• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.221 je naplánovaná na úterý 30. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Nevzdělanost - hrozba?

nemůžu si pomoct,ale nevdělaná a negramotná je u nás menšina...

Nepřizpůsobivá menšina je zanedbatelná, ten problém je u nich pořád ten samý a ve stejném rozsahu, takže tady se není třeba čeho bát. Měli by jsme se spíše dívat na většinovou společnost, sledovat jak na to jsem my sami. A národ tak nějak blbne, staří místo aby věkem moudřeli tak naopak hloupnou, mladí nemají žádné zájmy a jsou nechápaví. O to víc se ale hrnou za vzděláním, které nejsou schopni zvládnout, šidí ale sami sebe. U těch starších a u obyvatel středního věku, to už je celkem jedno. Ale ti mladí budou mít problém, až budou hledat slušnou práci.
 

DeletedUser

Guest
Nepřizpůsobivá menšina je zanedbatelná, ten problém je u nich pořád ten samý a ve stejném rozsahu, takže tady se není třeba čeho bát. Měli by jsme se spíše dívat na většinovou společnost, sledovat jak na to jsem my sami. A národ tak nějak blbne, staří místo aby věkem moudřeli tak naopak hloupnou, mladí nemají žádné zájmy a jsou nechápaví. O to víc se ale hrnou za vzděláním, které nejsou schopni zvládnout, šidí ale sami sebe. U těch starších a u obyvatel středního věku, to už je celkem jedno. Ale ti mladí budou mít problém, až budou hledat slušnou práci.


Ta menšina zanedbatelná rozhodně není, problémy sice jsou ty samé, ale v žádném případě ve stejném rozsahu nejsou, těch přistěhovalců je čím dál tím víc, no a že se není třeba čeho bát raději nekomentuji, rád bych věděl, ve kterém městě žiješ. Další věta mě celkem uráží, éprotože házíš všechny do jednoho pytle, není pravda, že každý mladý nemá zájmy a nikdo nic nechápe. Rád bych věděl, jakém prostředí se pohybuješ, že řekneš takovou věc. Hodně pochybuju, že to je škola. Aspoň v jednom s tebou souhlasím, problém budou mít hodně veliký si slušnou práci najít. Ale to je každýho věc, jak se k tomu postaví.
 

DeletedUser

Guest
Ta menšina zanedbatelná rozhodně není, problémy sice jsou ty samé, ale v žádném případě ve stejném rozsahu nejsou, těch přistěhovalců je čím dál tím víc, no a že se není třeba čeho bát raději nekomentuji, rád bych věděl, ve kterém městě žiješ. Další věta mě celkem uráží, éprotože házíš všechny do jednoho pytle, není pravda, že každý mladý nemá zájmy a nikdo nic nechápe. Rád bych věděl, jakém prostředí se pohybuješ, že řekneš takovou věc. Hodně pochybuju, že to je škola. Aspoň v jednom s tebou souhlasím, problém budou mít hodně veliký si slušnou práci najít. Ale to je každýho věc, jak se k tomu postaví.

Audi, ženete věc zbytečně na ostří nože - celá záležitost je komplikovanější, než by se mohlo zdát. Nepostihnu ani vzdáleně vše, ale přece jen alespoň pár slov k tomu:

Především je třeba si uvědomit, že ne každý žízní po vzdělání vyššího stupně - dílem na něj buď nedosáhne z pozice intelektu (viz drsné pořekadlo "komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí), nebo by na něj z pozice intelektu dosáhl, ale není mu umožněno z celé řady jiných důvodů - buď o něj nestojí, protože jej zlákaly jiné zájmy (které nezbytně nutně nemusí být negativní, ba naopak mohou být zcela v pořádku), nebo o něj stojí, ale není mu přáno díky prostředí, v němž vyrůstá... a tak bychom mohli pokračovat.
Třídit lidi podle kritérií národnostních menšin je příliš paušalizující a potenciálně nebezpečné, zejména podle predispozic ke vzdělání. Znám dosti přistěhovalců, jejichž studijní výsledky zcela zastíní "domorodce", abych tak řekl - a kupodivu i v oblasti jazyka, kdy konstatuji, že v některých případech rodilý Čech ovládá češtinu nesrovnatelně hůře, nežli ti, jejichž mateřským jazykem čeština rozhodně není, a to po půl roce, vážení.

