• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.221 je naplánovaná na úterý 30. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Nevzdělanost - hrozba?

DeletedUser

Guest
Přesně tak. A z toho důvodu může represe fungovat jako nástroj pouze do jisté míry, nemá - li se zvrhnout v něco horšího. Dokud se nezmění situace v rodinách, nedojde k radikálnímu zlepšení ani jinde.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Kdopak z vás zná film Obecná škola?

A teď se ptám:Kde je ta úcta rodičů i žáků k učiteli?Kde je ta domácí výchova mlácení páskem přes pr..pánev když něco prcek provede?

Vypařilo se to.Teď jsou tady kápem rodiče,poté žák a nakonec až učitel,který se musí přizpůsobit.
Už jediná facka nějakému hajzlíkovi a rodiče si stěžují.
Když byly tělesné tresty,žáci se chovali lépe,měli z něčeho strach,ale dnes?
Poznámky nikomu nevadí,na domácí úkoly "navíc" se dlabe a učitel musí makat.

Žáci se ohánějí pouze tím,že mají práva.A povinnosti?Kde jsou?....
 

DeletedUser

Guest
Tělesné tresty ve školách jsou značně diskutabilní záležitostí, pro tuto alternativu osobně nejsem. Spíše bych se klonil k možnosti dočasně žáka vyloučit ze vzdělávacího procesu, řekněme na tři, čtyři týdny, kdy by se rodiče museli postarat o to, aby dítě tento čas trávilo studiem, přičemž po návratu by bylo konáno komisionální přezkoušení dotyčného, zda si zameškanou látku doplnil - pokud ne, nechť následují sankce aplikované na rodiče.

V tomto směru je znám i extrémní názor, že by bylo pouze právo i na vzdělání základní, nikoliv povinnost jej absolvovat; mělo by to svá plus i minus, jako vše.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

Deleted User - 31870

Guest
Nechci se přímo vyjadřovat k problematice, neboť nejsem v obraze o celém školství v jednotlivých oblastech (na každé škole by bylo zapotřebí jiného zásahu) a chyby vidím na všech stranách (stát, školy, rodiče i děti).. Ale chtěla bych vám doporučit jeden film podle skutečné události, který mi zaujal:
http://www.csfd.cz/film/225055-ron-clark-story-the/
 

DeletedUser

Guest
Tak to prr - proč já mám respektovat učitele, když on nerespektuje mě? Já mám přece stejné právo na respekt jako on, takže ode mě nikdo nemůže chtít, abych bezmezně uctíval každého, kdo mě učí, jen protože mě učí.
 

DeletedUser

Guest
Revarine, já bych s tím vzájemným respektem naprosto souhlasil... potíž je v tom, že musí jít o VZÁJEMNÝ respekt, nikoliv respekt z jedné strany, a to sice ze strany učitele. Pokud žák považuje projevy tolerance a respektu za slabost, potom se obě tyto vlastnosti v podání učitele nejen téměř rovnají stupiditě vydávané za profesionální přístup a pedagogický takt, ale odporují ve své podstatě i prachobyčejnému pudu sebezáchovy.
 

DeletedUser

Guest
A to je právě ten problém, všeobecný předpoklad je, že učitel se vždycky snaží chovat správně a žák mu to kazí - není to tak ve všech případech. Já mám ke svým učitelům respekt, ale jen do chvíle, dokud ho vidím od nich - když mnou učitel pohrdá, kope si vlastní hrob.
 

DeletedUser

Guest
A to je právě ten problém, všeobecný předpoklad je, že učitel se vždycky snaží chovat správně a žák mu to kazí - není to tak ve všech případech. Já mám ke svým učitelům respekt, ale jen do chvíle, dokud ho vidím od nich - když mnou učitel pohrdá, kope si vlastní hrob.

