• Nově připravená aktualizace hry na verzi 2.221 je naplánovaná na úterý 30. dubna. Upozorňujeme, že termín i obsah aktualizace se mohou změnit. Více informací najdete na herním fóru

Státní maturita

DeletedUser

Guest
Chtěl bych vědět, kdo na to máte jaký názor. A jestli nejsem tady sám, kdo to tenhle rok okusí naostro.
 

DeletedUser

Guest
Nevím... koukal jsem se na některé úkoly v novinách a některé mi přišly sporné či divné... snad až na matematiku, což sice není zrovna můj obor ale na rovnici nic zmateného být nemůže - buď to dokážeš nebo to nedokážeš. Nejspornější mi přišly texty z jazyků (čj, aj) a pak taky trochu z občanské nauky... ale i v případě že by je měl řešitel špatně, limity nejsou tak brutální aby je i s nějakým tím "bugem" nebylo možné splnit.
A hlavně doufám, že se za těch několik let ty mochy vychytají... momentálním maturantům nezávidím, ale když se kácí les, lítají třísky.
 

DeletedUser

Guest
Zmínil jsem se o tom v threadu o hrozbě nevzdělanosti... podstatu státních maturit ne zcela chápu - stačí jednoduše vrátit nazpět maturity z doby předlistopadové, přirozeně s vyloučením vedoucí role Strany.

V únoru se psala maturitní slohová práce z českého jazyka, přičemž témata a slohové útvary se studenti dozvěděli až v lavicích. Dále povinná maturita z českého jazyka (a literatury), matematiky, jednoho cizího jazyka, jednoho či dvou volitelných předmětů. 30 otázek. Otázku kladu jinak - kam se poděly finance vynaložené na tento kabaret?
 

DeletedUser

Guest
Do kapes poradců, poradenských společností, na cesty do zahraničí na "okoukání" maturit a především pro provozovatelské firmy. (firmu) Přičemž se nejspíše některé z nich zase vrátily na ministertsvo, avšak do kapes odpovědných lidí. :kobylka:
 

DeletedUser765

Guest
podstatu státních maturit ne zcela chápu

Mnoho výmyslů našich politiků nechápeme. Jsem jen ráda, že jsem maturitě utekla o fous, když minulý rok ji nakonec odložili.. protože naše škola se spíše specializovala na umění, v matematice jsme neprobrali ani 1/2 látky z toho co probírají jinde.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Mnoho výmyslů našich politiků nechápeme. Jsem jen ráda, že jsem maturitě utekla o fous, když minulý rok ji nakonec odložili.. protože naše škola se spíše specializovala na umění, v matematice jsme neprobrali ani 1/2 látky z toho co probírají jinde.

Specializaci škol respektuji. Pozastavit se ovšem musím nad faktem, že na vysokých školách obecně mají největší výdrž žáci gymnázií, přestože absolventi průmyslových škol mají (bohužel, často pouze teoreticky) hlubší znalosti z oboru.

Nebudu zde hovořit konkrétně, ale zrovna loni jsem měl příležitost při Dnu otevřených dveří hovořit s ředitelem jedné z pražských průmyslových škol (o absolventech je až chronicky známo, že mají velmi vážné potíže s matematikou na vysoké škole). Na můj dotaz, jaké změny škola chystá v oblasti matematiky, aby absolventi měli větší šanci uspět, mi odpověděl, cituji: "Naši pedagogové jsou stoprocentně kvalifikovaní a aprobovaní, odbornost výuky je tedy spolehlivě garantována"... o tom jsem ovšem nepochyboval a na to se neptal. Možná, že kdyby žáky na střední škole tvrdě přitiskli ke zdi v oblasti matematiky, nemuseli poté mít problémy s ukončováním studia v prvním semestru vysoké školy (kterážto se bude v budoucnu platit, že).

