Nevím proč tak odporujete Boneheadovi. Kolik se toho na produkty, sbírky a pod. shání v městských obchodech, nebo u obchodníka? Od určité fáze hry naprosté minimum, protože tohle je doména trhu mezi hráči, takže se peníze jen přelévají mezi lidmi. Čím je větší celkový objem peněz mezi lidmi, tím snadněji lidi kupují, ale prodejci pozadu nezůstanou a zdraží. Ti co zrovna peníze nemají samozřejmě zoufale dolují v pracích další peníze aby mohli nakoupit, čímž ale opět navyšují celkovej objem peněz, lidi snáz nakoupí a prodejci zdraží ... v reálu se tomuhle říká inflace.
Díky řemeslům se některé suroviny taky spotřebovávají, to je v pořádku a je to motor pro lidi. Jenže u peněz to takhle nefunguje, ty odtékají jen při koupi v městském ochodě, u podomního obchodníka a díky poplatkům. Ale poplatky jsou malé a věci jsou tu "věčné" takže jakmile se lidi vybaví, nemají důvod utrácet u obchodníka a zbývající věci shánějí na trhu. Sbírka nic nespotřebovává a nevím o ničem, co by motivovalo lidi utrácet v obchodech. To opravdu není v pořádku.
Peníze se ztrácí i jinými cestami:
Někdo lvl 20, kdo není hňup, začne prodávat produkty, napakuje se penězmi, koupí si co chce. Pak ho to třeba přestane bavit, odejde a peníze zmizí s ním.
Reskill je stále docela pálka (i když dnes se teoreticky dá koupit lektvar, přestože pochybuji o výhodnosti takového nákupu).
Poplatky u šerifa (ono je za to vyznamenání a občas se najdou i tací, co jsou ochotni za něčí smrt dobře zaplatit).
Nejjednodušší cesta na získání zlatého oslíka je koupit věci za 2M v krámu a obratem je prodat obchodníkovi. Tím se ale ztratí milion. Asi málokdo to udělá tak přímočaře, ale kdo chce oslíka uspíšit, musí se buď pídit po výhodných nabídkách na trhu, nebo platit.
Krom toho ti, kdo umějí počítat (není jich mnoho, pravda), po dostatečném zvýšení cen zjistí, že se nevyplatí dělat práce na peníze, ale práce na drahé produkty. Takže se sníží příliv peněz, ale zároveň bude relativně snadné zbohatnout. Navíc při vyšších cenách se adekvátně zvýší poplatky, takže se nakonec ustálí jakýsi rovnovážný stav, inflace nebude nekonečná. Kolik bude co stát v rovnovážném stavu (není třeba už dosažen?) si netroufám odhadovat, pokud by to ale někdo zvládl, můžeme se potom přít, jestli je to rozumná míra nebo ne.
Na účtech lidí se hromadí peníze, které není za co použít!
Zajímalo by mě, komu se na účtech hromadí peníze. Já se snažím získat co nejvíc bodů úspěchu a nemohu si stěžovat, že bych měl peněz moc. Našetřil jsem milion a pak jsem si začal dopřávat. Nakupuji produkty za rozumné ceny, nakupuji předměty na trhu, abych je mohl prodat obchodníkovi (kvůli oslíkovi), koupil jsem si nějaké svítící věci. Mám teď 400 000, stále to klesá a to se už výdaje snažím krotit.
Tady si s miliony na účtech může člověk zoufat, protože nikdo normální za prachy nic neprodá.
Těžko říct, na kterém světě hraješ, ale na sv. 6 se potkávám co chvíli s někým, kdo nemá peníze a potřebuje na reskill/vybavení. Jestliže ti takový člověk za prachy nic neprodá, tak bych ho nenazýval normálním. Také se na trhu vyskytují všemožné použitelné předměty, které si za peníze můžeš koupit, ale většinou za docela velké ceny (suroviny jsou drahé!), a proto je nikdo moc nekupuje. Že by přeci jen těch lidí, co skutečně nevědí co s penězi, nebylo tolik? Nejsou to spíš lidé, kterým je líto dávat svoje těžce vydřené peníze za "takovou blbost"? Když ale člověk není ochotný za předmět zaplatit tržní cenu, nelituji ho, že mu nikdo nechce nic prodat za ceny, které jemu připadají "fér". Rajčata za $50 NEJSOU fér, přestože jejich prodejní cena je mnohokrát nižší - fér cena je alespoň $150 a i to si myslím, že je málo. Očekával bych, že za $300 by byl někdo ochotný je i hledat, já osobně bych za ně chtěl alespoň $600. To se odvíjí od pravděpodobnosti nalezení, možnosti výdělků jinými způsoby atd. Moudří vědí a ostatní na to možná také jednou přijdou.