Jistě, Revarine, jde o předpoklad a není tomu tak ve všech případech - a asi ani nemůže být. Jsou Učitelé a učitelé... a jsou Žáci a žáci; doba, kdy budou pouze Učitelé a pouze Žáci, ještě nenastala :)
 

DeletedUser6989

Guest
Tělesné tresty by nic nevyřešily.Zmírnily by projevy chování,ale ne to,co si žák myslí.Jen by ho to utvrdilo v tom,že učitel je de+++ .Úcta a strach jsou dvě dost rozdílné věci.Pokud chybí úcta, pak hlavní problém spočívá ve výhově žáka. v rozpadu morálních hodnot - jak mám mít k někomu úctu,když vidím,co se děje (v médiích ale i třeba u nás na škole).Je docela těžké mít kladný postoj k učitěli když většína studentů ho (neoprávněně) považuje za +++++ .Tady také platí,že než abych šel svým názorem proti většíně,radši budu mlčet,nebo se budu chovat jako zbytek kolektivu.Dněšní mládež totiž nepovažuje úctu a morální hodnoty za něco COOL - zkuste si vycházet s učitelem a uvidíte jak budou reagovat spolužáci.Třída bude asi něco jako dav - Jeden člověk strhne všechny ostatní,kteří budou dělat věci,které by si s učitělem mezi čtyřma očima nedovolili (zkrátka davové šílenství).
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Tělesné tresty by nic nevyřešily.Zmírnily by projevy chování,ale ne to,co si žák myslí.Jen by ho to utvrdilo v tom,že učitel je de+++ .Úcta a strach jsou dvě dost rozdílné věci.Pokud chybí úcta, pak hlavní problém spočívá ve výhově žáka. v rozpadu morálních hodnot - jak mám mít k někomu úctu,když vidím,co se děje (v médiích ale i třeba u nás na škole).Je docela těžké mít kladný postoj k učitěli když většína studentů ho (neoprávněně) považuje za +++++ .Tady také platí,že než abych šel svým názorem proti většíně,radši budu mlčet,nebo se budu chovat jako zbytek kolektivu.Dněšní mládež totiž nepovažuje úctu a morální hodnoty za něco COOL - zkuste si vycházet s učitelem a uvidíte jak budou reagovat spolužáci.Třída bude asi něco jako dav - Jeden člověk strhne všechny ostatní,kteří budou dělat věci,které by si s učitělem mezi čtyřma očima nedovolili (zkrátka davové šílenství).

Tělesný trest sám o sobě přirozeně nic řešit nemůže - stejně tak, jako nemůže být objektivní pro všechny zúčastněné z, řekněme, fyziologického hlediska. Pouhý strach z tělesného trestu může vést k pokryteckému chování - jistě, je to asi lepší alternativa nežli chování přímo porušující pravidla, nicméně mám jisté výhrady.

Jde-li o školství obecně, pokud nejsou učitelé zaštítěni jakousi systémovou autoritou (i podprůměrně inteligentní žák velmi rychle pochopí, že učitel ve své podstatě nezmůže naprosto nic, pakliže žák nemá zábrany), nebudou za autoritu považováni, bohužel.

Co se reakce spolužáků, respektive spolupracovníků (v dnešní době), okolí a sousedů týče, zpravidla nemívám potíže :)
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Niekedy je lepšia poriadna otcovska facka ako nejake trojmesačne liečenie..
 