Znám případy absolventů, jejichž maturitní studium a takzvaná maturita vypadala dle dnešních standardů takto:

1) Český jazyk - psal se diktát v rozsahu cca 40 vět či souvětí, zadání studenti znali předem, aby se mohli připravit.

2) Matematika - příklady na bázi početních výkonů se zlomky a Pythagorovy věty.

3) Jazyk - šlo o angličtinu a překlad textu, jehož zadání znali studenti taktéž předem.

4) Volitelné účetnictví, ekonomie či management - nebudu rozebírat, tragédie.

Bůh nám žehnej.

Naprosto nekompromisně povinná čeština, jeden cizí jazyk a matematika - a dále, nechť si každý zvolí, co snese. Neexistuje prosazování matematiky na úkor jazyka, ani prosazování jazyka na úkor matematiky.
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser4517

Guest
Specializaci škol respektuji. Pozastavit se ovšem musím nad faktem, že na vysokých školách obecně mají největší výdrž žáci gymnázií, přestože absolventi průmyslových škol mají (bohužel, často pouze teoreticky) hlubší znalosti z oboru.

Nebudu zde hovořit konkrétně, ale zrovna loni jsem měl příležitost při Dnu otevřených dveří hovořit s ředitelem jedné z pražských průmyslových škol (o absolventech je až chronicky známo, že mají velmi vážné potíže s matematikou na vysoké škole). Na můj dotaz, jaké změny škola chystá v oblasti matematiky, aby absolventi měli větší šanci uspět, mi odpověděl, cituji: "Naši pedagogocvé jsou stoprocentně kvalifikovaní a aprobovaní, odbornost výuky je tedy spolehlivě garantována"... o tom jsem ovšem nepochyboval a na to se neptal. Možná, že kdyby žáky na střední škole tvrdě přitiskli ke zdi v oblasti matematiky, nemuseli poté mít problémy s ukončováním studia v prvním semestru vysoké školy (kterážto se bude v budoucnu platit, že).

Znám případy absolventů, jejichž maturitní studium a takzvaná maturita vypadala dle dnešních standardů takto:

1) Český jazyk - psal se diktát v rozsahu cca 40 vět či souvětí, zadání studenti znali předem, aby se mohli připravit.

2) Matematika - příklady na bázi početních výkonů se zlomky, a Pythagorovy věty.

3) Jazyk - šlo o angličtinu a překlad textu, jehož zadání znali studenti taktéž předem.

4) Volitelné účetnictví, ekonomie či management - nebudu rozebírat, tragédie.

Bůh nám žehnej.

Naprosto nekompromisně povinná čeština, jeden cizí jazyk a matematika - a dále, nechť si každý zvolí, co snese. Neexistuje prosazování matematiky na úkor jazyka, ani prosazování jazyka na úkor matematiky.


Matematika má být prý volitelná s ICT a sám se matiky bojím,poněvadž sem na prumce a radši bych volil to ICT
 

DeletedUser

Guest
Já mám dotaz přímo na Cavansita - proč má být matematika povinná? Český jazyk je všeobecně potřebný, cizí jazyk v dnešní době také - matematika VŠEOBECNĚ potřebná není. Samozřejmě, základy ano, ale zbytek těžko. A pokud se někdo bude zaměřovat na obory sotva se matematiky dotýkající, je mu maturita z tohoto předmětu platná asi jako automat na kondomy ve Vatikánu.

Jinak já mám ke st. maturitám odpor už dlouho. Nechápu, jak někdo může tři úrovně škol srovnat do 2úrovňově zkoušky, kde navíc těžkou zvládnou jen gymnazisté a lehkou zvládne i papoušek.
 

DeletedUser

Guest
Tiez si myslim ze matematika je zbytocna .. zaklady to ano ale nejake dalsie vypocty co v zivote alebo vo svojom obore tazko vyuzijem to je uplne nanic... kdo chce ist niekam so zameranim na matiku nech ide ale ostatnym nech daju pokoj...
 

