• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.221 je naplánovaná na úterý 30. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Nevzdělanost - hrozba?

DeletedUser

Guest
Takže, to zásadní je napsáno už v nadpise, ale raději to napíšu i sem:
Byl bych rád, kdybyste se v tomto tématu vyjádřili ke vzdělání, nevzdělanosti, škole(ám) a vzdělávání obecně.
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Vybrali pár exemplárních případů, kteří byli ve slabé chvilce, to je celé. U nás máš obdobnou "soutěž", tam lidi taky nejsou zrovna neoplývají znalostmi. Z tohoto bych žádné závěry nedělal!
 

DeletedUser

Guest
Spousta z nich si z toho udělala srandu a já se jim ani nedivím, udělal bych to samé. Bohužel spousta z nich myslela svou odpověď vážně - dle mého názoru. Ale takové blby samozřejmě nenajdeme jen v Americe, jen na tomto fóru jich je nejméně tolik jako Eiffelovek ve Francii.:-)
 

DeletedUser

Guest
Nohužel, mám pocit že kste si nepřečetli druhou polovinu mého postu, to video je jen ilustrační, nic z toho nevyvozuji, vím že je to výběr těch nej - mimochodem, tohle píši na konci příspěvku, akoro bych si dovolil z tohoto pohledu označit vaše příspěvky za SPAM - opakujete již řečené. ;)

EDIT: Pokud se zde neobjeví hodnotnější přípěvky tak bude lepší tohle téma smazat...
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Zde by se myslím mělo rozlišit,co je hloupost a co je nevzdělanost.
Podle nadpisu jsem nabyl přesvědčení,že půjde o téma,ve stylu,že počet vzdělaných čechů klesá.(Což je myslím hloupost,středoškoláků a vysokoškoláků je spousta.Vždyt jenom když jsem se hlásil na 3 gymply,tak jsem měl dohromady minimálně pětistovku konkurentů.)

Mezi hloupostí a nevzdělanost je určitý rozdíl.
Hloupost nelze definovat,vzdělanost jde definovat o trochu lépe.
Sám bych se definoval za nevzdělaného,ale za hloupého nikoliv.
 

DeletedUser

Guest
No, řekl bych že každý chytrý člověk se sebelepším vzděláním by se označil za nevzdělaného, vždyť i když je chodicí encyklopedie, jeho znalosti jsou jen kapkou v moři...

Jinak pochopil jsi to jako první správně, avšak tyto věci spolu souvisí, vždyť průkaz o dosaženém vzdělání - někdy ne zrovna nejnižším - mají i hlupáci a to způsobuje úpadek vzdělanosti, což si myslím že nastává i v ČR, když má 70 % lidí maturitu, avšak ze školy si něco pamatuje polovina z nich, o něčem to svědčí, ne? Nebo to že každý třetí člověk(moentálně už se to blíží ke 40% populace, třetinu jsem dal jen pro zjednodušení) má vysokoškolské vzdělání... má-li být vysokoškolské vzděláním elitním, nestala se někde chyba? Naštěstí se tito lidé většinou neangažují ve věcech ohrožujícíh život(např. špatný lékař), ale v méně škodlivých odvětvích - všemožná bakalářská studia, jejiž výsledkem je pracovník ve státní správě s tabulkově vysokým platem za vzdělání, které ale za moc nestojí, nebo za moc nestojí v jeho podání apod. (neříkám že všichni studující jsou takoví, ale myslím že jich dost bude - možná až jedna třetina vysokoškoláků??)
 

DeletedUser

Guest
Za nevzdělaného se označuji proto,že jsem dochodil jen povinou školní docházku :-)
Vysokoškolské vzdělání elitní být nemá,má být přístupné všem.(Což je jen dobře)
 

Deleted User - 31870

Guest
Když ale tvrdíš, že člověk, který pozapomene věci ze školy, je "hloupý", tak bys měl vzít také v úvahu, že ne všechny věci jsou k dalšímu životu potřeba. Kupříkladu pokud studuješ gymnázium se všeobecným rozhledem, tak po výběru dalšího studia se specializuješ na onen vybraný obor a ostatní věci, které nebudeš potřebovat, vytěsníš do pozadí (i když třeba matně by sis po zopakování vzpomněl).