Problém podle mého názoru nastává, pokud někomu není shůry dáno a dochází k:

1) realizaci rodičů skrze dítě (my jsme ničeho nedosáhli, tak ať alespoň někdo prorazí - a je jedno, co to bude stát),
2) udržení společenské prestiže rodiny (všichni jsou vysokoškoláci, tak budeš rovněž, co by tomu řekli známí - to se nějakým způsobem zařídí),
3) dítě je amorální, dutolebý zmetek a pomocí zázemí ze strany rodičů bez skrupulí drtí vše, co stojí v cestě vysněnému postu bez ohledu na následky (protože si je samo velmi dobře vědomo toho, že má dutou hlavu - a běda, pokud mu to někdo připomene).

Ve všeobecné praxi nachází tyto problémy podhoubí (mimo jiné) v podobě internetu (mládež kupodivu v tomto směru vyznává až příliš často názor, že co je na internetu, je všech) - docházíme tak k naprosto absurdním situacím, kdy za předchozího režimu všichni četli to a to a všichni měli ve čtenářském deníku totéž... a nyní (díky modernímu náboženství CTRL+C, CTRL+V, CTRL+P) nejenže jsme tamtéž... jsme dokonce ještě níže, protože zatímco kdysi každý napsal totéž jinými slovy, dnes je totéž popsáno stejnými slovy (podle sloganu "kde jsi to stáhl.. tyjo, to je dobrý, tam jdu taky").

Všimněte si, jak často se v diskusích objeví poměrně závažné téma, o němž by bylo možno diskutovat hodiny a hodiny velmi zajímavým způsobem - a všimněte si kvalit příspěvků u takových témat... většinou se jedná o rádobyvtipné poznámky, nejapné emocionální výlevy, nesmyslné bláboly z odborného hlediska, případně statě zkopírované z internetu (kterým postující nerozumí buď vůbec, nebo jen velmi mělce). Postující se tak sám, v touze zviditelnění se, staví do role, abych tak řekl, intelektuálně vyprahlého jedince. Jistě, je zde otázka věku - klidně budu oponovat, protože jednak mohu napsat číslovku jakou chci a jednak, když už tedy narazím na někoho, kdo o něčem něco ví, proč toho nevyužít ve smyslu získání informací, když je k tomu prostor a za diskusi nehrozí žádné negativní sankce?

Nebudu dlouho unavovat, stejně bych za tu chvilku nenapsal, co bych chtěl - shrnu to asi do otázky, proč se v Čechách stalo poctivé řemeslo (bez pseudomaturity mající cenu slepičího trusu) stigmatem? Proč se cpou na školy lidé, kteří se na ně neměli v životě dostat - a co horšího, proč je "úspěšně dokončují"?
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Cavansit to tady rozjel ve velkým stylu,zřejmě je v problematice tzv.kovanej.(bez impertinence),ale není taky odpověd tak trochu v jistejch mediálních masážích?V průzkumech solidních i pofiderních organizací o úrovni vzdělanosti.Tuším,že právě ony vydávají zpravy o nízké vzdělanosti národa.
Co se týká stigmata VYUČEN(A),není to problém nabídky a poptávky?
Nechci se probůh někoho dotknout,ale je jistý rozdíl mezi být vyučen a zaučen. Když se sejdou dva,mohou oba říct,,já dělám auta,,,ale není to totéž.Ten jeden je minimálně vyučenej automechanik,čili svým způsobem odborník,ten druhej je zaučenej na vložkování válců ve Škodovce.Ten první tohle zvládne,kromě toho sešteluje zapalování,ruční brzdu,sbíhavost atd.To už ten druhej nestíhá.Ale po kom je větší poptávka?Proč třeba vyučenej tesař,nebo truhlář skončí na montážní lince převodovek v Nošovicích?
To jsem zabrousil jinam,ale z vlastní praxe vidím,jak upadá sklářství a bižuterní průmysl,těžký kalibry dřívější ekonomiky.Tím pádem se ruší sklářský školy,ale bohužel,ten absolvent třeba VŠCHT,neumí nabrat surovinu na píštalu,neumí totiž tu píštalu ani vzít do ruky.A pokud nemá toho kvalitního dělníka,tak je mu jeho vzdělání vcelku houby platný.
Azase nás někdo může masírovat,že jsme málo vzdělaný.Nedávno jsem se dočetl,že v našem kraji(Liberecký),se zavádí opět několik tříd dělnických profesí různých oborů a i na tom ,,učnáku,, budou vyplácet prospěchový stipendia.
Já to těm absolventům přeju a nezávidím,jenom se ptám,jestli nebudou kazit agenturám procenta výšky vzdělanosti a zda s vizitkou VYČEN(A),neskončí na postu ZAUČEN(A).:radní:
 

