoteticky) 10 herních účtů, které splňují podmínky pro multiusing bez jakýchkoliv spekulací, a pokud budu předpokládat, že takových hráčů jako já existuje více, co se stane s počtem aktivních hráčů v případě, že hra přestane mě coby multiusera (a pár takových dalších) bavit (nebo odejdu z jakýchkoliv jiných důvodů, na tom nesejde)?
Kromě toho, nemůže (a opět se pouze ptám) dojít kvůli multiuserům kupříkladu k uzavření herního světa, respektive, nemůže to být jeden z faktorů, který toto ovlivní?

Shrnuto a podtrženo, nemohou multiuseři poškozovat ty poctivé hráče zkreslenými statistikami o počtu aktivních postav, ovlivnit uzavření světa, potažmo ovlivnit otevření světa nového, byť je to ... použiji asi nepřesný výraz... zbytečné v tom smyslu, že by mohli hrát na jednom či dvou světech zaplněných, nežli na x světech, kde není nic, nebo téměř nic?

To, že někteří multiuseři jsou ochotni platit za Premium více postav, je pravda, to bych neviděl poprvé a ani naposled, ale možná bych viděl problém právě v tom, že "možná a někteří", čili ne jistě a všichni - dává to pouze další prostor k nejrůznějším dohadům.

Edit: k té poslední poznámce o platbách multiuserů ještě jedna vsuvka - zde bude právě hrát roli věk hráče... těžko budu předpokládat, že žák základní školy (kupříkladu) bude sponzorovat x vlastních postav v rámci multiusingu; to bych viděl spíše jako výsadu samostatně výdělečně činných.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Přdem upozorňuji,že jsem si nečetl ty dlouhatánské zprávy před mou reakcí k tematu.

Jako úspěšný hráč hry Divoké kmeny musím být jednoznačně pro(ano) zavedení sdílení. Na kmenech vše funguje bez jediné chybičky,nikdo si nestěžuje(až na malé výjimky)

Zároveň bych s touhle změnou zavedl to,že pokud kliknu na někoho,koho z mé IP adresy už někdo dueloval,duel nepůjde řekněme na 24 hodin uskutečnit.

Asi bych byl pro tobo,aby to výrobce víceméně obšlehnul z DK,asi je to tam už docela vypiplané.
 
Na kmenech vše funguje bez jediné chybičky,nikdo si nestěžuje(až na malé výjimky)

Na kmench vše rozhodně bezchybně nefunguje, a to jaký je kdo hráč s tím vůbec nesouvisí. Bany se mnohdy rozdávají podle vlastní úvahy suportu. Hráči z mého kmene dostali ban za to že jim poslal podporu hráč s co měl více účtů, to bych takhle mohl vyšachovat půlku světa. Poslední dobou tam nějaký 'uživatel' zasílá odkzy na stránky s viry. Nic se s tím neděje, IP adresu blokovat nechtějí, jen smažou účet. Kdysi tam byl problém s padáním servru kvůli S2, kde hrál suport v jednom kmeni. Šlechta protivníků, jdoucí na jejich vesnice zamrzla a vracela se zpátky, anebo zmenšily limit pro snížení oddanosti, takže jen prošla a vesnice zůstala hráči. Na foru si stěžovat nemůžeš, tam se všechno maže. Nejspíše máš moc tlusté sklo u růžových brýlí, pokud nejsi sám admin. Taky jsem dostal dvakrát ban jen tak, a ničím jsem se neprovinil. A hráči kteří vědomě podváděli o nic nepřišli, platili si prémium. Co se týká multiúčtů, tak ti na to mají taky systém, hrají v combu a vesnice si vzájemě rabují. Že by to fungovalo bez problémů, tak to ani omylem.
 

DeletedUser

Guest

Budeme se pohybovat jen na urovni spekulaci, protoze ani jeden z nas to tezko muze podlozit. Takze nabizim jiny pohled na vec:

Svety jsou otevirany spise v cyklech, nez podle potreby jednotlivych jazykovych mutaci. Nemam to presne vypozorovane, ale na dostatecne lidnatych verzich se oteviraji kazde cca 3 mesice.
Pricinu bych videl v tom, ze zhruba po tech 2-3 mesicich je svet "rozvrzen" (vytvoreny aliance), takze nekteri pochopi, ze uz si ve hre neskrtnou. Zaroven dost hracu dosahne vyssich urovni, kdy hra je uz "okoukana", je zhoresen spad hry (1 level/tyden maximalne), ubyva i ukolu a na vse se musi dlouho cekat. Zjednodusene receno zabavny obsah hry je uz velmi "ridky" a zachranuji to jen boje/duely, ktere nebavi kazdeho a navic na ne clovek musi byt ve "spravne" alianci.