Problém nevidím ani tak v tom, co se má učit (základní osnovy mají všichni), ale v kvalitě a obsahu výuky. Samozřejmě je pak jinou otázkou, co si člověk je schopen zapamatovat (ne vše musí být zajímavé a člověku užitečné). Bohužel si myslím, že třeba výuka cizích jazyků je u nás dosti bídná (co se týká např. němčiny) - spoustu mladých využije jazyka pro práci (ale již nikoliv v oboru školství) a starší učitelé zůstávají. Úroveň je tím dost ohrožená, protože většina se již nevzdělává dále a pracuje jen s tím, čeho se kdysi sami naučili. Navíc ani není sjednocený styl výuky (v některých školách se probírá jen gramatika, jinde diskutuje), což ale se negativně projeví v nejhorším čase - u maturity/zkoušky.

Největší průšvih ale bude jinde - víc jak 70% lidí získává informace z internetu a nemá zájem o čtení literatury ani další samovzdělávání. Přesto je docela paradox, že jsme jeden z národů, kteří čtou nejvíce knih podle jedné studie. To ty maturity z češtiny budou jednou vypadat....
 

DeletedUser

Guest
Jinak pochopil jsi to jako první správně, avšak tyto věci spolu souvisí, vždyť průkaz o dosaženém vzdělání - někdy ne zrovna nejnižším - mají i hlupáci a to způsobuje úpadek vzdělanosti, což si myslím že nastává i v ČR, když má 70 % lidí maturitu, avšak ze školy si něco pamatuje polovina z nich, o něčem to svědčí, ne? Nebo to že každý třetí člověk(moentálně už se to blíží ke 40% populace, třetinu jsem dal jen pro zjednodušení) má vysokoškolské vzdělání... má-li být vysokoškolské vzděláním elitním, nestala se někde chyba?

Dovolím si s tebou nesouhlasit. Jestli si myslíš, že tu spoustu věcí, které k maturitě potřebuješ, se naučíš tak, abys je v životě už nezapomněl, tak se mýlíš. Maturitu nelze udělat (až na ojedinělé případy) bez toho, aby ses něco jen nenašprtal a po měsíci to už nevěděl. Je to hlavně tím, že na školách se každý fláká (nejen vlastní chybou), a proto to množství textu, které je potřeba naučit se k maturitě, nemůže udělat na posezení.

A suhlasím s Deliciusem, vysokoškolské vzdělání nemá být elitní - tady jde ovšem o to, jak kdo bere slovo "elita" - jestli jako smetánku nebo elitu vzdělaných. Pro smetánku být nemá, ale to myslím, že ani není. Přijde mi, že s vysokými školami na tom nejsme až tak špatně - když si vezmete, jak dlouho se tomu člověk musí věnovat, tak to každý blbec nevydrží. A opravdová elita - profesoři (opravdoví profesoři, ne magistři a inženýři učící na středních školách), docenti a bůhvíco ještě - je opravdu ojedinělá, tudíž si myslím, že to funguje dobře. Bohužel se z této elity někdy stávají blbci sami za sebe, protože se považují za něco víc, když mají tři tituly.

Problém nevidím ani tak v tom, co se má učit (základní osnovy mají všichni), ale v kvalitě a obsahu výuky. Samozřejmě je pak jinou otázkou, co si člověk je schopen zapamatovat (ne vše musí být zajímavé a člověku užitečné). Bohužel si myslím, že třeba výuka cizích jazyků je u nás dosti bídná (co se týká např. němčiny) - spoustu mladých využije jazyka pro práci (ale již nikoliv v oboru školství) a starší učitelé zůstávají. Úroveň je tím dost ohrožená, protože většina se již nevzdělává dále a pracuje jen s tím, čeho se kdysi sami naučili. Navíc ani není sjednocený styl výuky (v některých školách se probírá jen gramatika, jinde diskutuje), což ale se negativně projeví v nejhorším čase - u maturity/zkoušky.