DeletedUser

Guest
Já mám dotaz přímo na Cavansita - proč má být matematika povinná? Český jazyk je všeobecně potřebný, cizí jazyk v dnešní době také - matematika VŠEOBECNĚ potřebná není. Samozřejmě, základy ano, ale zbytek těžko. A pokud se někdo bude zaměřovat na obory sotva se matematiky dotýkající, je mu maturita z tohoto předmětu platná asi jako automat na kondomy ve Vatikánu.

Jinak já mám ke st. maturitám odpor už dlouho. Nechápu, jak někdo může tři úrovně škol srovnat do 2úrovňově zkoušky, kde navíc těžkou zvládnou jen gymnazisté a lehkou zvládne i papoušek.

Revarine, upřímně, mluvím rusky, francouzsky a v současné době se "potácím" v oblasti angličtiny; marně si snažím vzpomenout, kdy jsem ony jazyky použil ke své práci - jsou mi k ničemu (zákazník nepřichází kvůli lekcím cizích jazyků), ergo bych klidně mohl říci, že maturitní zkouška z jazyka je rovněž k ničemu. Přesto to ani vzdáleně netvrdím, i když mě cizina povětšinou nezajímá a všeobecně platí, že pokud domorodec nebude chtít (a Ty nebudeš přímo ovládat jeho jazyk), tak se nedohodneš, i kdyby "čert na koze rajtoval"... důvod mého zájmu je prostý - vzhledem k migraci na pracovním trhu nemám ani ponětí, v jaké firmě se mi co bude více než hodit (kamarádka vystudovala ekonomii a skončila ve firmě distribuující optické kabely a příslušenství - s jejím oborem to absolutně nesouvisí, nicméně musela být schopna prodávat a jednat se zákazníky).

Co se matematiky týče, uplatňuji ji dnes a denně (o základech bych raději nehovořil, protože jednak není jasné, co jsou to základy a dále můžeme spekulovat o tom, do jaké míry jsou obecně zvládnuty); o oborech sotva se matematiky dotýkajících - pokud ovšem lidé, kteří studovali obory matematiky se sotva dotýkající, mluví do věcí, které se matematiky velmi dotýkají, může docházet k více či méně úsměvným situacím (absolvent střední školy by velmi rád absolvoval AFČZU, ale naneštěstí neovládá ani elementární výpočty, protože se maturitě z matematiky zdárně vyhnul obloukem, a tak se loučí).

Problém je v tom, že středních škol je nadbytek, žáků je nedostatek a ke všemu existují jakési učební obory s maturitou, případně s možností nástavby k maturitě (rozvedu toliko na požádání, pokud bude zájem). Z jakého důvodu v učebním oboru není vrcholem vzdělání výuční list, je mi opravdu záhadou - dochází tak k paradoxním situacím, kdy cukrovinkář (svého času 3 letý obor bez maturity) si dodělá rok či dva "nástavby", poté takzvaně "odmaturuje" a pokud bude chtít podnikat v oboru, bude mu to umožněno, protože má nejen maturitu, ale i vzdělání v oboru, což chudáka gymnazistu potkat rozhodně nemůže (a výše jejich maturit je od sebe vzdálena jako nebe a dudy). Mimochodem, i na těchto učebních oboŕech se vyučuje taková látka, jakou je elektronová konfigurace atomů a podobně (opravdu nemám tušení, k čemu to tam je dobré).