Takze otevirani novych svetu je spis otazka marketingu (udrzeni pozornosti hracu) nez stavu svetu predeslych. (dohad)

Navic velka cast hry je postavena na soutezeni mezi hraci (ostatne jako vetsina MMO her). Takze novi hraci nemaji zajem naskakovat do rozjeteho vlaku, takze se jim cas od casu musi otevrit novy svet.

Z techto 2 duvodu vyplyva, ze nove svety maji cca 3-6 mesicu na to, aby se zaplnili. Vyjma snad nekolika mala svetu (nemam prehled) se to ani s pomoci multaku nepovedlo a jejich absence by situaci nevylepsila spise naopak.


Pokud se k tomu prida, ze multaci jsou (logicky) aktivni hraci, kteri hru "tvori" narozdil od tisicu hracu, kteri se nalogujou 1x denne (a ani to mozna ne) a jsou pro hru temer bez prinosu tak v mych ocich stoupaji multaci na cene (uzitecnosti).

Takze pokud by se omezli moznosti zneuzivani multiuctu (hrubou kostru sem navrhl), tak by existovala sance na zvyseni poctu aktivnich postav (ne nutne hracu), coz z pohledu hrace je celkem jedno protoze k zabavne hre je potreba cca 200 aktivnich "spolupostav" a dalsich cca 200 aktivnich "protipostav" a to vse navic koncentrovane na rozumne plose. Takova situace momentalne panuje stezi na 1/10 sveta (aktualne treba S8) a presto se bude otevirat S9. Proc? Uricte ne proto, ze by S8 byl prelidneny (at uz se multaci pocitaji nebo ne)
 

DeletedUser

Guest
S tou "lidnatostí" souhlasím, je to víceméně v souladu s mým předpokladem; souhlasím i s druhým odstavcem, částečně jsem na to v poněkud pozměněné podobě narazil dříve.
Co se marketingového tahu týče, ano; částečně pro nové hráče, částečně pro ty, kdo chtějí vyzkoušet jiný způsob hry a částečně pro chronické gemblery, kteří se zkrátka bez prvních pozic na nových serverech neobejdou. Budiž (přiznám se, že já v tom také vidím stále ty multiúčty, ale nechme to být).
Dlouhodobá efektivita tohoto počínání mi ale nepřipadá být zrovna v tom smyslu, že by přitáhla hráče nové, potažmo dlouhodobě razantně oživila hru, nemohu si pomoci.

Ten závěr mě ale zaráží - propagací multiuserů, byť jakýmsi způsobem omezenou, bys ad absurdum z této nebo jakékoliv jiné hry na podobné bázi, to jest na principu existence velkého množství hráčů (= postav), udělal záležitost pro pár lidí, kteří by ovládali blíže nespecifikované množství postav.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser1318

Guest
...ad absurdum z této nebo jakékoliv jiné hry na podobné bázi, to jest na principu existence velkého množství hráčů (= postav), udělal záležitost pro pár lidí, kteří by ovládali blíže nespecifikované množství postav.
Zatímco nyní, ad absurdum, vede situace k tomu, že bude hrát jen pár lidí, každý s jednou postavou.

Cavansite, ty to zase přeháníš, kdybys hrál s náma, tak bys možná věděl, že co se děje poslední dobou, není ku prospěchu věci.
Na pár věcí jsem se tu už ptal, odpovědi se mi nedostalo, opakovat se nebudu.
A mimochodem, jak správně konstatoval Freshmeat:
Budeme se pohybovat jen na urovni spekulaci...
Já pouze uvažuju o tom, jestli je lepší víc nebo míň postav. Svět, kde je víc měst duchů, a kde v každém městě je jeden až dva hráči, to je celkem nuda.
A vůbec bych se nedivil tomu, že v budoucnu budou za nějakých podmínek ze strany Innogames multiúčty povoleny.
Předpokládám, že nejsou slepí a vidí, že zájem (ať už z jakéhokoliv důvodu), má tendenci (alespoň u nás), velmi klesající.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Ten závěr mě ale zaráží - propagací multiuserů, byť jakýmsi způsobem omezenou, bys ad absurdum z této nebo jakékoliv jiné hry na podobné bázi, to jest na principu existence velkého množství hráčů (= postav), udělal záležitost pro pár lidí, kteří by ovládali blíže nespecifikované množství postav.