Největší průšvih ale bude jinde - víc jak 70% lidí získává informace z internetu a nemá zájem o čtení literatury ani další samovzdělávání. Přesto je docela paradox, že jsme jeden z národů, kteří čtou nejvíce knih podle jedné studie. To ty maturity z češtiny budou jednou vypadat....

Osobně nevím, jak tyto systémy fungují, ale vím, že si každý učitel na naší škole stěžuje, že jsme ze základky přišli naprosto bez znalostí - osobně se nedivím, když například v dějepise byla naše učitelka půl roku (přerušovaně) na různých akcích spojených s tělocvikem (její druhý předmět). Jediné, co mi přišlo kvalitní, byla výuka angličtiny - bohužel v tomhle s tebou musím souhlasit, v naší třídě jsem na tom oproti ostatním o hodně lépe, ale není to tolik má zásluha, jako spíš zásluha mého učitele - a neschopnost jejich učitelů. Ostatně to vidím i na mé současné učitelce, která mě za rok a půl kromě slovíček nenaučila jedinou novou věc.
 
Nohužel, mám pocit že kste si nepřečetli druhou polovinu mého postu, to video je jen ilustrační, nic z toho nevyvozuji, vím že je to výběr těch nej - mimochodem, tohle píši na konci příspěvku, akoro bych si dovolil z tohoto pohledu označit vaše příspěvky za SPAM - opakujete již řečené. ;)

EDIT: Pokud se zde neobjeví hodnotnější přípěvky tak bude lepší tohle téma smazat...

Pokud z toho videa nic nevyvozuješ tak jsi ho tam neměl vůbec dávat. Tak tě z něho buď "mrazí" anebo je neškodné. Píšeš o spamu? No mi to zase připadá od tebe jako nepřiměřené filozofování! Na co je to téma, co jsi se chtěl dozvědět anebo potvrdit?
 

DeletedUser6397

Guest
Mcbracey,definuj mi prosím výraz nepřiměřené filozofování .Nebo ještě lépe,kde je hranice mezi přiměřeným a nepřiměřeným filozofováním?
 
Mcbracey,definuj mi prosím výraz nepřiměřené filozofování .Nebo ještě lépe,kde je hranice mezi přiměřeným a nepřiměřeným filozofováním?

Smysl toho výrazu, o němž mluvíš, nemá s skutečnou"filozofií" celkem nic společného. Je to takový obecný a zlidovělý výraz, kterým se označuje zbytečně nadnesená řeč.
 

DeletedUser6397

Guest
A co bylo na té otázce kterou položil Forkronil nadnesené?
Myslím že tohle je docela zásadní téma,spousty lidí nemají kupříkladu ani možnost se vzdělat (země třetího světa) a jsou automaticky považováni za hloupé.
Já osobně na vzdělání nekoukám,sem tam se stane každému že mu ujede hrubka,nebo že neví jaký je hlavní stát USA.
Já bych to spíš dělila na lidi kteří se o sebe umí postarat a kteří ne.Mám známou která má jen základku...podle obecného mínění je nevzdělaná.
Ale kdykoliv je potřeba něco vyřešit,je nějaký problém,ona pokaždé ví jak na to,umí si prostě poradit.
A myslím že tohle u většiny "inteligentních "lidí neplatí.
Jsou zvyklý řešit vše vědomostmi,matematickými vzorečky či vám k problému odcitují nějaký citát od slavného spisovatele,ale to je tak vše.
Jak to řešit,jak použít tzv. selský rozum to neví.
Nevzdělanost a hloupost prostě podle mě neni tak černobílá.
 