Od řemeslníka očekávám především kvalitně a profesionálně odvedenou práci v rámci jeho oboru - možná by se na SOU mohli té odbornosti věnovat na úkor "maturit"... třeba by poté rochňata neoznačovala zednické kladívko za "krumpáček" a nepokoušela by se jednoúčelovou vodováhou zjišťovat, zda je svislá zeď ("woe, ta bublina úplně zmizela, je to křivý jako prase" - a hledá chudinku bublinku, která má prokazovat vodorovnost povrchu).
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Základní matematikou bych rozumněl sčítání, násobení, totéž s "běžnými" zlomky a desetinnými čísly. Samozřejmě základy geometrie - výpočet plochy, obsahu a velikosti jednoduchých těles a geometrických tvarů. Pak základy rovnic a takovéhle věci umožňující vypočítat něco podle jednodušších vzorců.
Ale na druhou stranu nechápu smysl složitějších rovnic, funkcí atd.
Ovšem s tím "základem" bych měl sotva šanci u základní verze maturity (myslím) a víc nejenže se učit nechci, poněvadž raději než sedět tu hodinu u matematiky se budu učit angličtinu nebo francouštinu (Salut Cavansit, ca va?) což pokládám v životě za užitečnější. Příp. biologii či chemii, i když k tomu obvykle není moc důvodů - ne proto že bych je chtěl uplatňovat ve své profesi, ale protože jsem informacíchtivý a prostě mě to zajímá.
Matematika je mou černou skvrnou jak v indexu(žákovské) tak na vysvědčení, ale když pominu mou nechuť k ní, je další na řadě to že mi prostě nejde. :kobylka:
Povinnou bych jí nedělal, to že si to v budoucnu někdo rozmyslí je jeho věc - v 18/19 letech by už studenti měli vědět čemu se chtějí věnovat a pokud neví, je nekde chyba...
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Forkronile, divil by ses, kolika lidem dělá potíže i takováto matematika (a maturitní vysvědčení mají v kapse). Je jasné, že komu nebylo shůry dáno, nad svou hlavu si nevyskočí - ale to přece platí pro všechny obory, nejen pro matematiku... a lze se jí tedy naučit (řekněme "mechanicky") pouze do jisté míry. Fajn, žák bude mít horší známku z matematiky - a vykompenzuje ji excelentní známkou z jazyků a humanitních věd, které si zvolí. Ať jsou podmínky pro všechny stejné - proč má být žák s matematickými vlohami v nevýhodě, protože mu ji seberou a ponechají pouze povinné jazyky, na které je (možná) tupý jako poleno? A proč by měli kvůli žákům zaměřeným na přírodní vědy ubírat cizí jazyk? Ani náhodou - chceš vzdělání, tak něco předveď. Takto bude mít maturita pro všechny svá plus a minus, to je fér.

Podívej se jen na obyčejný příklad typu "kolik dlažebních kostek tvaru krychle o hraně "tolik a tolik" se vejde do vozíku tvaru kvádru o rozměrech "tolik a tolik". Podle mého názoru naprosto elementární matematika. A rozpadá se to na několik skupin:

1. skupina nevyřeší naprosto nic, protože neumí nebo nechce umět ani vzorce týkající se kvádru a krychle (a populární MFChT jsou jim k ničemu, protože ani nevědí, kde by to tam našli, nebo si je ani neobtěžují přinést a otravují ty, kterým to není naprosto fuk)... risknu dohad 6 - 8 dětí ve třídě;
2. skupina pojede tupě podle bontonu - spočítá si objem vozíku a objem jedné kostky, načež výsledky podělí a (pokud zvládnou eventuální převody jednotek) obrží výsledek - dejme tomu tak 10 žáků ve třídě;
3. "skupina" si spočítá, kolik kostek se vejde do vozíku na délku, na šířku a na výšku, vynásobí počty a hrdě odchází středem - 1 až 2 žáci (ale maturitu bude mít nakonec drtivá většina třídy, tedy i ze skupiny číslo 1).