DeletedUser

Guest
Kluge, máš přirozeně pravdu a souhlasím s tím, co píšeš - včetně faktu, že masmédia a jejich role je nepopiratelná (koneckonců jsem si do nich rýpl v jiném threadu, ale na tom nesejde).

Porovnejme trendy vzdělávacího procesu na základních školách, protože tam se odehrává (nebo by se alespoň měla odehrávat) ta nejdůležitější část:

1) zrušení zvláštních škol a integrace jejich žáků na základní školy - průzkumy na ZŠ po odchodech nadprůměrných (ale pozor, dnes i krutě průměrných a v některých případech i podprůměrných) žáků na osmiletá, případně víceletá gymnázia logicky nemohou dopadnout jinak nežli katastrofálně... ergo je zbytečné je dělat, nemají význam.

2) když se podíváme na to, jakým způsobem si žáci vybírají další školu (neplatí paušálně, přirozeně), tak to vypadá přibližně následovně:

a) jéžiš, tady by po mně chtěli přijímačky, nejsem blázen...
b) tyjo, tady maj zas do průměru 1,5 bez přijímaček, na to nemam,
c) haha, tady berou do 2,5, tam se pohrnu.

Ani v jednom případě (a,b,c) nefiguruje název školy, natož její zaměření - prostě není podstatné, podstatným se staly průměry a absence přijímacího řízení. Svým způsobem je to jeden z důsledků boje škol o žáky kvůli "dotaci na hlavu". Jistě, žák má možnost si podat přihlášky i na kvalitní školy, při současném systému... nicméně, protože má dvouapůlkové tutovky, ztrácí jistou dávku motivace a velmi snadno tak sleví ze svých představ, což není zcela v pořádku.

3) Zrovna nedávno jsem se díval na pár obecních časopisů, kde se odměňovali žáci tamních ZŠ. Chcete znát strukturu? Soutěž ve zpěvu, soutěž v tanci a zbytek florbal, basketbal, kopaná. Matematické, fyzikální, chemické, jazykové, biologické či jiné záležitosti - nula, naprostá nula. Zručnost - modeláři, radioamatéři, kluci, do pracují se dřevem a podobně? Opět nula. I to o lecčems svědčí. Prospějí všichni, přijati jsou všichni... tak proč se vlastně zbytečně namáhat? Ono je velmi jednoduché relaxovat 9 let ve škole za stálého opakování, jak je ta škola nudná, hnusná... jenže přijde pololetí 9. ročníku a ejhle - namísto učebního oboru hopla na další 4 roky středoškolského studia - a další 4 roky bude škola nudná a hnusná...

Neteř se na konci první třídy vrátila se samými jedničkami, ale tvářila se, jako kdyby polkla citron; ptal jsem se, co se stalo, a dostalo se mi této odpovědi, cituji: "Víš, strejdo, já mam samý jedničky, ale Jarda T. (jméno pozměněno) je tak hloupej, nic neví, pořád zlobí a něco nemá a má taky samý jedničky... tak to asi nemá žádnou cenu, viď?"

Je třeba komentáře?

4) Dítko nadává paní učitelce do starých krav (opět neplatí paušálně, ale žáci toto registrují)- a máme zde vysvědčení osm či devět... a drsný ramenáč se mění v rektálního alpinistu žadonícího paní učitelku o lepší známku (pokud možno bez prověření znalostí), protože by měl jinak špatný průměr a buď by musel absolvovat přijímací řízení, nebo by jej nevzali vůbec; paní učitelka se zahalí do důstojného závoje pedagogického taktu a namísto aby se žákem vyrazila dveře, jde a známku mu zlepší. Dítko si oddechne a od vysvědčení je paní učitelka v jeho podání nejen opětovně starou krávou, ale navíc tlumočí mladším žákům svoji zkušenost slovy: "To je v pohodě, woe, na to se vykašli - pak jí jen zahraješ divadýlko a vona ti tu lepší známku dá zadáčo...".