Deleted User - 31870

Guest
Souhlasím s tatem - vsadím se, že valná většina hlasujících ani nemá ponětí, co se jejich děti na škole učí a jak moc ypovídající jsou známky na konečném vysvědčení. A hodnocení pouze 1024 se nedá považovat za objektivní vzorek.
 

DeletedUser

Guest
A co bylo na té otázce kterou položil Forkronil nadnesené?
Myslím že tohle je docela zásadní téma,spousty lidí nemají kupříkladu ani možnost se vzdělat (země třetího světa) a jsou automaticky považováni za hloupé.
Já osobně na vzdělání nekoukám,sem tam se stane každému že mu ujede hrubka,nebo že neví jaký je hlavní stát USA.
Já bych to spíš dělila na lidi kteří se o sebe umí postarat a kteří ne.Mám známou která má jen základku...podle obecného mínění je nevzdělaná.
Ale kdykoliv je potřeba něco vyřešit,je nějaký problém,ona pokaždé ví jak na to,umí si prostě poradit.
A myslím že tohle u většiny "inteligentních "lidí neplatí.
Jsou zvyklý řešit vše vědomostmi,matematickými vzorečky či vám k problému odcitují nějaký citát od slavného spisovatele,ale to je tak vše.
Jak to řešit,jak použít tzv. selský rozum to neví.
Nevzdělanost a hloupost prostě podle mě neni tak černobílá.

Souhlasím, ale jen zčásti, protože tak, jak jsi to podala, to taky podle mě není dobře. Když ti přijdou žádat o práci dva lidi, jak si mezi nimi vybereš, když se nebudeš dívat na vzdělání? Samozřejmě, někdo může udělat dojem ihned - ale co jinak? Necháš je měsíc pracovat, jakože v testovací době? Co když něco provedou? Při výběru zaměstnanců se prostě musí člověk koukat na vzdělání, aby měl podle čeho rozhodovat - i když ne pokaždé může být to rozhodnutí správné.
A myslím že to, co dělají, jak říkáš, "inteligentní" lidé, také není napsáno dobře. Je spousta vzdělaných lidí, kteří jsou nejen vzdělaní, ale doslova inteligentní, rozumní - a v tu chvíli jsou schopni problémy řešit stejně nebo i lépe než kdokoliv se selským rozumem.

Myslím, že neexistuje skupina lidí, o které bys mohla říci, že to prostě dělá správně. Neexistuje žádný správný postup - protože neexistuje žádný špatný. Je to prostě jeden postup a druhý postup, každý má své klady i zápory a je to tak ve všem.
 

DeletedUser

Guest
Takže, to zásadní je napsáno už v nadpise, ale raději to napíšu i sem:
Byl bych rád, kdybyste se v tomto tématu vyjádřili ke vzdělání, nevzdělanosti, škole(ám) a vzdělávání obecně.

S dovolením bych vyzobl pár věcí, které mě zaujaly - proto jen v rychlosti:

podívejme se na takzvaný školní vzdělávací program… kdyby nešlo o vážnou situaci, znamenitě bych se bavil; kdysi, když tento "maslostroj" začínal, existovalo pár takzvaně experimentálních škol, do kterých se tlačily peníze horem dolem – buď na úkor škol kolem (ředitelé v té době ty experimentální ústavy opravdu milovali, když se jim kvůli tomu krátily dotace), nebo díky známostem v Parlamentu. Kvantum ředitelů základních škol v Praze z oněch postů časem odešlo, protože s tím (s prominutím) paskvilem nechtěli mít nic společného – a ani se jim nedivím. Bohužel jsem jako občan dle zákona nucen tento duševní masochismus respektovat.

