Přečetla jsem si příspěvky z tohoto tématu a přemýšlela, jestli sem vůbec psát, jestli to má smysl?. Snad proto, že i já poslední dobou vidím na hře spíš víc těch negativ.
Co mě v poslední době nepředstavitelně žere je skutečnost, že výrobcem hry je pošlapáván základní herní princip, princip vývoje a mohutnění schopnosti postavy. Když se nad tím zamyslíte, tak pro drtivou většinu hráčů je cílem, být oproti ostatním silnější. Tohle je motor hry a z důvodu zápolení byla asi také vytvořena. Všechno by asi fungovalo, kdyby bylo na serverech 15 tisíc a víc hráčů (a ne 2 tisíce jak dnes). Jejich nedostatek ale není mým problémem, to je problém výrobce. Ten aby udržel konkurenční prostředí, zavedl do hry dolaďování (jak tady někde o tom psal tat). Měřítkem postupu a síly postavy je levelování. Podmínky za nichž jsem získala level 100 (120) se změnily a to je to, s čím v
zásadě nebudu nikdy souhlasit a mělo by být neměnné. Míra požadavků na hráče (herní doba, finance do prémia a podobně) se vliven snížení nároků na získání dalšího levelu změnila - ve prospěch mladého hráče samozřejmě. Tak například k přechodu z levelu 111 do 112 potřebujete kolem 40 tisíc expů. Dnes stačí jít 10 x do pevnosti, vydržet do konce bitvy za hráči s vysokým HP a bez velkých potíží za 2 týdny máte level v kapse, nebo provést cca 40 vítězných duelů u středu mapy. Vítězstvím v duelu na hráči o 20 levelů vyšším se dá lehce získat i víc jak 1000 exp.
Todle dolaďování hry má za účel udržování konkurenčního prostředí pro starší hráče tedy hráče s vysokým levelem řekněme level 135 a vyšší. Myslím, že právě tito hráči platí výrobci hry prémium. Jak je přinutit (po tom co většina dosáhla levelu 120) aby zase platili. No nastavíme max. level 150, pilné včeličky si prémium zaplatí a nastavíme to tak, aby platili dlouho. Až jednou max. level získá většina z těch platících, pak změníme podmínky k získání vyšších levelů, necháme neplatící snadno levelovat a dotáhnout se rychle na čelo. No a pak ten celý cyklus po nějaké době zopakujeme.
Nevadí mi náročnost podmínek a zdlouhavost pro levelování k lev. 150. Je to o taktice hráčů, o tom kdo tomu kolik času vyhradí, aby se k téhle metě dostal. Vadí mi a bojím se toho, co přijde po tom, až tam jednou budu. Že nějaká rychlokvaška (20 levelů pode mnou) dokáže sfouknout za rok, co já buduji a tvořím už kolem 5 let. Nahrne všechny schopnosti a atributy do duelu a bude mi dávat lekce o tom, jak to s pomocí tvůrců hry hrát. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale v době, kdy jsem se prokousávala 80. a 90. levelem odměny ve formě expů z pevností a duelů takové co dnes, nebyly. Pamatuji, že jsem za dvě hodiny (24 jednotek energie) získávala na činnosti Stavba panského domu 120 expů a ne jak dnes za polovinu kratší doby víc jak dvojnásobek.
Dilema, asi ne jen moje. Počet příspěvků k tomuto tématu mi dává zapravdu. Přemýšlím, zda pokračovat a dál hrát. Končím otázkou, kde jsem začala - jestli to má vůbec smysl.