Potíž je (mimo jiné) v tom, že na ZŠ se v rámci ŠVP a boje o žáka řada věcí přesouvá do kategorie tzv. "rozšiřujícího učiva" (což v praxi znamená, že to sice v osnovách je, ale prakticky se to už nikdy učit nebude, protože pokud žák dostane 5 z rozšiřujícího učiva, mohlo by být zle, anžto je dítě takzvaně přetěžováno - jak dlouho potrvá, než žáci ZŠ budou pouze kokrhat, je při tomto trendu jen otázka času). Dále jsou zde "polštářové metody" (diskuse odnikud nikam vedoucí), "projekty" (malé papíry se lepí na velké papíry a to se poté někam pověsí, dokud to žáci neorvou, ale nikdo to nečte), "skupinová vyučování" (alias jeden pracuje a zbytek se pouze veze).
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
No, a nepřijde ti ta třetí metoda příliš zdlouhavá? - resp. že se jedná o skupinu těch co to prostě nějak metodou pokus-omyl spočítají?
JInak tvůj odhad bych označil za správný, dokonce i na gymnáziu a to je co říct. :(

Já patřím do té nudné 2. skupiny a jsem spokojený. A hlavně nechápu proč se tedy místo rovnic přes polovinu A4 strany neučí a neprocvičují tyto elemtární příklady - tohle je další věc proč se mi nelíbí výuka matematiky na gymnáziu. To že žák "umí" cca 2-3 týdny spočítat funkci a narýsovat její graf - než se to přestane probírat, ale celý život má problémy v základích výpočtech je podle mě hrozná slabina nejen matematiky. Na co je například rozbor vět když polovina třídy není schopna napsat jednoduchý diktát o 10ti větách bez hrubé chyby? Nebo když mají napsat sloh, tak se půl hodiny drbou ružkou na čele, pak se kouknou ke spolužákovi a řeknou si "ty vole, ten to má dobrý, to udělám taky." a napodobí to - bohužel dost neumělě. To že umíš rozebrat větu je potenciálnímu zaměstnavateli u *******, ale to že mu pošleš životopis na úrovni žáka 5. třídy mu jedno není.:tom:
A třeba čtenářský deník podle doporučených knih pro určitou věkovou skupinu někdy v 60. letech minulého století (lepší případ) či podle vkusu učitele (horší případ, my to máme půl napůl a asi tak ta půlka té první půlky - pro neznalé matematiky jedna čtvrtina - se dá přečíst s chutí a je zajímavá)
 

DeletedUser

Guest
Podle třetí metody je to bezkonkurenčně nejrychlejší, na to vezmi jed - naopak jde o lidi, kteří si šetří zbytečnou práci :)

No, a nepřijde ti ta třetí metoda příliš zdlouhavá? - resp. že se jedná o skupinu těch co to prostě nějak metodou pokus-omyl spočítají?
JInak tvůj odhad bych označil za správný, dokonce i na gymnáziu a to je co říct. :(

Já patřím do té nudné 2. skupiny a jsem spokojený. A hlavně nechápu proč se tedy místo rovnic přes polovinu A4 strany neučí a neprocvičují tyto elemtární příklady - tohle je další věc proč se mi nelíbí výuka matematiky na gymnáziu. To že žák "umí" cca 2-3 týdny spočítat funkci a narýsovat její graf - než se to přestane probírat, ale celý život má problémy v základích výpočtech je podle mě hrozná slabina nejen matematiky. Na co je například rozbor vět když polovina třídy není schopna napsat jednoduchý diktát o 10ti větách bez hrubé chyby? Nebo když mají napsat sloh, tak se půl hodiny drbou ružkou na čele, pak se kouknou ke spolužákovi a řeknou si "ty vole, ten to má dobrý, to udělám taky." a napodobí to - bohužel dost neumělě. To že umíš rozebrat větu je potenciálnímu zaměstnavateli u *******, ale to že mu pošleš životopis na úrovni žáka 5. třídy mu jedno není.:tom:
A třeba čtenářský deník podle doporučených knih pro určitou věkovou skupinu někdy v 60. letech minulého století (lepší případ) či podle vkusu učitele (horší případ, my to máme půl napůl a asi tak ta půlka té první půlky - pro neznalé matematiky jedna čtvrtina - se dá přečíst s chutí a je zajímavá)

