DeletedUser
Guest
Chtěl bych vědět, kdo na to máte jaký názor. A jestli nejsem tady sám, kdo to tenhle rok okusí naostro.
podstatu státních maturit ne zcela chápu
Mnoho výmyslů našich politiků nechápeme. Jsem jen ráda, že jsem maturitě utekla o fous, když minulý rok ji nakonec odložili.. protože naše škola se spíše specializovala na umění, v matematice jsme neprobrali ani 1/2 látky z toho co probírají jinde.
Specializaci škol respektuji. Pozastavit se ovšem musím nad faktem, že na vysokých školách obecně mají největší výdrž žáci gymnázií, přestože absolventi průmyslových škol mají (bohužel, často pouze teoreticky) hlubší znalosti z oboru.
Nebudu zde hovořit konkrétně, ale zrovna loni jsem měl příležitost při Dnu otevřených dveří hovořit s ředitelem jedné z pražských průmyslových škol (o absolventech je až chronicky známo, že mají velmi vážné potíže s matematikou na vysoké škole). Na můj dotaz, jaké změny škola chystá v oblasti matematiky, aby absolventi měli větší šanci uspět, mi odpověděl, cituji: "Naši pedagogocvé jsou stoprocentně kvalifikovaní a aprobovaní, odbornost výuky je tedy spolehlivě garantována"... o tom jsem ovšem nepochyboval a na to se neptal. Možná, že kdyby žáky na střední škole tvrdě přitiskli ke zdi v oblasti matematiky, nemuseli poté mít problémy s ukončováním studia v prvním semestru vysoké školy (kterážto se bude v budoucnu platit, že).
Znám případy absolventů, jejichž maturitní studium a takzvaná maturita vypadala dle dnešních standardů takto:
1) Český jazyk - psal se diktát v rozsahu cca 40 vět či souvětí, zadání studenti znali předem, aby se mohli připravit.
2) Matematika - příklady na bázi početních výkonů se zlomky, a Pythagorovy věty.
3) Jazyk - šlo o angličtinu a překlad textu, jehož zadání znali studenti taktéž předem.
4) Volitelné účetnictví, ekonomie či management - nebudu rozebírat, tragédie.
Bůh nám žehnej.
Naprosto nekompromisně povinná čeština, jeden cizí jazyk a matematika - a dále, nechť si každý zvolí, co snese. Neexistuje prosazování matematiky na úkor jazyka, ani prosazování jazyka na úkor matematiky.
Já mám dotaz přímo na Cavansita - proč má být matematika povinná? Český jazyk je všeobecně potřebný, cizí jazyk v dnešní době také - matematika VŠEOBECNĚ potřebná není. Samozřejmě, základy ano, ale zbytek těžko. A pokud se někdo bude zaměřovat na obory sotva se matematiky dotýkající, je mu maturita z tohoto předmětu platná asi jako automat na kondomy ve Vatikánu.
Jinak já mám ke st. maturitám odpor už dlouho. Nechápu, jak někdo může tři úrovně škol srovnat do 2úrovňově zkoušky, kde navíc těžkou zvládnou jen gymnazisté a lehkou zvládne i papoušek.
No, a nepřijde ti ta třetí metoda příliš zdlouhavá? - resp. že se jedná o skupinu těch co to prostě nějak metodou pokus-omyl spočítají?
JInak tvůj odhad bych označil za správný, dokonce i na gymnáziu a to je co říct.
Já patřím do té nudné 2. skupiny a jsem spokojený. A hlavně nechápu proč se tedy místo rovnic přes polovinu A4 strany neučí a neprocvičují tyto elemtární příklady - tohle je další věc proč se mi nelíbí výuka matematiky na gymnáziu. To že žák "umí" cca 2-3 týdny spočítat funkci a narýsovat její graf - než se to přestane probírat, ale celý život má problémy v základích výpočtech je podle mě hrozná slabina nejen matematiky. Na co je například rozbor vět když polovina třídy není schopna napsat jednoduchý diktát o 10ti větách bez hrubé chyby? Nebo když mají napsat sloh, tak se půl hodiny drbou ružkou na čele, pak se kouknou ke spolužákovi a řeknou si "ty vole, ten to má dobrý, to udělám taky." a napodobí to - bohužel dost neumělě. To že umíš rozebrat větu je potenciálnímu zaměstnavateli u *******, ale to že mu pošleš životopis na úrovni žáka 5. třídy mu jedno není.:tom:
A třeba čtenářský deník podle doporučených knih pro určitou věkovou skupinu někdy v 60. letech minulého století (lepší případ) či podle vkusu učitele (horší případ, my to máme půl napůl a asi tak ta půlka té první půlky - pro neznalé matematiky jedna čtvrtina - se dá přečíst s chutí a je zajímavá)
Specializaci škol respektuji. Pozastavit se ovšem musím nad faktem, že na vysokých školách obecně mají největší výdrž žáci gymnázií, přestože absolventi průmyslových škol mají (bohužel, často pouze teoreticky) hlubší znalosti z oboru.
Nebudu zde hovořit konkrétně, ale zrovna loni jsem měl příležitost při Dnu otevřených dveří hovořit s ředitelem jedné z pražských průmyslových škol (o absolventech je až chronicky známo, že mají velmi vážné potíže s matematikou na vysoké škole). Na můj dotaz, jaké změny škola chystá v oblasti matematiky, aby absolventi měli větší šanci uspět, mi odpověděl, cituji: "Naši pedagogové jsou stoprocentně kvalifikovaní a aprobovaní, odbornost výuky je tedy spolehlivě garantována"... o tom jsem ovšem nepochyboval a na to se neptal. Možná, že kdyby žáky na střední škole tvrdě přitiskli ke zdi v oblasti matematiky, nemuseli poté mít problémy s ukončováním studia v prvním semestru vysoké školy (kterážto se bude v budoucnu platit, že).
Znám případy absolventů, jejichž maturitní studium a takzvaná maturita vypadala dle dnešních standardů takto:
1) Český jazyk - psal se diktát v rozsahu cca 40 vět či souvětí, zadání studenti znali předem, aby se mohli připravit.
2) Matematika - příklady na bázi početních výkonů se zlomky a Pythagorovy věty.
3) Jazyk - šlo o angličtinu a překlad textu, jehož zadání znali studenti taktéž předem.
4) Volitelné účetnictví, ekonomie či management - nebudu rozebírat, tragédie.
Bůh nám žehnej.
Naprosto nekompromisně povinná čeština, jeden cizí jazyk a matematika - a dále, nechť si každý zvolí, co snese. Neexistuje prosazování matematiky na úkor jazyka, ani prosazování jazyka na úkor matematiky.