Jenom na okraj.
To Revarine-už jenom ten kousek,že si učitel,, kope vlastní hrob,, mě osobně připadá hodně agresivní a je otázka,co už pro tebe nebude únosný.Za to se dá schovat hodně věcí.
Jinak k těl.trestům.Já jsem chodil do školy v době (jak se dnes s oblibou říká)v době hluboké totality a spousta lidí,kteří tady hrají a přispívají do fora má jistě rodiče mladší,než jsem já.Můj dojem je takovej,že ona i ta demokracie má svoji mez.Měli jsme na škole učitele s aprobací TV-chemie.Byl to chlap jako hora,asi dvakrát reprez.naší republiku ve volejbale a stabilně hrál extraligu.Pokud jsme byli příliš otrkaný vůči učitelkám,stačilo jim,aby řekli:ve sborovně se zmíním soudruhu učiteli......a ujištuju,že byl klid.Děvčat se nikdy ani nedotkl(ale popravdě,nejsou dnes leckdy oprsklejší,než kluci?),ale mi jsme měli nad sebou hrozbu,že v hodině TV,si zlobivce přizve,dotyčný v tradičních červených trenýrkách a bílém tílku se před ním ohne do pravého úhlu a soudruh učitel mu ji prostě pleskne přes prdel.Tou svoji strašnou tlapou poslal dotýčnýho asi tak dva metry dopředu,na to prohlásil,že ten utíká a at si tedy jde ještě pro jednu.
No a doma každej držel klapačku,bo by to mohlo bejt řešený i tam.Nehrozilo ohluchutí,otřes mozku,špatný vidění apod.A myslím,že ovoce to přineslo,snad jen masochista by zlobil dál.A to by musel bejt kovanej masochista.
Jinak moje děti chodili do školy taky ještě za starýho režimu.Jelikož synek byl rochu živější,sám jsem řekl učitelce,aby ho klidně propleskla,pokud to bude třeba a věřte,že jsem nebyl sám z rodičů.Pravda je taková,že mu ji asi ani jednou nestřihla,nebo to neřekl,nevím.Ale pravda je taková,že ve 3.třídě mu ostřihala vlasy,tak jsem vletěl do školy a klučina šel do jiný třídy.Tam jsem viděl nepatřičnej zásah do jeho a rodičovskejch práv a svobod.Ne v jednom lepáku ,nebo vykrákání za vlasy.Ale pokud dnes nastává konflikt,jenom proto,že se učitel na někoho blbě podívá,že ho žactvo leckdy záměrně provokuje,natáčí na video apod.,tak takový hajzlíky bych řezal a řezal a řezal.Nelíbí se mě jistý věci okolo kantorskýho povolání,ale zrovna tak se mi nelíbí,jak se k nim staví pojem DEMOKRACIE.:radní:
 
Naposledy upraveno:

DeletedUser

Guest
Demokracie je problém už v samotném slově, i když pokud počítáme s průměrným vládnoucím člověkem jako s někým, kdo na to nemá, je to lepší systém než diktatura čehokoliv a kohokoliv.
K tomu slovu - už Werich říkal, že demokracii jako "vládu lidu" nemá rád a raději používá slovo "lidovláda"(to byl machr, ten Werich:hoj:), protože ono se řekne "vláda lidu" - ale jaký pád? Druhý - vláda koho?) nebo třetí - vláda komu?:pianista:
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Pravdou je, Kluge, že na časy, kdy si podobné záležitosti učitelé vyřizovali s námi coby žáky tímto způsobem, vzpomínám veskrze bez jakékoliv zášti a nepřipadám si týraný, zneužitý, ponížený, připravený o svá práva, ani si nepřipadám mentálně retardovaný :)

Potíž je v tom, že se změnila řada věcí... a tou nejpodstatnější asi je, že rodiče si často pořizují děti, aniž by byli připraveni jim věnovat potřebnou péči - dají jim namísto toho peníze, počítač, případně je nechají rotovat po ulicích do pozdních večerních hodin. A než by řešili problémy ve spolupráci se školou, dají jednoduše přednost stížnostem na ni - to jim totiž zabere o poznání méně času, problém se přesune jinam (do školy přijde na základě - pochopitelně anonymní - stížnosti Česká školní inspekce a je o zábavu postaráno).

Forkronile, někdy mám takový pocit, že svět nepotřebuje ani tak nové vládnoucí systémy, jako spíše nové lidi.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser4517

Guest
Au,bít se nesmí se řekne doma
Má pravdu ten chlapec,ale ve vaší třídě to je nutnost a je na to výnost z ministerstva školství
 

DeletedUser

Guest
Mám si vykládat ty nové systémy jako obhajobu monarchií a rodinných diktatur?
Nebo snad něco jiného?
 

DeletedUser

Guest
To, co máme v ČR, je demokracie ve značně zpitvořené podobě... k té skutečné demokracii potřebujeme nové lidi. Stát se nesvobodným v důsledku takzvané svobody nebo svobodné volby je poměrně vážná věc.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
To máš pravdu. Řekl bych že hlavní problém je, že se tam nacpali lidé co by tam byli bez ohledu na režim, způsob vlády a takovéhle věci, prostě prospěcháři - ne všichnni, ale je jich dost na to aby to bylo zlý. Stejně tak nechápu proč musíme vymýšlet nové složité postupy, když by stačilo zavést fungující zákony z jiných států. Ne že se o to někdo nesnaží, ale většinou se z toho stane parodie na fungující zákon nebo systém. (např. práce na úředech apod.)
 

DeletedUser4517

Guest
od nevdělanosti přes školství a tělesné tresty až k politice :)
 
Nahoru