5) Během prázdnin jsme měli ve firmě synka našeho závozníka - takzvaně studoval jednu z řady Obchodních akademií - a to natolik úspěšně, že jej na konci srpna čekal reparát. Tatík se tedy řádně namíchl a nechal synka studenta pracovat mezi námi, póvlem pokládajícím dlažbu, po celý červencový týden... to 17 leté boží hovádko nejenže nedokázalo spočítat, kolik štěrku a dlažby je třeba na chodník u rodinného domku, ale fyzicky odpadlo po pár hodinách vcelku vlažné práce. Dnes patří mezi premianty na škole, kantoři ho nepoznávají a otec je náramně spokojen (pouze se nám diskrétně svěřil, že syn má z jakýchsi neznámých důvodů nervózní tik při pohledu na krumpáč, lopatu a kolečko... poznamenal jsem, že jde patrně o zatím nepojmenovanou dysfunkci, podle mého mínění...).

Nicméně v konečném souhrnu jde o situaci v rodině, personální obsazení na školách a systémová opatření - buď selhává jedno, druhé či třetí, případně nejrůznější kombinace těchto možností.
 
Naposledy upraveno moderátorem:
To co jsem psal předtím,nebyla oponentura,spíš jsem nenapsal,že s tebou jednoznačně souhlasím a s tvojí další pooznámkou taky.Jen jsem přidal svůj postřeh.A přidám další,sice se netýká bezprostředně školství,ale s učením úzce souvisí.Sám jsem aktivní myslivec.Pokud si někdo myslí,že si koupím flintu a chodím bouchat,tak to neplatí, i když se i mezi námi najdou exoti až to bolí.Ale než jsem si mohl tu flintičku pořídit,musel jsem absolvovat kurs,kde se vyučovalo 6 předmětů,které se týkaly myslivosti,zbraní,zákonů.Byl předepsaný počet hodin,kde jsme museli být fyzicky přítomni,každý předmět přednášel jinej lektor.Na konci se skládali zkoušky a fakt to byla malá maturita.Testíky,otázky v obálkách,praktický záležitosti na střelnici,řádně delegovaná zkuš.komise. Jeden předmět špatně,možnost reparátu.Dva špatně, končíš bez možnosti odvolání a pokud chceš bejt myslivec,celej kurs znovu.Divil by jsi se,jak se i 30iletý chlapi potili.I když svoji roli sehrávali i finance,ten kurs na pár tisícovek přišel.
Ted to je navíc ještě vylepšený o to,že na zkoušky jezdí komisaři třeba z jinýho okresu,aby se eliminovalo bratříčkování apod.Ale máme mezi sebou exota,kterej se dostal k průkazu kdesi,kdysi,ale evidentně nic neabsolvoval a to je vůl jak anděl,je to 60iletej tupan o myslivosti ví víc moje vnučka,co chodí do 2.třídy.Bohužel.:radní:
 

DeletedUser

Guest
Zajímavá informace... mohl bys to ohledně předmětů (a tak dále) rozvést? Kupříkladu PM, abychom zde dali prostor dalším.
 

DeletedUser

Guest
2 roky jsem chodil na jakousi ZŠ u nás v Hradci.
Škola je proslulá tím,že učí nejvíce hajzlíků z celýho Hradce.
Dvojky z chování jsou naprosto běžné.

Od kamaráda,ktrý se mnou chodí do sboru jsem se dozvěděl,že tam za poslední půlrok stoupla kriminalita a šikana učitelů.To,že se někdo vymočí do květináče při hodině,nebo kouří před učitelem marihuanu je celkem slabá záležitost.
Jakýsi "žák" se bratříčkuje s "Hradeckou rodinou"-tzn. je morálním ředitelem školy.
Je vždycky vyzbrojen.Učitelé poslouchají jeho,ne on je.

Jsem rád,že jsem z tý díry vypadl.Čeho se tam mají bát?
 

DeletedUser4517

Guest
2 roky jsem chodil na jakousi ZŠ u nás v Hradci.
Škola je proslulá tím,že učí nejvíce hajzlíků z celýho Hradce.
Dvojky z chování jsou naprosto běžné.

