Jistěže udělali muslimové správnou věc – z koránu totiž plyne, že hodnoty islámu stojí nad hodnotami ostatních lidí. Tudíž záleží na výkladu, jako všude. Pokud si korán překroutíte tak, že jiní lidé jsou méněcenní a je třeba je vyhladit, z pohledu většiny muslimů, kteří tyto výklady koránu poslouchají, se bude jednat o správnou věc. Je docela škoda, jak se toto náboženství, původně nejméně násilné mezi příbuznými náboženstvími (tudíž judaismem a křesťanstvím), nakonec tak zvrtlo. V Egyptě, který ještě není tak radikální, se nás tříleté holčičky snažily zastřelit plastovými kalašnikovy, v jedné vesnici nás děti dokonce kamenovaly (a vypadalo to, že se při tom ohromně baví, asi cvičení budoucích teroristů, oni jsou prostě od dětství vedeni k nenávisti). Mimochodem kolegové s černým humorem nám do toho ještě vyprávěli vtipy typu: Jedou dva teroristi autem a jeden povídá druhému: „Víš co? Tak mě vyhoď třeba před ambasádou.“
Osobně si myslím, že na víře není nic špatného, špatnou ji dělají až církve. Představte si běžnou katolickou mši, to je typická ukázka zastrašování a manipulace s lidmi (klek a vztyk atd.), kterou si církve zajišťují poslušnost lidí. A teď si k tomu představte ještě středověkého rolníka bez přístupu k informacím, který z chalupy přišel do vší nádhery gotické katedrály. To se manipulovalo jedna radost! Smutné je, že i v dnešní době existují oblasti, kde vám nezbývá nic jiného než věřit (resp. předstírat víru) nebo odejít. Mám příbuzné na východním Slovensku (na venkově, ve městě to bude lepší), nejít na mši nebo pracovat tu v neděli je sociální sebevražda – a podle vyjádření několika polských spolužáků to v některých oblastech Polska nebude jiné.