Já si tedy nechci dovolit mentorovat, ale v obecné rovině bych poukázal na jednu věc, kterou se ne zcela podařilo odbourat - a to je neúcta žáků ke svému vlastnímu názoru v tom smyslu, že, dejme tomu, padne otázka... a žák předtím, než odpoví, koukne, jak hlasuje Mařenka (ta má přece samé jedničky, tak to asi bude mít pravdu), a hlasuje podle Mařenky, byť jen mlhavě tuší, čeho se to vlastně týká. Jiná absurdní situace ovšem je, když hlasuje většina (to se potom Mařenka může jít klouzat, protože se apriori předpokládá platnost rovnice "většinový názor = správný názor"). Další věcí je úroveň argumentace ve prospěch vlastního názoru.

Co se čtení knih týče, o tom jsme tu také někde mluvili... nikdo to nečte a obsah se stáhne hromadně z internetu - takže zatímco dříve každý napsal totéž svými slovy, teď píší všichni totéž stejnými slovy; já bych viděl přínos v tom, že, dejme tomu, student přečte (minimálně) 5 knih podle vlastního výběru, přičemž by mě zajímalo, proč by mi tu kterou knihu doporučil, co ho na ní zaujalo, že si ji vybral, a podobně... když diskuse, tak diskuse, a se vším všudy, ne?
 
Naposledy upraveno moderátorem:

DeletedUser

Guest
Možná o tom popřemýšlím až budu něco takového počítat, ale druhý způsob mám tak zažitý že mi přijde naprosto přirozený. Ale to už jsme trochu OT.
 

DeletedUser

Guest
Státní maturity už tu jednou byly. Čím to bylo, že to fungovalo bez problémů? Režimem? Nebo lidmi? Nevím.

Každopádně ty, co budou teď stojí opravdu za to. Psali jsme generálku maturit. 3 měsíce na to psalo pár vybraných škol z ČR generálku znovu. Proč? Chtěli ještě upravit obtížnost, takže jsme musli psát jak lehčí, tak těžší úroveň, stejně tak jako budeme psát slohové práce asi za 2 dny. Informace, že se tohle bude dít, se k nám dostaly asi den předem. Nechápu tohle chování.
Zadavatelé, co jsou přímo v místosti a dohlížejí na testy, jsou nějací brigádníci. Takže jednomu je 20, druhému 70, a když tenm, co mu je 70 prosí ty, kteří mají psát maturitu, aby jim uvedl do provozu CD s poslechem, to je opravdu síla.
Sám test obsahuje velmi, ale opravdu velmu sporné odpovědi k otázkám. Člověk neví, jak odpovědět na otázku, protože rozdíly mezi odpověďmi jsou nulové, a sami učitelé gymnázia s rozšířenou výukou jazyků, jednoho z nejlepších v Brně neví, jaká měla být správná odpověď.
Test z Čj obsahoval otázku: Ve které z válek se oběvovala dohoda. Nepamatuji si ji přesně, ale šlo o otázku samostatnou s ničím nespojenou. Proč to tam je, to opravdu netuším.
Anglický jazyk není o tom, jestli ho umíte, ale zda umíte porozumnět textu. Takže vás čeká přes hodinu čtení, nad kterým se musí opravdu přemýšlet, protože opět jsou zde odpovědi tak minimálně odlišné, že si každý text čte třeba 3x nebo 4x.
Dávat poslechový test v učebně, kde se zvuk rozléhá a 6x se odrazí od stěny je také dost síla.

Navíc. Některé školy (většina) má pouze maturitu státní. My máme státní i školní. 2 maturity....KDO to KDY viděl?

Osobně jdu na maturitu celkem 16x, ale nebýt nepovinných předmětů, tak jdu pouze 10x.
Maturuji od 28.5. do 18.6. a ptám se, kdo ten stres má vydržet tak dlouhou dobu. Téměř každý den zkouška.