Prakticky si svet s povolenymi multiusery muzes vyzkouset napr. v Lineage 2 (neni web-based ale klasicke 3D MMORPG). Ma to sve nevyhody, ale vyhody prevazuji.. sklada se parta na akci, je potreba lecitel? Neva nekdo se preloguje a jede za jinou postavu. Je potreba tank, neva nekdo se preloguje... atd. Svet jako takovy nechcipa na nedostatek nudnych a nezajimavych postav. West take potrebuje kvalitni delniky, ale hrat za ne je nuda. Mesta potrebuji penize, ale postavy ciste na prachy jsou nuda atd...
Vysledkem sice je, ze na 200 aktivnich lidi pripada 1000 postav ve hre, ale ten svet alespon funguje tak jak ma (ekonomika je v L2 primo zavisla na hracich) a neni ten svet zoufale prazdnej.

Nerikam, aby kazdy hral jak utrzenej ze retezu, ale s urcitymi omezenimi by se znuzivanni multaku dalo vyrazne omezit a zaroven by se hra ozivila.

A abych nebyl uplne OT, tenhle nastroj, ktery tady vedeni navrhuje neslouzi k nicemu jinemu, nez k chytani dalsich multaku (ne uplne tech nejlepsich, ale par dalsich se jich chytne). Hracum v nicem nepomuze akorat se opet snizi pocet aktivnich postav - at uz multaku, nebo pribuznych, ktere support omylem zabanuje. S takovouhle se West CZ dopracuje do stavu ve kterem je beta - hrat ma smysl tak v 1 sektoru mapy a zbytek je pustina s par hraci, kteri nemaji radi sousedy.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Freashmeate, já Ti nevím - nejspíše jsem se stal až příliš konzervativním... já jednoduše multiusery "spolknout" nedovedu, a to ani za cenu "oživení hry".
Před x měsíci jsem se u nás dostal na první místo - hra jako taková pro mě v podstatě skončila, není proti komu hrát, netřeba taktizovat. Prošel jsem, co se dalo, od začátku se mi začínat nechce a zakládat nebo mít multiúčet také ne... mám prostě zakotveno, že se to nedělá. Jistě, hra je nuda, opravdu nuda... tedy, pokud neberu v potaz rozveselující zprávy somrující zlato, rozličné části výbavy nebo dokonce můj herní účet (velmi vtipné) - ale to je svým způsobem daň za první pozici.


Tate, mě by spíše zajímalo, kde má tento stav svůj původ. Pokud znám původ, mohu se pokusit něco udělat s následky... jinak je to střelba nazdařbůh. Chápu, že to není jednoduchá situace, ale úbytek hráčů nezaznamenává pouze TW, to asi není nic nového. Zrovna tak chápu, že pokoušet se zde na Fóru dobrat té asi nej... příčiny tohoto stavu nelze - ono jenom samotné vypočítávání, proč tomu tak může být, není příliš v kursu pro hráče, kteří hrou strávili nějaký ten pátek. Povolení multiúčtů je ale podle mého názoru velice, velice razantní krok, kterým by provozovatel vlastně poškodil všechny, kdo v minulosti byli za multiúčet potrestáni, a že by se to ze strany těchto hráčů řešilo, tím jsem si celkem jist.
Možná máš pravdu v tom, že provozovatelé v budoucnu existenci multiúčtů v jakési podobě umožní, ale pro mě to bude definitivní signál k odchodu z her tohoto typu - jakkoliv se tím zařadím mezi příslovečné dinosaury. Já, mimo jiné, zkrátka rád vím, že z např. 10 mých virtuálních přátel je tolik a tolik žen, tolik a tolik mužů... a rád vím, že těch 10 hráčů není jeden člověk.

Prostě to pro mě bude okamžik, kdy opráším DVD se starým dobrým AOE a nebudu muset řešit ani problémy s ubývajícími hráči, ani s multiusery, ani porušování jakýchsi Pravidel, ani lamentovat nad pro mě snad spornou kvalitou činnosti Týmu.

Navíc, pokud vám skončí s hraním multiuser, aktivních postav bude ubývat ne postupně, ale skokem... plus mi kupříkladu není jasné, jak by se řešily potenciální blokace postav multiusera, kdyby jinému hráči, dejme tomu, vulgárně nadával - blokovat jednu postavu z x by nemělo smysl, takže Ban by postihl všechny postavy multiusera...

Edit: Omlouvám se za postupné dopisování, ale mám tu jakousi práci a myšlenky přicházejí zvolna :-)
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Stav
Uzavřeno pro další odpovědi.
Nahoru