Důsledek ŠVP? Především to pocítí žák při přestupu z jedné ZŠ na druhou - může se totiž ukázat (a také se v mnoha případech ukazuje) časový nesoulad mezi látkou probíranou na jedné a na druhé škole v tom smyslu, že co na jedné škole bylo probráno, na druhé ještě probráno nebylo, ale bylo probráno to, co nebylo probráno na škole první. Dva tři předměty v takovém stavu - a když si představím, že jde o žáka osmého nebo devátého ročníku, opravdu mu nezávidím (a to nehovořím o problematice výuky jazyků v tom smyslu, že na jedné škole se žák může x let věnovat, dejme tomu, němčině, a po přestupu zjistí, že bude muset začít od nuly s angličtinou, protože na nové škole se němčina nevyučuje). Od naší humánní společnosti bych takovéto cílené a naprosto zbytečné stresování opravdu neočekával.

Velmi by mě zajímalo, jak si při tomto politováníhodném stavu pan ministr představuje srovnávací testy ... kdysi existovaly centrálně dané osnovy a osobně se nedomnívám, že šlo o špatný systém (podle mého názoru plně stačilo eliminovat faktory poplatné minulému režimu) - potom by srovnávání mělo alespoň nějaký smysl (za stávající situace se na srovnávacích testech leda někdo finančně zahojí). A když se mi doneslo, že MŠMT uvažuje o vytvoření seznamu doporučených domácích cvičení, šel jsem zvracet.
Ona celá ta věc stejně nakonec skončí tak, že se vrátí staré centrální osnovy a předlistopadové maturity, maximálně s velmi mírnými obměnami… a přijdou s tím zase jako s velkým, ba přímo obrovským objevem (čímž se x let práce na ŠVP vyhodnotí jako velmi hezký a nanicovatý experiment a někdo si přitom vylepší privátní rozpočet).

Stejně tak je zajímavá záležitost kolem nového stylu písma, který tak či tak bude mít naprosto nulový přínos - když opominu, že psaní tiskacími písmeny bych považoval za osobní urážku již v prvním ročníku základní školy, tak si nejsem jist, jak dopadnou oběti tohoto skvělého experimentu, dostane - li se jim někdy do rukou text obsahující normální psané písmo... patrně si budou muset objednat někoho, kdo jim jej přečte.
Faktem ale je, že v oblasti vydávání nových učebních pomůcek bude opět tučný výdělek.

Málem bych byl zapomněl - od dob paní ministryně Buzkové platí, že žák může tentýž ročník opakovat maximálně jednou; navenek to vypadá jako krok vpřed, ale ve skutečnosti je to kontraproduktivní. Pokud totiž žák takzvaně "propadne", bude ročník opakovat, a i kdyby byl opět klasifikován nedostatečně, tentokráte "postoupí věkem" - jinak řečeno, repetent nemusí dělat naprosto nic a postoupí i tak, což je přinejmenším pozoruhodné.

Závěrem ocením, jestliže se případné polemiky zúčastní pouze ti, kdo skutečně mají co říci...
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser4517

Guest
nemůžu si pomoct,ale nevdělaná a negramotná je u nás menšina, její název nehodlám vyslovovat poněvadž bych byl označen za rasistu,doslechl jsem se,že zminovaná menšina za minulého režimu nemusela chodit do školy a tak jsou negramotní a málo vzdělaní a učí k tomu i své dítka a docela mě zarazil tento článek http://www.novinky.cz/veda-skoly/22...ost-jich-vsak-studium-nedokonci.html?ref=boxE nechcí se tím nikoho dotkout,ale tohle už je na mě moc.

A uroven vzdělanosti na Základních školách klesá a sám jsem to pocítil,při vstupu na střední školu před rokem a nestačil jsem se divit.
 

DeletedUser

Guest
Cline, nemám v úmyslu být impertinentní, ale základní školy nejsou v očích řady rodičů ničím jiným, nežli dočasným odkladištěm genetických otisků - skýtají totiž alespoň jakousi záruku, že dům, který stál ráno, bude stát i odpoledne... a zdaleka nemohu hovořit o jakési národnostní menšině.

Vzdělávací proces na základních školách není poškozován pouze systémovými opatřeními; to by ovšem bylo na předlouhou debatu, přičemž palba by směřovala do řad žáků a domácího prostředí, v rámci objektivity (a vynechat nelze ani pedagogy).
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Nahoru