Asi napíšu nějaký příjemný dopis panu ministrovi.
 

DeletedUser

Guest
Specializaci škol respektuji. Pozastavit se ovšem musím nad faktem, že na vysokých školách obecně mají největší výdrž žáci gymnázií, přestože absolventi průmyslových škol mají (bohužel, často pouze teoreticky) hlubší znalosti z oboru.

Nebudu zde hovořit konkrétně, ale zrovna loni jsem měl příležitost při Dnu otevřených dveří hovořit s ředitelem jedné z pražských průmyslových škol (o absolventech je až chronicky známo, že mají velmi vážné potíže s matematikou na vysoké škole). Na můj dotaz, jaké změny škola chystá v oblasti matematiky, aby absolventi měli větší šanci uspět, mi odpověděl, cituji: "Naši pedagogové jsou stoprocentně kvalifikovaní a aprobovaní, odbornost výuky je tedy spolehlivě garantována"... o tom jsem ovšem nepochyboval a na to se neptal. Možná, že kdyby žáky na střední škole tvrdě přitiskli ke zdi v oblasti matematiky, nemuseli poté mít problémy s ukončováním studia v prvním semestru vysoké školy (kterážto se bude v budoucnu platit, že).

Znám případy absolventů, jejichž maturitní studium a takzvaná maturita vypadala dle dnešních standardů takto:

1) Český jazyk - psal se diktát v rozsahu cca 40 vět či souvětí, zadání studenti znali předem, aby se mohli připravit.

2) Matematika - příklady na bázi početních výkonů se zlomky a Pythagorovy věty.

3) Jazyk - šlo o angličtinu a překlad textu, jehož zadání znali studenti taktéž předem.

4) Volitelné účetnictví, ekonomie či management - nebudu rozebírat, tragédie.

Bůh nám žehnej.

Naprosto nekompromisně povinná čeština, jeden cizí jazyk a matematika - a dále, nechť si každý zvolí, co snese. Neexistuje prosazování matematiky na úkor jazyka, ani prosazování jazyka na úkor matematiky.

Jen pár slov k matematice, co se týče gymnázia vs průmyslovek. Nevím jak je to v Praze, ale u nás v Moravskoslezském kraji je to úplně naopak. Když příjde na vysokou školu žák průmyslové školy (alespon té kde chodím já), zvládá matiku a programování všeho možného bez jakéhokoli problému. Má však problém s teorii, v čemž jsou lepší gymnastici. Prostě ti co maj gymnázium se umí učit, což je fajn, ale k čemu vám to je když to potom neuplatníte v praxi.

Ti co maj průmyslovku si najdou práci daleko lépe než ti z gymnázia. Pokud má žák kvalitní průmyslovou školu, dokáže se uplatnit i bez vysoké školy, příčemž je zaměřen na jedno (třeba Elektro, počítače, matika = můj příklad) - Kdež to co má dělat žák gymnázia, který se prakticky učí všechno všeho druhu, ale né na plno a jak udělá gympl, jedinou jeho možností je vysoká škola a teprve tam získá nějaké konkrétní zaměření.

:-))
 

DeletedUser

Guest
Bylo to zdravým rozumem, Audi... a ten se nám, v naší "hypersuperultramodernědemokratické" společnosti kamsi vytratil. Někdo dělá maturity dvě, další má trauma, když změní základní školu...
 

DeletedUser

Guest
Demokracie nevadí, je z těch nejhorších, tím nejlepším, ale neměla by být pro všechny.
Státní maturita je fajn, ale ne v tomhle podání. Tenhle stát je vážně takovej "srandolend".

Chápej. Někdo ty 2 maturity nemá. Tak proč ksakru školní nezruší pro všechny???
 

DeletedUser

Guest
Já s tím souhlasím, Audi - rovné možnosti pro všechny. Ke stávající opičárně mám jasné výhrady.
 
Nahoru