Od kamaráda,ktrý se mnou chodí do sboru jsem se dozvěděl,že tam za poslední půlrok stoupla kriminalita a šikana učitelů.To,že se někdo vymočí do květináče při hodině,nebo kouří před učitelem marihuanu je celkem slabá záležitost.
Jakýsi "žák" se bratříčkuje s "Hradeckou rodinou"-tzn. je morálním ředitelem školy.
Je vždycky vyzbrojen.Učitelé poslouchají jeho,ne on je.

Jsem rád,že jsem z tý díry vypadl.Čeho se tam mají bát?

tomu se říká spodina společnosti,pomohl by snad nějaký napumpovaný vojenský důstojník s povolením mlátit.
 

DeletedUser

Guest
Je ovšem třeba si položit otázku, Cline, proč celá záležitost dospěla do tohoto stadia - pokud totiž budeš odstraňovat pouhé důsledky (aktuální situace ve škole), neznamená to, že odstraníš příčiny (ergo se situace po odstranění důsledků může opakovat)... takže půjde o sysifovskou práci.

Jasně jsem psal, že v konečném souhrnu jde o situaci v rodině, personální obsazení na školách a systémová opatření - buď selhává jedno, druhé či třetí, případně nejrůznější kombinace těchto možností.
 

DeletedUser4517

Guest
Je ovšem třeba si položit otázku, Cline, proč celá záležitost dospěla do tohoto stadia - pokud totiž budeš odstraňovat pouhé důsledky (aktuální situace ve škole), neznamená to, že odstraníš příčiny (ergo se situace po odstranění důsledků může opakovat)... takže půjde o sysifovskou práci.

Jasně jsem psal, že v konečném souhrnu jde o situaci v rodině, personální obsazení na školách a systémová opatření - buď selhává jedno, druhé či třetí, případně nejrůznější kombinace těchto možností.

nakažený jedinec nakazí celé stádo a to je pak nutno vyhubit a na této škole bych vyhodil ředitelem a celý personál a nasadil dost přísný nový personál a snažil se zachránit co se dá a nejde mi do hlavy když je ta škola tím proslulá,že to nikdo jiný neřešil se zastupitelů.
 

DeletedUser

Guest
nakažený jedinec nakazí celé stádo a to je pak nutno vyhubit a na této škole bych vyhodil ředitelem a celý personál a nasadil dost přísný nový personál a snažil se zachránit co se dá a nejde mi do hlavy když je ta škola tím proslulá,že to nikdo jiný neřešil se zastupitelů.

Cline, podobné názory jsou na hranici nejen pravidel, ale i samotné etiky... nehledě k tomu, že je nelze považovat za řešení daného případu, natož za řešení aplikovatelné obecně.
 

DeletedUser4517

Guest
Cline, podobné názory jsou na hranici nejen pravidel, ale i samotné etiky... nehledě k tomu, že je nelze považovat za řešení daného případu, natož za řešení aplikovatelné obecně.

a tobě připadá etické chcát do květináče a nadávat učiteli ?mě moc ne a u jedinců,kteří už mají v životě jasno "Dej bože lehko" nic moc jiného dělát nejde,psycholog by asi nepomohl a sám by se musel jít léčit a fyzické tresty přichází jako jediné v úvahu,když se jim potrestání doma nedostane.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Cline, teď jsme každý trochu někde jinde - zeptám se tedy přímo, jakým způsobem hodláš "vyhubit stádo"?
Já se chci dobrat příčin té situace; jednak nejsem kompetentní k tomu, abych ji řešil, jednak mám příliš málo informací k tomu, abych něco podobného řešil od stolu.
 

DeletedUser4517

Guest
Cline, teď jsme každý trochu někde jinde - zeptám se tedy přímo, jakým způsobem hodláš "vyhubit stádo"?
Já se chci dobrat příčin té situace; jednak nejsem kompetentní k tomu, abych ji řešil, jednak mám příliš málo informací k tomu, abych něco podobného řešil od stolu.

s tím hubením to bylo obrazně řečeno nápravu bych hledal v přísnějším režimu a možna udělal policejní stanici na škole.
 

DeletedUser

Guest
Souhlasím částečně s Clinem, i když si myslím že chyba bude hodně ve vedení školy, že se nesnaží situaci řešit... máš ve škole zbraň? OK, pak jí dej támhle tomu pánovi od policie.
Máš marihuanu? Tak doufám že nepěstujše a máš jen množství menší než malé (teď už to je stanovené "normou").
Ale to by vyžadovalo nějakou tu práci od učitelů navíc... Je typické že každý učitel chce ze začátku hrozně učit (jinak ani nemá smysl učit - tohle povolání se pro prachy dělat nedá, alespoň u nás ne), má plány jak se poučí z chyb svých vlasních učitelů a tak dále.
Mám krásný příklad ze svého kolí - od 3. třídy jsem měl na začátce třídního učitele, těsně po škole, byli jsme jeho první žáci. Učil s chutí a elánem, všichni ho měli rádi. No a teď po 6 letech je hrozně otrávený, na každého štěká a i jinak slušní žáci, kteří nepatří mezi ty "škola otrava, učitelé hov..." říkají že hodiny s ním jsou strašné, a ta nechuť učitele se přenáší i na žáky. Ovšem většinou se vyjadřují poněkud vulgárněji. (jedná se o mé bývalé spolužáky)
A problém je hodně v rodinách... na gymplu jsme měli takový případ o rok výš - přišel kluk, absolutní výmaz, nadával učitelům - jednoho našeho oblíbeného profesora dohnal skoro k vyhazovu ze školy - řval na něj ve třídě ať ho neštve, zvedne se a jde s ním na chodbu. Díky bohu nešel, jinak by to byla fakt škoda.
Dvojka z chování, trojka... řešilo se to s rodiči - navrhlo se "gentlemanské" změnění školy, aby nemusel být vyhozen, načež maminka seřvala vedení školy i třídní učitelku co si to dovolují takhle pomlouvat jejícho chlapečka. A na škole zústal. Avšak po dalším čvrtroce se odstěhoval pryč, a poměrně daleko, takže zase zavládl klid.
 

DeletedUser

Guest
A k čemu, prosímtě, bude policejní stanice na základní škole?
Dovol, abych Ti decentně připomněl fakt, že podle paragrafu 99, odstavce 1 zákona 218/2003 Sbírky se výslovně uvádí, že "dítě mladší 15 let není trestně odpovědné", nehledě k paragrafu 33, písmene b téhož zákona, který stanoví jako jednu z polehčujících okolností majících význam pro výměru trestu "spáchání trestného činu ve věku blízkém věku mladistvých" (soudní praxe toto aplikuje na 18 - 19 leté pachatele).

Kdepak, Forkronile - pokud by existovaly skutečně funkční rodiny, k podobné situaci by došlo jen velmi výjimečně.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Problém je funkční a "funkční". Zmiňovaný žák měl dobré zázemí, oba rodiče, táta pracoval v nějaké firmě a mám na slušné mozi na MÚ. Ovšem fungující jistě myslíš v oblasti výhcovy, ne v oblasti materiální, početní a dalších "hmatatelných"(viz zaměstnání).
 

DeletedUser

Guest
Problém je funkční a "funkční". Zmiňovaný žák měl dobré zázemí, oba rodiče, táta pracoval v nějaké firmě a mám na slušné mozi na MÚ. Ovšem fungující jistě myslíš v oblasti výhcovy, ne v oblasti materiální, početní a dalších "hmatatelných"(viz zaměstnání).

Samozřejmě - je zde otázka připravenosti či nepřipravenosti rodičů na výchovu dítěte (ve smyslu zralosti), otázka nechtěného dítěte, otázka příliš dobrého zázemí (může docházet k tomu, že dítě si bere, co se mu zachce, případně k tomu, že rodiče jsou natolik pracovně vytíženi, že nejen nesledují vzrůstající asociálnost potomkova chování, ale dokonce se ji snaží "zaretušovat" nejrůznějšími způsoby), otázka příliš špatného soc. zázemí, dále otázka nepřítomnosti otce či matky (nekompletní rodina), příchodu nového partnera(ky) do rodiny, kriminalizace rodičů, výchovné zanedbávání obecně, ... vyber si.

To nejsou věci, které může do detailu řešit zákon, případně jakási instituce - budeme snad například stanovovat kvóty na to, kolik hodin denně se mají rodiče věnovat svému dítěti? To je absurdní.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Ano, ldyž bych použil (upravený - v originále je tam jakýsi pronárod, avšak to že je parodií na lidi je jasné každému bystřejšímu čtenáři) citát T. Pratchetta, myslím že bych jím to vyjádřil poměrně přesně:
"Jediným problémem lidí jsou oni samotní."
 
Naposledy upraveno moderátorem:
Nahoru